مهاجرت به اسپانیا

۵ نوع ویزای کار اسپانیا

گسترش بازار اسپانیا باعث شده است کمپانی‌های جهانی به بازارهای آفریقای شمالی و اروپایی در فضایی دسترسی داشته باشند که پدیرای سرمایه‌گذاری مستقیم سرمایه‌گذاران است. همچنین، بسیاری از فعالان این حوزه به اسپانیا مهاجرت می‌کنند مشاغل هیجان انگیزی را در حیطه‌های مختلف، از جمله مهندسی، توریسم و مالی، به دست بیاورند. اگر پیچ و خم‌های مهاجرت به اسپانیا را بشناسید، می‌توانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید و در بازار کار آن مشغول به فعالیت شوید. اما وقتی از ویزای کار اسپانیا صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط یک ویزا نیست، بلکه ویزای کار اسپانیا انواع مختلفی دارد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت کاری به اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

انواع ویزای کار اسپانیا چیست؟

ویزای کار اسپانیا انواع مختلفی دارد. در واقع، پنج نوع ویزای کار اسپانیا وجود دارد که برخی از آن‌ها کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند. در ادامه، ۵ نوع ویزای کار اسپانیا را معرفی خواهیم کرد.

ویزای بلندمدت کاری

ویزای بلندمدت کاری از ویزاهای استاندارد کاری در کشور اسپانیا است. این ویزا یک سال اعتبار دارد و دارنده آن می‌تواند تمدیدش کند. برای دریافت ویزای بلندمدت کاری اسپانیا باید قراردادی را با شرکتی در اسپانیا امضا کنید.

ویزای کار فصلی اسپانیا

ویزای فصلی کار در اسپانیا، همانطور که از نامش مشخص است، برای اشخاص خارجی است که قصد دارند چند ماه را در کشور اسپانیا سپری کنند. شرایط دریافت ویزای کار فصلی اسپانیا درست مثل شرایط دریافت ویزای بلندمدت کاری اسپانیا است، فقط چند تفاوت در این بین وجود دارد:

  • برای دریافت ویزای کار فصلی اسپانیا، باید اثبات کنید که در این کشور، محلی برای سکونت‌تان وجود دارد.
  • کارفرما شرایط سفرتان را به اسپانیا کند.
  • متقاضی باید تعهد دهد که بعد از اتمام قراردادش، به کشورش باز می‌گردد.

ویزای کار Au Pair

کسانی که می‌خواهند به اسپانیا بیایند و خدماتی را به خانواده‌های این کشور ارائه دهند می‌توانند ویزای Au Pair دریافت کنند. این ویزا حداکثر یک سال قابل تمدید است. درخواست‌دهنده ویزای کار Au Pair باید حداقل ۱۷ و حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشد و بتوانید به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا آلمان صحبت کند. همچنین باید به زبان اسپانیایی نیز تسلط داشته باشد. علاوه بر این موارد، درخواست‌دهنده نباید فرزندی نیز داشته باشد و قبل از ارائه درخواست نیز، در خانواده‌ای زندگی کرده باشد.

ویزای بلو کارت اتحادیه اروپا

ویزای بلوکارت اتحادیه اروپا یکی دیگر از ویزاها برای ورود به اسپانیا است. بلو کارت اسپانیا یک سال اعتبار دارد و تا وقتی که دارنده آن شرایط اخذش را داشته باشد، می‌تواند برای تمدیدش اقدام کند.

از شرایط لازم برای اخذ ویزای بلو کارت اتحادیه اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه سال تحصیل در دانشگاه یا حداقل پنج سال سابقه کار
  • قرارداد کاری رسمی با درآمدی یک و نیم برابر میانگین دستمزد در کشور اسپانیا

حداقل حقوق سالیانه دارندگان بلوکارت اسپانیا ۳۳۹۰۸ یورو است.

ویزای خوداشتغالی

ویزای خوداستغالی اسپانیا یکی دیگر از انواع ویزای کار اسپانیا است و فریلنسرها نیز می‌توانند برای مهاجرت کاری به اسپانیا، این ویزا را دریافت کنند. ویزای خوداشتغالی یک سال اعتبار دارد و داوطلبان آن نیز می‌توانند آن را تا چهار سال تمدید کنند. برای دریافت ویزای خوداشتغالی اانیا، باید حداقل ۱۵ سال داشته باشید، هیچ گونه سوء پیشینه‌ای نداشته باشید، تجربه کاری کافی داشته باشید، سرمایه لازم را برای گذران زندگی در اسپانیا و کار در این کشور داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای کار اسپانیا چیست؟

برای دریافت ویزای کار اسپانیا، باید یک سری شرایط را داشته باشید. برای مثال، باید پاسپورت معتبر داشته باشید، قراردادی را با کافرمایی در اسپانیا منعقد کرده باشید، از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشید و سوء پیشینه نیز نداشته باشید.

علاوه بر موارد فوق، یک سری شرایط دیگر نیز وجود دارد که برای دریافت ویزای کار اسپانیا، از هر نوعش، باید آن‌ها را داشته باشید.

  • قرارداد کاری

برای دریافت ویزای خوداشتغالی اسپانیا، لازم به عقد قرارداد نیست، اما برای دریافت دیگر انواع ویزای کاری اسپانیا، باید قراردادی کاری با شرکتی در اسپانیا داشته باشید. در این قرارداد، باید نام شرکت، مفاد قرارداد و دستمزد شخص قید شده باشد.

  • پاسپورت

یکی دیگر از اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا پاسپورت معتبر است. این پاسپورت باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. پاسپورت‌تان را به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کند.

  • عکس

عکس رنگی جدیدی از خودتان، با ابعاد عکس پاسپورت، تهیه کنید.

  • مجوز کار در اسپانیا
  • گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کنید، به دارالترجمه ببرید و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید. این گواهی عدم سوء پیشینه باید نشان دهد شما طی پنج سال گذشته، هیچ خلاقی را مرتکب نشده‌اید.

  • سابقه کار مرتبط
  • گواهی مبنی بر داشتن محل سکونت در اسپانیا

سخن آخر

تا به اینجا، باید انواع ویزای کار اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، ۵ نوع ویزای کار اسپانیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط مشخصی دارند و برای دریافت‌شان باید موقعیت مشخصی را داشته باشید. هر کدام از انواع ویزای اسپانیا، یک سری اختیارات به شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن