مهاجرت به آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

دهه‌هاست که آلمان یکی از اولین انتخاب‌های ایرانیان برای مهاجرت است. این شرایط همواره ادامه دارد! اما چرا آلمان؟ طبق داده‌های آماری، در حال حاضر، ۷۷۰۳۰۱ فرصت شغلی در کشور آلمان وجود دارد. علاوه بر آن، این کشور از لحاظ امکانات رفاهی رتبه نهم را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.  وقتی وارد کشور آلمان می‌شوید، فرصت‌های شغلی متعددی در حوزه‌های مختلف پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت.  در کشور آلمان، برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای جذب مهاجران و پر کردن این فرصت‌های شغلی وجود دارد. طبق این برنامه، قرار است این کشور ۴۴۷,۰۵۵ مهاجر را برای فرصت‌های متعدد شغلی جذب کرده است. مهندسی، پرستاری، پزشکی و تحلیل‌گر کسب و کار از حوزه‌‌های پرطرفدار در این کشور هستند.  اقتصاد قدرتمند کشور آلمان و تأکید آن بر جذب نیروی ماهر کار باعث شده است کارجویان بسیاری جذب این کشور شوند.

در دارالترجمه آلمانی ساترا، اسناد و مدارک‌تان را برای اخذ ویزای کاری آلمان ترجمه می‌کنیم.

در این مطلب، از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای آلمان برای کار

کار در هر کدام از شهرهای آلمان مزایای خاصی برای کارجویان دارد. در ادامه، از بهترین شهرهای آلمان برای کار برای‌تان خواهیم گفت.

برلین (Berlin)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۵۰۴۲ یورو

برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان است. در این شهر، شرکت‌های مشهور و بسیار بزرگی وجود دارد و در واقع، این شهر را به دلیل وجود همین شرکت‌ها می‌شناسند. در این شهر، شرکت‌ها و فرصت‌های شغلی متعددی برای کارجویان وجود دارد. از حوزه‌های مهم کاری در برلین می‌توان به تکنولوژی محیط زیست و انرژی، توریسم، پژوهش و توسعه اشاره کرد. برلین تنها شهر آلمان است که به هنرمندان ویزای هنری را صادر می‌کند.

فرانکفورت (Frankfurt)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۴۲۷۴

فرانکفورت، از لحاظ اقتصادی، بزرگ‌ترین شهر آلمان است. در واقع، فرانکفورت پایتخت مالی آلمان و اروپا است. برخی از بزرگترین نهادهای مالی، از جمله بانک فدرال المان (German Federal Bank)، بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) و دویچ بانک (Deutsche Bank)، در این شهر قرار دارند.

مونیخ (Munich)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۶۶۹۴ یورو

مونیخ از بهترین شهرهای آلمان برای کار کردن است و آن را شهر خلاقیت می‌دانند. در این شهر، فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارجویان در حوزه‌های مختلفی مانند الکترونیک، اتومبیل، مالی، تفریح و حمل و نقل وجود دارد. از بزرگترین برندهای موجود در این شهر می‌توان به PUMA، Microsoft، BMW و Airbus اشاره کرد.

هامبورگ (Hamburg)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۶۶۵۵ یورو

در هامبورگ، مشاغل مختلفی در حوزه‌هایی مانند علوم زندگی، لجستیک، غذا و هوانوردی، وجود دارد. بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت در شهر هامبورگ وجود دارد که سالانه، بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. فرانکفورت مرکزی تجاری است که در آن، شرکت‌های چند ملیتی بسیاری نیز وجود دارد. هامبورگ ثروتمندترین شهر آلمان است و نرخ بیکاری نیز در آن بسیار پایین است.

دوسلدورف (Düsseldorf )

میانگین درآمد سالیانه: ۵۳۰۷۰

دوسلدورف از شهرهای کوچک المان است، اما موقعیت‌های شغلی موجود در آن بسیار زیاد است. به علاوه، هزینه زندگی در شهر دوسلدوف، در مقایسه با هزینه زندگی در کلانشهرهای آلمان، کمتر است.

در شهر دوسلدورف، فرصت‌های شغلی بسیاری دز شرکت‌های بین‌المللی وجود دارد که بدون تسلط بر زبان آلمانی، می‌توانید در آن‌ها شروع به کار کنید. اما در هر صورت، برای زندگی در این کشور، باید به این زبان مسلط باشید.

در این شهر، بیش از ۵۰۰ شرکت بین‌المللی و چندین استارت آپ وجود دارد، از این رو، یافتن کار در این شهر بسیار آسان است. از مهم‌ترین صنایع موجود در این شهر می‌توان به بازاریابی و فروش، تجارت الکترونیک و خرده فروشی اشاره کرد.

نورنبرگ (Nuremberg)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۲۸۴۴ یورو

در نورنبرگ، بافت‌های سنتی و مدرن وجود دارد و آن را با محصولات سنتی خوراکی‌اش می‌‎شناسند. در این شهر، رشته‌های مهندسی و مربوط به صنعت جایگاه بسیار مهمی دارد.

کلن (Cologne)

میانگین درآمد سالیانه: ۵۲۵۶۷ یورو

اگر دوست دارید در شرکت‌های بین‌المللی کار کنید، شهر کلن نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای‌تان خواهد بود. کلن از بزرگ‎‌‌ترین مراکز اقتصادی در آلمان است  که در آن، صنایع رسانه‌ای متعددی، از جمله ایستگاه‌های رادیو و تلویزیون، انتشارات و اژانس‌های بزرگ مارکتیک وجود دارد. همچنین صنعت توریسم نیز در این شهر بسیار پررونق است. بنابراین اگر به چنین مشاغلی علاقه دارید، کلن گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

هانوفر (Hanover)

میانگین درآمد سالیانه: ۴۷۰۰۳ یورو

هانوفر یکی دیگر از شهرهای بزرگ المان است و فرصت‎‌های شغلی متعددی در زمینه‌های مختلف در آن وجود دارد. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، صنایع خلاقانه، تولید و مهندسی از حوزه‌های پرطرفدار در این شهر هستند.

میانگین درآمد در آلمان

میانگین درآمد در کشور آلمان بین ۴۴۱۶۴ یورو تا ۷۵۰۰۰ یورو است. در سال ۲۰۲۴، حداقل دستمزد در ازای هر ساعت کاری ۱۲٫۴۱ یورو است. دستمزد کارمندان در شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت بالاتر از دیگر شهرها است.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری آشنا شدید. در آلمان، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در حوزه‌های متعدد وجود دارد. پیش از انتخاب شهر برای مهاجرت به آلمان، بهتر است در مورد حوزه‌های مهم آن‌ها تحقیق کنید، شرکت‌های بزرگ موجود در آن را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن