مهاجرت به ایتالیا

بهترین راه مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا از زیباترین کشورهای اروپایی است که زیبایی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود دارد. به علاوه، شرایط مساعد زندگی در این کشور باعث شده است مهاجران بسیاری ایتالیا را مقصد مهاجرت‌شان بدانند. اما بهترین راه مهاجرت به ایتالیا چیست؟ راه‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد و پاسخ به این سوال بسته به شرایط هر شخص متفاوت است. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، بهتر است روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور ار بشناسید تا بتوانید در نهایت، بهترین تصمیم را بگیرید.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بهترین راه مهاجرت به ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

مزایای مهاجرت به ایتالیا چیست؟

بهتر است پیش از شناخت راه‌های مهاجرت به ایتالیا، مزایای مهاجرت به این کشور را بشناسیم.

  • عدم محدودیت ورود و خروج برای دارندگان اقامت ایتالیا
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شنگن
  • امکان پیوستن به اعضای خانواده
  • امکان تحصیل رایگان برای کودکان
  • امکان استفاده از سیستم بهداشت و سلامت ایتالیا
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی ایتالیا

ویزای بلندمدت و کوتاه مدت ایتالیا

ویزای ایتالیا را، از لحاظ مدت زمان اعتبارش، می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

ویزای کوتاه مدت ایتالیا

ویزای کوتاه مدت ایتالیا را با نام ویزای شنگن یا ویزای نوع C نیز می‌شناسند. با دریافت این ویزا، می‌توانید طی ۱۸۰ روز، نود روز در ایتالیا اقامت کنید.

ویزای بلندمدت ایتالیا

ویزای بلند مدت ایتالیا همان ویزای نوع D است. اگر بخواهید بیش از ۹۰ روز در ایتالیا بمانید، باید به فکر دریافت ویزای بلندمدت ایتالیا باشید.

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت ایتالیا یا همان ویزای نوع A برای کسانی است که قصد دارند از فرودگاه ایتالیا به کشور دیگری بروند.

انواع ویزای ایتالیا چیست؟

برای مهاجرت به ایتالیا چندین نوع ویزا وجود دارد. در ادمه، انواع ویزای ایتالیا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از میان‌شان انتخاب کنید.

ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا

ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا، همانطور که از نامش معلوم است، امکان سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم می‌کند. نام دیگر ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا ویزای طلایی است که اجازه سرمایه‌گذاری و اقامت در این کشور را به شما می‌دهد.

ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا انواع مختلف دارد:

  • سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های نوآورانه: ۲۵۰ هزار یورو
  • سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ایتالیایی: ۵۰۰ هزار یورو
  • اهدای سرمایه برای پروژه‌های اجتماعی: ۱ میلیون یورو
  • خرید اوراق قرضه دولتی: ۲ میلیون یورو

سرمایه‌گذار می‌تواند اقامت ایتالیا را برای تک تک اعضای خانواده‌اش، از جمله همسران، فرزندان و والدین، دریافت کند.

مدت زمان اعتبار ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا دو سال است، اما بعد از دو سال، قابل تمدید است. بعد از پنج سال اقامت با ویزای سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. بعد از ده سال نیز، می‌توانید برای دریافت شهروندی ایتالیا اقدام کنید.

ویزای پیوست به خانواده در ایتالیا

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان ویزای پیوست به خانواده را دریافت کرده است، شما نیز با دریافت ویزای پیوست به خانواده، می‌توانید راهی این کشور شوید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا، همانطور که از نامش مشخص است، برای کسانی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. ویزای تحصیلی ایتالیا فقط در طی دوره تحصیل‌تان اعتبار دارد. با دریافت این ویزا، می‌توانید به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنید. همچنین پس از اتمام دوره تحصیل‌تان، می‌توانید ویزای تحصیلی را به ویزای شغلی تغییر دهید.

ویزای کارآفرینی ایتالیا

ویزای کارآفرینی ایتالیا، همانطور که از نامش مشخص است، برای کسانی مناسب است که قصد در ایتالیا شرکتی را تأسیس کنند.

ویزای خوداشتغالی ایتالیا

یکی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت به ایتالیا دریافت ویزای خوداشتغالی این کشور است. اگر در کارتان ماهر هستید و می‌خواهید به صورت فریلنسر یا خوداشتغالی فعالیت کنید، بهتر است از این نوع ویزا استفاده کنید.

چگونه بهترین روش مهاجرت به ایتالیا را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به ایتالیا، بهتر است یک سری نکات را در نظر داشته باشید:

  • هدف‌تان را از مهاجرت به ایتالیا مشخص کنید
  • در مورد شرایط دریافت انواع ویزای ایتالیا تحقیق کنید.
  • برنامه‌ریزی کنید.
  • با اشخاص مجرب مشورت کنید.
  • اطلاعات‌تان را در مورد شرایط دریافت ویزای ایتالیا به روز کنید.

مدارک و اسناد لازم برای دریافت ویزای ایتالیا چیست؟

برای دریافت انواع ویزای ایتالیا، به یک سری اسناد و مدارک نیاز دارید. نوع سند یا مدرک بستگی به نوع ویزای مورد نظرتان دارد. اما مواردی مانند مدارک هویتی (از جمله شناسنامه و کارت ملی)، پاسپورت، گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سوء پیشینه در همه انواع ویزای ایتالیا مشترک هستند.

بهتر است پیش از مراجعه به دارالترجمه ایتالیایی، در مورد اسناد و مدارک لازم برای ترجمه رسمی تحقیق کنید و در نهایت، موارد دقیق را با خودتان به دارالترجمه ببرید.

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع روش‌های مهاجرت به ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، انواع ویزا برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد. برای مثال، ویزای تحصیلی، ویزای شغلی، ویزای خوداشتغالی، ویزای کارآفرینی و ویزای پیوست به خانواده از پرطرفدارترین انواع ویزای ایتالیا هستند. بسته به شرایط‌تان و هدف‌تان از مهاجرت، می‌توانید بهترین روش راه مهاجرت به ایتالیا را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن