مهاجرت به آلمان

تحصیل در کالج های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

آلمان از آن کشورهای جذابی است که دانشجویان بین‌المللی، به دلایل مختلفی، آن را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. این کشور اروپایی را با تحصیل رایگان و باکیفیتش می‌شناسند. به علاوه، آلمان فرهتگی جذاب و فضایی شگفت انگیز دارد. در کشور آلمان، کالج‌های انگلیسی زبان رایگانی نیز وجود دارد که مردم از سراسر جهان، آن‌ها را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. اما شرایط تحصیل در کالج‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تحصیل در کالج های آلمان  برای دانشجویان بین‌المللی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

آیا کالج‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند؟

کالج‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند. در دانشگاه‌های دولتی آلمان، آموزش برای دانشجویان آلمان و بین‌المللی رایگان است. همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی باید شهریه‌ای را پرداخت کنند. معمولاً این شهریه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو است. گران‌ترین دانشگاه‌ها شهریه‌شان ۷۰۰ یورو است.

این هزینه، در مقایسه با هزینه شهریه کالج در کشورهای دیگر، بسیار کمتر است. با وجود این، باید یادتان باشد که هزینه تحصیل فط محدود به شهریه نیست، بلکه موارد دیگری نیز مانند هزینه و زندگی و مواردی از این دست اهمیت پیدا می‌کند.

از کالج‌های رایگان آلمان برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین از بهترین دانشگاه‌های آلمان است و آن را به خاطر برنامه‌های اجتماعی، علوم انسانی و هنر می‌شناسند. البته برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد برلین فقط محدود به این موارد نیست، بلکه برنامه‌های دیگری نیز هستند. پردیس اصلی این دانشگاه در جنوب غربی شهر برلین قرار دارد.

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین را با عنوان TU نیز می‌شناسند. دانشگاه فنی برلین به خاطر برنامه‌های آموزشی‌اش در حوزه‌های مهندسی و تکنولوژی معروف است. پردیس‌های دانشگاه فنی برلین در سراسر برلین وجود دارد، اما ساختمان اصلی آن در شارلوتنبورگ-ویلمرسدورف قرار دارد.

دانشگاه هادلبرگ

دانشگاه هادلبرگ، یکی دیگر از دانشگاه‌های پژوهشی دولتی است و دانشجویان بین‌المللی بسیاری نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. در حال حاضر، برنامه‌های آموزشی بسیاری در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. از برنامه‌های آموزشی دانشگاه هادلبرگ می‌توان به سلامت، مطالعات بین‌الملل، اقتصاد و ادبیات اشاره کرد.

دانشگاه هامبولت برلین

دانشگاه هامبولت برلین، از دانشگاه‌های دولتی بین‌المللی در برلین است و برنامه‌های آموزشی‌اش را در ۲۰۰ رشته ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، نخبه‌هایی مانند آلبرت انیشتین تدریس کرده‌اند. این دانشگاه در شهر برلین آلمان قرار دارد.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دومین دانشگاه بزرگ آلمان است و شمار زیادی از دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد. تنوع رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی در این دانشگاه بسیار زیاد است. این دانشگاه آلمانی در شهر مونیخ قرار دارد.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ در سال ۱۸۶۸ تأسیس شد و در حال حاضر، از دانشگاه‌های عضو TU9 است. دانشگاه فنی مونیخ از ۱۵ دانشکده تشکیل شده است و تقریباً ۴۰۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. جالب است بدانید بیش از ۳۰% از دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد. دانشگاه فنی مونیخ را دانشگاه کارآفرینان می‌دانند و هدف از تأسیس آن حمایت از کارافرینان و ترتیت کارآفرینانی برای آینده است.

دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در کالج‌های آلمان

برنامه‌های رایگان کالج‌های آلمان مختص به دوره کارشناسی است، اما دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانند از برخی برنامه‌های رایگان برخوردار شوند.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه نزدگی در شهرهای آلمان، در مقایسه با هزینه زندگی در دیگر کشورهای اروپایی، بسیار کمتر است.  اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید، باید ماهانه حداقل ۹۳۴ یورو هزینه کنید. در واقع، هزینه زندگی‌تان سالانه ۱۱۲۰۸ یورو خواهدد بود. با این میزان از پول، می‌توانید از پس هزینه‌هایی مانند اجاره خانه، غذا، تفریحات، حمل و نقل و مواردی از این دست بر بیایید.

در جدول زیر، از جزئیات بیشتری در مورد هزینه تحصیل در کشور آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

هزینه رستوران در آلمان هر وعده غذایی، ۹٫۸۰ تا ۲۲ یورو
هزینه حمل و نقل در آلمان ۴۹ تا ۶۴۲۰ یورو
هزینه سکونت در آلمان ۹۰۰ یورو تا ۱۹۰۰ یورو

از دیگر هزینه‌هایی که هنگام تحصیل در آلمان باید بپردازید می‌توان به هزینه بیمه اشاره کرد.

البته هزینه زندگی در هر کدام از شهرهای آلمان متفاوت است. برای مثال، هزینه زندگی در برلین گران است. از گران‌ترین شهرهای آلمان می‌توان به مونیخ، کلن، فرانکفورت و هامبورگ اشاره کرد. هزینه زندگی در شهرهای آلمان شرقی ارزان‌تر است.

اگر می‌خواهید برای تحصیل در کالج‌های آلمان اقدام کنید، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی‌شان کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با بهترین کالج‌های آلمان و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید کالج‌های بسیار خوبی در کشور آلمان وجود دارد و همه آن‌ها نیز پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند. نخبگان و اشخاص مشهور بسیاری در این کالج‌ها تحصیل کرده‌اند. بسته به شرایط و رشته تحصیلی‌تان، می‌توانید بهترین کالج‌های آلمان را برای تحصیل انتخاب کنید. هزینه تحصیل در کالج‌های آلمان زیاد نیست و شما می‌توانید به راحتی و با هزینه پایین، در این کالج‌ها تحصیل کنید. اگر دوست دارید بعد از اتمام تحصیل‌تان سریعاً وارد بازار کار شوید، بهتر است کالج‌هایی را برای تحصیل در آلمان انتخاب کنید که در آن‌ها روی بازار کار و مهارت‌های مربوط به آن نیز تمرکز شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن