مهاجرت به ایتالیا

دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس هم مثل خود شهر فلورانس بسیار قدیمی است و می‌توان آن را جزو آثار باستانی ایتالیا دانست. در حال حاضر دانشگاه فلورانس جزو بهترین دانشگاه‌های ایتالیا قرار دارد. اما وصف و شرح دانشگاه فلورانس ایتالیا به همین چند صفت و چند جمله ختم نمی‌شود. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه فلورانس ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

فلورانس کجاست؟

فلورانس از قدیمی‌ترین شهرهای ایتالیا است و سال‌هاست گردشگران و مهاجران بسیاری این شهر را برای سفر و زندگی در ایتالیا انتخاب می‌کنند. فلورانس از شهرهای بزرگ ایتالیا است و می‌توان گفت مثل موزه‌ای در فضای باز است.  در مطلب همه چیز در مورد شهر فلورانس ایتالیا، درباره شرایط زندگی در این شهر مفصل برای‌تان گفته‌ایم.

معرفی دانشگاه فلورانس ایتالیا

در اوایل قرن چهاردهم میلادی، دانشگاهی در شهر فلورانس ایتالیا تأسیس شد که امروز آن را با نام دانشگاه فلورانس  (Università degli Studi di Firenze) ایتالیا می‌شناسیم. دانشگاه فلورانس جزو دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است و دانشجویان آن نیز می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند. در حال حاضر، فلورانس دوازدهمین دانشگاه برتر ایتالیا است.

بیش از ۵۶ هزار دانشجو در دانشگاه فلورانس تحصیل می‌کنند که قریب به ۱۳ هزار دانشجویان آن بین‌المللی هستند. سالانه ۹ هزار دانشجو از دانشگاه فلورانس ایتالیا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

کتابخانه‌های دانشگاه فلورانس ایتالیا

پژوهش جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه فلورانس ایتالیا دارد. تقریباً پانزده کتابخانه در دانشگاه فلورانس ایتالیا وجود دارد که در آن‌ها، دانشجویان به مقاله‌ها و کتاب‌‌های متعدد برای رشته‌های گوناگون دسترسی دارند. تقریباً چهار میلیون کتاب، ژورنال و مقاله در کتابخانه‌های این دانشگاه وجود دارد.

کتابخانه‌های دانشگاه فلورانس ایتالیا از حیث منابع دیجیتال نیز بسیار غنی است. میلیون‌ها مجله، ژورنال، کتاب و مقاله الکترونیک نیز در دسترس دانشجویان دانشگاه فلورانس قرار دارد.

علاوه بر آن، تقریباً شصت اتاق مطالعه در کتابخانه‌های این دانشگاه فراهم شده است تا بتوانند به راحتی، در آن‌ها مطالعه کنند.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه فلورانس ایتالیا

در دانشگاه فلورانس ایتالیا، دانشجویان می‌توانند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. به علاوه، مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و همچنین تخصص جزو دیگر مقاطع تحصیلی در دانشگاه فلورانس هستند. اما هر کدام از این مقاطع در دانشگاه فلورانس ایتالیا چقدر طول می‎‌کشد:

  • مقطع کارشناسی سه سال طول می‌کشد.
  • مقطع کارشناسی ارشد دو سال طول می‌کشد.
  • مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریباً پنج تا شش سال طول می‌کشد.

زبان تدریس در دانشگاه فلورانس ایتالیا

در دانشگاه فلورانس ایتالیا، دوره‌های تحصیلی به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی برگزار می‌شود. به همین دلیل، دانشجویان بین‌المللی بدون وجود مانع زبان ایتالیایی می‌توانند وارد دانشگاه فلورانس شوند و در رشته و مقطع تحصیلی مورد نظرشان تحصیل کنند.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه فلورانس ایتالیا

در دانشگاه فلورانس ایتالیا ۱۵ دانشکده وجود دارد که در آن‌ها، بیش از ۲۵۰ رشته تحصیلی تدریس می‌شود. از مهم‌ترین رشته‌ها در دانشگاه فلورانس ایتالیا می‌توان به طراحی صنعتی، معماری، برنامه‌ریزی شهری، روانشناسی بالینی، فناوری سیستم‌های جنگلیسی، علوم حیات وحش، مهندسی کامپیوتر، مهندس الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنایع، علوم سیاسی، خدمات اجتماعی، فیزیوتراپی، مامایی، داروسازی، رژیم غذایی، ارتوپدی، فلسفه، ادبیات، تاریخ، هنرهای نمایشی، تاریخ هنر، زمین‌شناسی، حقوق، علوم مولکولی، بینایی سنجی اشاره کرد.

یادگیری زبان ایتالیایی در دانشگاه فلورانس

درست است که برای ورود به دانشگاه فلورانس ایتالیا، لازم نیست مسلط به زبان ایتالیایی باشید، اما به هر حال، برای زندگی در ایتالیا، باید این زبان را یاد بگیرید. خبر خوب اینکه دانشگاه فلورانس ایتالیا برای دانشجویانش دوره رایگان آموزش زبان ایتالیایی برگزار می‌کند.

اسناد و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه فلورانس، باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا، لازم است از دانشگاه فلورانس پذیرش بگیرید، سپس یک سری اسناد و مدارک را به دارالترجمه و موسسه‌های ترجمه ببرید و ترجمه آن‌ها را به دانشگاه و سفارت ارائه دهید.

  • مدارک هویتی (شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمات)
  • مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات مقاطع مختلف تحصیلی)
  • مجوز اقامت
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه (سی وی)

هزینه تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا بر اساس شاخص موقعیت مالی (l’Indicatore della Situazione Economica Equivalente ) یا به اختصار  ISEE تغییر می‌کند. در واقع، هنگام تعیین شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه فلورانس، موقعیت و وضعیت مالی دانشجو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین هنگام اقدام برای تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا، باید هزینه آن زمان را بسته به موقعیت خودتان بررسی کنید.

اگر به فکر تحصیل رایگان در ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی هستید، باید بگوییم دانشگاه فلورانس گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. به بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه بورسیه تحصیلی تعلق می‌گیرد.

سخن آخر

تا به این‌جا، با دانشگاه فلورانس و شرایط تحصیل در آن آشنا شدید. دانشگاه فلورانس از بهترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است و سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری آن را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در این دانشگاه، چندین کتابخانه و میلیون‌ها کتاب، ژورنال و مجله دیجیتال و فیزیکی وجود دارد که پژوهش را برای دانشجویان بسیار آسان و دلپذیر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن