مهاجرت به اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

آب و هوا تأثیر مستقیمی بر عملکرد و خلق و خوی ما دارد، از این رو، اگر قصد سفر یا مهاجرت به اسپانیا را دارید، بهتر است آب و هوای این کشور را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اسپانیا از آن کشورهایی است که آب و هوای هر گوشه‌اش متفاوت با آب و هوای گوشه دیگرش است. همچنین اسپانیا کشوری چهارفصل است و در هر فصل، آب و هوای هر کدام از شهرهای آن متفاوت خواهد بود. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آب و هوای اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ساترا همراه باشید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آب و هوای اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ساترا همراه باشید.

آب و هوای اسپانیا در فصل‌های مختلف سال

اسپانیا از آن کشورهای آفتابی است که سالانه، تقریباً ۳۰۰۰ ساعت هوای آفتابی دارد. دمای هوای اسپانیا معتدل است، اما در ماه‌ها و فصل‌های مختلف، درجه هوا نیز تغییر می‌کند. در بهار و پاییز، آب و هوای اسپانیا بسیار معتدل است و شما در تمام روز، می‌توانید از هوا لذت ببرید و بیرون از خانه فعالیت و تفریح کنید. در جولای و آگوست، دمای هوا به بالاترین میزان خود می‌رسد و آب و هوا بسیار گرم و خشک خواهد شد. در ماه‌‎های دسامبر، ژانویه و فوریه، دمای هوا به شدت کاهش پیدا می‌کند و بارش باران نیز به حداکثر می‌رسد، به خصوص در شمال اسپانیا. در ادامه، جزئیات بیشتری را در این باره برای‌تان گفتهایم.

بهار در کشور اسپانیا: از مارس تا ژوئن

در فصل بهار، آب و هوای اسپانیا شگفت انگیز است، به همین دلیل، بسیاری از اشخاص ترجیح می‌دهند در این فصل، به کشور اسپانیا سفر کنند. در فصل بهار، در اکثر اوقات روز، هوا آفتابی است و هوا نیز بسیار معتدل است.

در فصل بهار، می‌توانید لباس‌های نازک و رنگ روشن بپوشید. همچنین، در این فصل به اکسسوری‌هایی مانند کلاه آفتابی، عینک آفتابی و سندل نیاز خواهید داشت. در این فصل، می‌توانید با یک کوله پشتی کوچک و سبک به اسپانیا سفر کنید. البته در فصل بهار، در اسپانیا بارش باران را نیز خواهید داشت، از این رو، بهتر است چتر کوچکی را نیز همراه‌تان داشته باشید.

تابستان در کشور اسپانیا: از ماه ژوئن تا سپتامبر

در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر، دمای هوای اسپانیا به حداکثر می‌رسد. در این فصل، در روز، دمای هوا ۳۰ درجه سانتی گراد است و در شب، دما به ۲۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. شمال اسپانیا در فصل تابستان، خنک‌تر است و گاهی نیز بارش باران وجود دارد.

در فصل تابستان، لباس‌های نازک و خنک را برای گردش در اسپانیا انتخاب کنید. در انتخاب رنگ لباس نیز بسیار دقت کنید. بهتر است در این فصل، لباس‌های سفید بپوشید.

پاییز در کشور اسپانیا: از سپتامبر تا دسامبر

در فصل پاییز، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و صبح و عصر، به حداقل می‌رسد. در این فصل، باید لباس گرم بپوشید، شال گردن و کلاه  نیز داشته باشید. در این فصل از سال، هوا آفتابی است، به خصوص در شهر مادرید و شهرهای جنوب اسپانیا. در این فصل، لازم نیست لباس‌های خیلی ضخیم بپوشید.

زمستان در کشور اسپانیا: از دسامبر تا مارس

دسامبر تا مارس سردترین ماه‌های سال در کشور اسپانیا هستند. اسپانیا کشور باران خیزی نیست، اما در هر صورت بهتر است در این ماه‌ها، با خودتان چتر داشته باشید. به خصوص اگر قرار است به شمال اسپانیا سفر کنید. در این ماه‌ها، احتمال بارش باران در اسپانیا به میزان چشم گیری افزایش پیدا می‌کند تا جایی که ممکن است چند روز، پشت سر هم، باران ببارد.

اگر قرار است در این ماه‌ها در کشور اسپانیا اقامت کنید، بهتر است چمدانی از لباس‌های گرم به همراه داشته باشد. لباس‌هایی از جنس پشم و فلانل و جوراب‌های گرم برای سفر به اسپانیا در فصل زمستان ضروری هستند.

در فصل زمستان، آب و هوا در روستاهای اسپانیا بسیار سرد است، اما در مناطقی مثل جزایر قناری، آب و هوا چندان سرد نیست.

آب و هوای مناطق مختلف اسپانیا

شرایط آب و هوایی در شهرهای مختلف اسپانیا یکسان نیست، بلکه بسیار متفاوت است. در ادامه، از شرایط آب و هوایی اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت.

ساحل آتلانتیک و شمال اسپانیا

در فصل‌های پاییز و زمستان شمال اسپانیا، دمای هوا پایین است و احتمال بارش باران نیز وجود دارد. آب و هوای این ناحیه از اسپانیا، در مقایسه با اب و هوای دیگر قسمت‌های اروپا در این فصل، بسیار معتدل است. آب و هوای این منطقه از اسپانیا در فصل تابستان گرم است، البته نه آنقدر گرم که نتوانید از خانه خارج شوید.

سواحل مدیترانه‌ای

در سواحل مدیترانه‌ای اسپانیا، بارش باران کمتر است و هوا آفتابی‌تر از بخش شمالی کشور اسپانیا است. در فصل زمستان، دمای هوا هوای این منطقه سرد است و دریا و نسیم آن نیز باعث می‌شود این هوا سردتر شود.

اسپانیای مرکزی

اسپانیای مرکزی تابستان‌های خنک دارد و در بخش‌های شمالی آن نیز، بارش برف دیده می‌شود. تا شعاع صد مایلی این منطقه هیچ دریایی به چشم نمی‌خورد. در ایام مختلف سال، بارش باران در این ناحیه از اسپانیا وجود دارد.

سخن آخر

تا به اینجا، با آب و هوای اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، آب و هوای اسپانیا در مناطق مختلف و در فصل‌های مختلف متغیر است. فرقی نمی‌کند قصد سفر به اسپانیا را دارید یا قصد دارید در این کشور زندگی کنید، در هر صورت، شناخت آب و هوای اسپانیا می‌توانید در انتخاب و آماده شدن بسیار کمک‌تان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن