مهاجرت به اسپانیا

اخذ اقامت طلایی اسپانیا در سال ۲۰۲۴

اسپانیا نیز مثل بسیاری از کشورهای اروپایی برنامه ویزای طلایی را برای بهبود وضعیت اقتصادی‌ این کشور طراحی کرده است. ویزای اقامت طلایی اسپانیا یا همان گلدن ویزا امکان اقامت و سرمایه گذاری در این کشور را برای‌تان فراهم می‌کند. البته حواس‌تان باشد ویزای اقامت طلایی اسپانیا را کارت ویزای طلایی اشتباه نگیرید. اما ویزای طلایی اسپانیا چیست؟ چه امکاناتی را در اختیار دارندگانش قرار می‌دهد؟ چگونه اقامت طلایی اسپانیا اقدام کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اقامت طلایی اسپانیا در سال اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

ویزای طلایی اسپانیا جیست؟

ویزای طلایی اسپانیا همان ویزای سرمایه‌گذاری اسپانیا است.  از سال ۱۸۵، اسپانیا جزو اتحادیه اروپا است و از سال ۱۹۹۵ نیز، عضو حوزه شنگن شد. استاندارد زندگی در این کشور بسیار بالا است و اقتصاد آن نیز در حال رشد است، همین دو عامل باعث افزایش جذابیت این کشور برای سرمایه گذاران شده است. اگر شما نیز به فکر سرمایه‌گذاری در یک کشور اروپایی هستید، ویزای طلایی اسپانیا از بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با دریافت ویزای طلایی اسپانیا، می‌توانید در اسپانیا زندگی، کار و تحصیل کنید. به علاوه، می‌توانید اقامت دائم اسپانیا و حتی شهروندی این کشور را نیز اخذ کنید.

وقتی ویزای طلایی اسپانیا را دریافت می‌کنید، پس از پنج سال اقامت موقت در این کشور، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اسپانیا اقدام کنید. ده سال پس از اقامت دائم در اسپانیا، می‌توانید برای اخذ شهروندی اسپانیا اقدام کنید. اگر معیارها و شرایط لازم را داشته باشید، شهروندی اسپانیا به شما تعلق خواهد گرفت.

شرایط دریافت ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

در وهله اول، به سراغ سرمایه لازم برای اخذ اقامت اسپانیا می‌رویم! این ویزا، همانطور که گفتیم، مختص به سرمایه‌گذاران است، بنابراین برای دریافت آن، به سرمایه نیاز دارید.

سرمایه لازم برای دریافت ویزای اسپانیا به شرح زیر باشد:

  • دارایی شخص باید حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو باشد.
  • باید دو میلیون یورو اوراق قرضه دولتی اسپانیا را خریداری کنید.
  • باید در یکی از شرکت‌های کشور اسپانیا یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند.

بعد از بررسی سرمایه لازم برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا، به سراغ دیگر معیارها می‌شود.

  • سن‌تان بالای ۱۸ باشد
  • سابقه اقامت غیر قانونی در اسپانیا نداشته باشید
  • طی پنج سال گذشته، سابقه کیفری نداشته باشید
  • بیمه سلامت داشته باشید
  • سرمایه کافی برای گذران زندگی در اسپانیا داشته باشید
  • درخواست‌تان برای اقامت در دیگر کشورها رد نشده باشد
  • مبتلا به بیماری خاصی نباشید

برای دریافت ویزای اقامت طلایی اسپانیا، باید شرایط مالی و معیارهای بالا را داشته باشید.

مزایای دریافت ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا مزایای بسیار زیادی برای دارندگانش دارد. به گزینه‌های زیر توجه کنید.

  • دارندگان ویزا می‌توانند در اسپانیا زندگی، کار و تحصیل کنند.
  • دارندگان ویزا می‌توانند در سراسر حوزه شنگن گردش کنند.
  • دارندگان گلدن ویزای اسپانیا می‌توانند اعضای خانواده‌شان را با خودشان به اسپانیا بیاورند.
  • دارندگان ویزای طلایی اسپانیا می‌توانند شهروند اسپانیا شوند.

معایب دریافت ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

اما آیا ویزای طلایی اسپانیا عیبی نیز دارد؟ تنها عیب ویزای طلایی اسپانیا این است که دارندگان آن نمی‌توانند بدون مدتی اقامت در اسپانیا، شهروندی یا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. برای اخذ اقامت اسپانیا، باید حداقل پنج سال از اقامت موقت‌تان در این کشور گذشته باشد. برای دریافت اقامت دائم این کشور، باید طی پنج سال، حداقل چهار سال و دو ماه در اسپانیا حضور داشته باشید.

شرایط مالیات برای دارندگان ویزای طلایی اسپانیا

اگر اقامت تمام وقت اسپانیا را دریافت نکرده باشید، نیازی به پرداخت مالیات برای درآمدتان نیست. اگر بیش از نیمی از سال را (یعنی ۱۸۳ روز) در اسپانیا گذرانده باشید، باید مالیات پرداخت کنید. همچنین اگر ملکی را در اسپانیا خریده باشید، صرف نظر از مدت اقامت‌تان در این کشور، باید مالیات بپردازید. اگر مقیم تمام وقت این کشور نیستید، باید ۲۴٫۷۵% از درآمد حاصل از اجاره یا هر درآمد دیگری که در اسپانیا دارید برای مالیات بپردازید.

درخواست وام برای ویزای طلایی اسپانیا

برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا، نمی‌توانید وامی را دریافت کنید. در واقع، برای اخذ این ویزا، سرمایه اولیه باید از خودتان باشد، نه از بانک‌های کشور اسپانیا. بنابراین با دریافت وام از بانک‌های اسپانیا، امکان اخذ این ویزا را نخواهید داشت.

اسناد و مدارک لازم برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا

برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا، باید یک سری اسناد و مدارک را با خودتان به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

موارد بالا ضروری هستند، اما بهتر است در مورد باقی اسناد و مدارک لازم، از سفارت اسپانیا در تهران تحقیق کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با ویزای طلایی اسپانیا یا همان گلدن ویزای اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، اقامت طلایی اسپانیایی مخصوص سرمایه‌گذاران است، از این رو، برای دریافت این ویزا باید سرمایه کافی و یک سری شرایط مشخص را داشته باشید. حداقل سرمایه لازم برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا ۵۰۰۰۰۰ یورو است. دریافت ویزای طلایی اسپانیا مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال، می‌توانید اعضای خانواده‌تان را نیز همراه با خودتان به اسپانیا ببرید. به علاوه،  ویزای طلایی اسپانیا راهی به سوی دریافت اقامت دائم اسپانیا و شهروندی این کشور است. بنابراین اگر به فکر سرمایه‌گذاری در اسپانیا هستید، ویزایی طلایی این کشور گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن