مهاجرت به آلمان

حقوق پناهندگی در آلمان

آلمان پناهنده می‌پذیرد یا خیر؟ بله، آلمان پناهنده می‌پذیرد، اما تحت یک سری شرایط و قوانین مشخص! قانون و حقوق پناهندگی در آلمان شباهت بسیاری به این قوانین در دیگر کشورهای اروپایی دارد، فقط کمی سخت گیرانه‌تر! اما حد و اندازه این سخت گیری چقدر است؟  در کشور آلمان، قوانین مشخصی برای پناهجویان وجود دارد که بر اساس آن‌ها، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (Federal Office for Migration and Refugees) یا به اختصار، BAMF مسئول بررسی درخواست پناهندگی پناهجویان است.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد حقوق پناهندگی در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

چگونه درخواست پناهندگی در آلمان بدهیم؟

برای ارائه درخواست رسمی برای پناهندگی آلمان، باید قرار ملاقاتی را با اداره فدرال ترتیب دهید. این قرار ملاقات را از طریق مراکز دریافت و اداره ثبت انجام می‌گیرد. برای این کار، باید خود شخص پناهجو در شعبه مشخصی از اداره فدرال مراجعه کند. هر کسی باید فایل درخواستش را شخصاً به این اداره ببرد. اگر پناهجو نتواند به زبان آلمانی صحبت کند، مترجم می‌تواند کمکش کند. این مترجم‌ها قسم خورده هستند و به هیچ وجه، اطلاعات شما را به کسی منتقل نمی‌کنند.

وقتی درخواست رسمی پناهندگی را ارائه می‌دهید، تأییدیه‌ای را برای اقامت موقت در این کشور دریافت خواهید کرد. این سند مکتوب حاکی از آن است که شما می‌توانید در روند انجام کارهای مربوط به پناهندگی در آلمان بمانید. همچنین در این دوره، از حقوق مربوط به پناهندگان در آلمان برخوردار خواهید شد.

مصاحبه شخصی در اداره فدرال در آلمان

مصاحبه شخصی بخش بسیار مهمی از مسیر اخذ پناهندگی کشور آلمان است. در این مصاحبه، باید با جزئیات ذکر کنید که چرا نمی‌توانید به کشور خودتان باز گردید. پس از این مصاحبه، با ارزیابی پاسخ‌های‌تان، مشخص می‌شود که آیا پناهنده تلقی می‌شوید یا خیر!

پیش از جلسه مصاحبه، می‌توانید درخواست مصاحبه با یک مصاحبه کننده زن را بدهید. معمولاً زنانی که احساس می‌کنند در مصاحبه با یک زن خیال‌شان راحت‌تر است و در واقع، بیشتر احساس راحتی می‌کنند از این روش استفاده می‌کنند.

چه کسانی می‌توانند پناهندگی آلمان را دریافت کنند؟

پناهندگی آلمان به یک سری از اشخاص ارائه می‌شود. در ادامه، برای‌تان خواهیم گفت چه کسانی این پناهندگی را دریافت می‌کنند.

  • اگر شخصی به خاطر افکار و ایدئولوژی سیاسی‌اش تحت تعقیب باشد، می‌تواند برای دریافت پناهندگی اقدام کند.
  • کسانی که به دلیل عضویت در حزب یا گروه خاصی در کشورشان تحت تعقیب هستند، می‌توانند برای دریافت پناهندگی آلمان اقدام کنند.
  • اگر در کشوری جنگی رخ دهد یا شخص از سوی تهدیدی در کشورش در خطر باشد، پناهندگی به او تعلق خواهد گرفت.

به طور کلی، اگر شخصی هنگام بازگشت به کشورش جانش در خطر باشد، می‌تواند برای پناهندگی اقدام کند.

حقوق ماهانه پناهندگان در آلمان

پناهندگانی که در کشور آلمان زندگی می‌کنند ماهانه حقوق مشخصی را دریافت می‌کنند. میزان حقوق پناهندگان بستگی به عوامل متعددی دارد. برای مثال، تعداد اعضای خانواده و مدت زمان اقامت در آلمان بر میزان حقوق ماهانه اشخاص به اندازه‌ای است که پناهجویان می‌توانند با استفاده از آن، از پس هزینه‌هایی مانند خوراک، پوشاک، مسکن و غیر بر بیایند.

حداقل حقوق ماهیانه برای پناهندگان در کشور آلمان ۱۰۵ یورو و حداکثر میزان آن ۱۶۳ یورو است. اعضای خانواده نیز هر کدوم به صورت جداگانه حقوق مشخصی را دریافت می‌کنند. الیته این مبلغ برای زمانی است که پناهندگان در کمپ زندگی می‌کنند. پس از اتمام دوره کمپ، این مبلغ تغییر می‌کند. پس از اتمام دوره کمپ، پناهجویان حداقل ماهانه ۲۴۹ یورو و حداکثر ماهانه ۳۶۷ یورو دریافت می‌کنند.

امکانات پناهندگان در کمپ های آلمان

وقتی قرار است در کمپ‌های آلمان زندگی می‌کنید، بهتر است شرایط آن را از پیش بشناسید. در ادامه، در از حقوق پناهندگان در کمپ های کشور آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

وقتی پناهنده کشور آلمان هستید و اقامت کوتاه مدت را دریافت می‌کنید، کار به اتمام نمی‌رسد، بلکه بعد از آن، باید به فکر تمدید مجوز اقامت موقت‌تان باشید.

خانواده‌هایی که کودکی یا کودکانی دارند، باید آن‌ها را به مدرسه بفرستند.

پناهندگان، طی دوره‌ای که در کمپ زندگی‌ می‌کنند، می‌توانند از خدمات بهداشت و درمان این کشور استفاتده کنند.

پناهندگانی که از کمپ خارج می‌شوند، می‌توانند فعالیت‌های زیر را انجام دهند.

تحصیل در کشور آلمان

برخورداری از کمک‌های مالی

امکان انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی

امکان کار در آلمان

سخن آخر

تا به اینجا، با حقوق پناهندگی در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، اشخاص برای اخذ پناهندگی در آلمان باید یک سری مراحل را طی کنند و به نهادهای قانونی مشخصی مراجعه کنند. پس از انجام مصاحبه‌های لازم، دولت آلمان برای پذیرفتن یا نپذیرفتن پناهنده تصمیم گیری می‌کند. برای پناهندگی، باید یک سری شرایط مشخص را داشته باشید. کسانی که شرایط پناهندگی را داشته باشند، اقامت موقت را دریافت خواهند کرد که باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کنند. پناهندگان، پس از گذراندن دوره مشخصی در کمپ، می‌توانند از یک سری حقوق مشخص برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن