مهاجرت به آلمان

بازنشستگی در آلمان

آلمان از کشورهای مهاجرپذیر در اروپا است که مردم به دلایل مختلف آن را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. برخی از مهاجران آلمان را برای کار انتخاب می‌کنند، برخی دیگر برای تحصیل و برخی نیز ترجیح می‌دهند دوره بازنشستگی‌شان را در آلمان سپری کنند. کشور آلمان ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی در آلمان ندارد، اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اقامت بلندمدت آلمان را دریافت کنید و دوران بازنشستگی‌تان را در این کشور بگذرانید. اما راه‌های مهاجرت به آلمان در دوران بازنشستگی چیست؟ آیا پس از کار در آلمان بازنشسته می‌شویم؟ چگونه از حقوق بازنشستگان در آلمان استفاده کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بازنشستگی در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

آیا امکان بازنشستگی مهاجران در آلمان وجود دارد؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم که آیا مهاجران نیز در آلمان بازنشسته می‌شوند یا نه؟ بله، مهاجران نیز در آلمان بازنشسته می‌شوند. بعد از اقامت طولانی‌مدت و قانونی در کشور آلمان، می‌توانید بازنشسته شوید. برای بازنشستگی در آلمان، باید مراحل زیر را طی کرده باشید:

  • برای دریافت اقامت آلمان اقدام کنید
  • برای مهاجرت به آلمان آماده شوید و اقدامات لازم را انجام دهید
  • وارد کشور آلمان شوید
  • مقدمات بازنشستگی در آلمان را بچینید

البته طی کردن این چهار مرحله، به زمان و انرژی نیاز دارد و باید به درستی و اصولی طی شود. در ادامه، از هر کدام از این مراحل به تفصیل برای‌تان خواهیم گفت.

برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنید

در آلمان چیزی به اسم ویزای بازنشستگی وجود ندارد، اما شما می‌توانید برای اقامت طولانی‌مدت در آلمان اقدام کنید تا بتوانید مقدمات کار را بچینید و دوره بازنشستگی را در آلمان طی کنید. برای دریافت اقامت در آلمان، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

ویزای کار در آلمان

چند سال قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، برای دریافت ویزای کار آلمان اقدام کنید. برای دریافت اقامت دائم آلمان، باید چند سال در این کشور زندگی کرده باشید. اگر مهارت خاصی دارید و در رده کارگران ماهر قرار می‌گیرید، بهتر است برای دریافت بلو کارت اتحادیه اروپا (EU Blue Card) اقدام کنید تا بتوانید چهار ساله، اقامت دائم آلمان را به دست آورید.

ویزای خود اشتغالی یا فریلنسری آلمان

با دریافت ویزای خوداشتغالی یا فریلنسری نیز می‌توانید راهی کشور آلمان شوید و اقامت این کشور را کسب کنید. برای دریافت این ویزا، باید بیزنس پلن داشه باشید و اثبات کنید که منابع مالی کافی را برای زندگی در این کشور دارید.

ویزای سرمایه گذاری در آلمان

اگر سرمایه کافی را برای راه اندازی کسب و کار در آلمان یا سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزای کسب و کار آلمان اقدام کنید. برای دریافت این ویزا، باید سرمایه کافی داشته باشید. یادتان باشد که میزان سرمایه لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است، از این رو، پیش از اقدام برای دریافت این ویزا، باید شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ویزای پیوست به خانواده در آلمان

اگر اقوام نزدیک یا اعضای خانواده‌تان در کشور آلمان زندگی می‌کنند و شهروند قانونی این کشور هستند، می‌توانید برای دریافت ویزای پیوست به خانواده در آلمان اقدام کنید. بدین ترتیب، می‌توانید راهی این کشور شوید و همراه با عضای خانواده‌تان زندگی کنید.

به آلمان مهاجرت کنید

پس از انتخاب نوع ویزا، باید برای دریافت آن اقدام کنید. همچنین از لحاظ مالی، باید خیال‌تان راحت باشد که آنقدر سرمایه دارید که بتوانید از پس هزینه‌های‌تان در آلمان بر بیایید.

برای زندگی در آلمان، باید بیمه این کشور را نیز داشته باشید. در کشور آلمان، بیمه خصوصی و دولتی وجود دارد، اما به مهاجران توصیه می‌شود در سه ماه اول مهاجرت، از بیمه خصوصی در کشور آلمان استفاده کنند و بعد از آن، به سراغ بیمه دولتی این کشور برود.

وارد کشور آلمان شوید

پس از دریافت ویزای بلند مدت آلمان، می‌توانید وارد این کشور شوید و زندگی‌تان را شروع کنید. برای زندگی در آلمان، باید در این کشور، مسکنی تهیه کنید، حساب بانکی باز کنید و در سه ماه اولیه ورودتان به این کشور، به اداره مهاجرت آلمان نیز مهاجرت کنید.

برای بازنشتگی در آلمان آماده شوید

وقتی به آلمان رسیدید، خودتان را برای دوران بازنشتگی در این کشور فراهم کنید. اما چطور برای بازنشستگی در آلمان آماده شویم؟ برای بازنشستگی در آلمان، باید به ثبات مالی رسیده باشید و به زبان آلمانی نیز تسلط داشته باشید. در این دوره، می‌توانید برای دریافت شهروندی آلمان نیز اقدام کنید. اگر می‌خواهید در دوره بازنشستگی، شهروند آلمان شده باشید، باید تعداد سال‌های مشخصی را در آلمان زندگی کرده باشید، به زبان آلمانی مسلط باشید و یک سری شرایط قانونی نیز داشته باشید.

در آمد لازم برای بازنشستگی در آلمان

برای بازنشستگی در آلمان، باید ماهانه ۷۰۰ یورو داشته باشید تا بتوانید در این کشور زندگی کنید. بنابراین باید منابع مالی لازم را برای تأمین هزینه‌های‌ زندگی‌تان در این کشور داشته باشید. بسته به شهر محل زندگی‌تان در آلمان، هزینه‌های‌تان برای زندگی در این کشور متفاوت خواهد بود.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط بازنشستگی در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، چیزی به اسم ویزای بازنشستگی آلمان وجود ندارد و شما برای گذراندن دوره بازنشستگی در آلمان، باید یک سری شرایط را داشته باشید. بنابراین اگر دوست دارید، این دوره از زندگی‌تان را در این کشور بگذرانید، بهتر است هر چه زودتر برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنید تا بتوانید بعد از مدتی، اقامت دائم و شهروندی آلمان را دریافت کنید و در دوران بازنشستگی شهروند آلمان باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن