مهاجرت به آلمان

هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان

در این مقاله قصد داریم تا شما را با هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان آشنا کنیم. طبق آمار، متوسط هزینه‌ها در آلمان برای یک دانشجو به‌طور متوسط ۸۶۷ یورو است. بنابراین، هزینه زندگی یک دانشجو در آلمان به‌صورت سالانه حدود ۱۰۳۶۸ یورو است. از این رو آلمان یکی از بهترین مقاصدی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند. حتی با زندگی در خوابگاه می‌توانید این هزینه‌ها را به حداقل برسانید. پیدا کردن خوابگاه مناسب یکی از جنبه‌های مهم تجربه تحصیل در خارج از کشور است. خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان دارای انواع مختلفی هستند که به ترجیح و بودجه هر دانشجو بستگی دارد. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان

اغلب دانشجویانی که برای تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند نگران هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان هستند. اما نگران نباشید! خوشبختانه آلمان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است.

 

شرایط خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشجویی یکی از امکاناتی است که تقریباً همه دانشگاه‌های آلمان آن را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. خوابگاه دانشجویی رایگان نیست، اما در مقایسه با هزینه کرایه منزل تخفیف بسیار زیادی اعمال می‌شود. در حالیکه هیچ نرخ استانداردی برای خوابگاه دانشجویی در سطح فدرال وجود ندارد و هزینه‌ها به شهر و دانشگاه بستگی دارد، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه‌ خوابگاه دانشجویی در آلمان کمی بیشتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارید.

دانشجویان در انتخاب خوابگاه دانشجویی خود گزینه‌های متفاوت زیادی در اختیار دارند. معمولاً قیمت هر خوابگاه متفاوت است که به شهر و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید بستگی دارد. قیمت خوابگاه دانشجویی می‌تواند از ۲۵۰ تا ۳۵۰ یورو متغیر باشد که به شرایط و موقعیتی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد.

این نکته را به یاد داشته باشید که خوابگاه دانشجویی همواره تقاضای بسیار بالایی دارد، از این رو مطمئن شوید که در زمان مناسبی برای خوابگاه دانشجویی تقاضای خود را ارسال کنید.

اگر خوابگاه دانشجویی خارج از دانشگاه را انتخاب می‌کنید، می‌توانید خوابگاهی با شرایط اتاق تک خوابه، آپارتمان مشترک و یا اتاق مبلمان را انتخاب کنید. قیمت هر کدام از این شرایط خوابگاه دانشجویی متغیر است و به موقعیت، شهر و منزلی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. برای مثال، در برلین هزینه خوابگاه دانشجویی از ۳۵۰ تا ۶۰۰ یورو متغیر است. در حالیکه در شهرهای کوچک‌تر هزینه خوابگاه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو است. ممکن است در مونیخ مجبور شوید برای خوابگاه دانشجویی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو هزینه کنید.

 

انواع خوابگاه دانشجویی

انواع خوابگاه دانشجویی در آلمان بسیار زیاد است. ارزان‌ترین خوابگاه دانشجویی می‌تواند دارای یک آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن باشد. همچنین امکان انتخاب خوابگاه دانشجویی با چند اتاق هم وجود دارد که تعداد اتاق‌ها معمولاً بین ۲ تا ۷ اتاق است. هزینه خوابگاه‌های خصوصی کمی بیشتر از خوابگاه‌های دولتی است. قیمت این خوابگاه‌ها به سطح مبلمان خوابگاه بستگی دارد. می‌توانید خوابگاهی را انتخاب کنید که دارای مبلمان اساسی مانند تختخواب، میز تحریر و کمد است.

 

خوابگاه خصوصی

هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان به‌صورت خوابگاه دانشجویی متغیر است و به موقعیت و کیفیت آپارتمان بستگی دارد. با این وجود، متوسط قیمت خوابگاه خصوصی در آلمان حدود ۲۱۰ تا ۳۶۰ یورو در هر ماه است (اگرچه در مناطق شهری این قیمت می‌تواند بیشتر باشد). برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید خوابگاه دانشجویی را با چند هم اتاقی اجاره کنید.

نکات مهم برای پیدا کردن خوابگاه دانشجویی مناسب در آلمان

اگر بخواهید به‌عنوان یک دانشجو در آلمان زندگی کنید، خوابگاه دانشجویی مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که بهتر است در هنگام جستجوی خوابگاه دانشجویی در آلمان این نکات را مد نظر داشته باشید:

 از پورتال‌های خوابگاه‌ دانشجویی استفاده کنید

پورتال‌های خوابگاه دانشجویی به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین خوابگاه دانشجویی را پیدا کنید. در پورتال‌هایی مانند Immobilienscout24، Immowlt یا Immonet می‌توانید خوابگاه‌های مبلمان، تک اتاق یا چند اتاقی را پیدا کنید. با این حال، از آنجایی که اکثر آپارتمان‌هایی که در این پورتال‌ها ارائه می‌شوند بدون مبلمان هستند، در هنگام جستجوی خوابگاه دانشجویی در این پورتال‌ها باید از فیلترهایی استفاده کنید که فقط آپارتمان‌های مبله را به شما نشان دهند.

به‌دنبال خوابگاه‌های مشترک باشید

اگر اهل معاشرت باشید و دوست دارید با دیگران زندگی کنید، خوابگاه‌های مشترک می‌تواند ایده خوبی باشد. می‌توانید از پورتال‌هایی مانند WG-Gesucht خوابگاه مشترک را درخواست کنید. زندگی گروهی نه تنها به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید بلکه آشنایی با دانشجویان بین‌المللی دیگر باعث می‌شود تا از زندگی در خارج از کشور نیز لذت ببرید. مطمئن باشید در دانشگاه با دانشجویانی روبه‌رو خواهید شد که به دنبال هم اتاقی برای خوابگاه‌های مشترک هستند.

 کلام آخر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که دانشجویان باید قبل از مهاجرت به آلمان در نظر بگیرند، هزینه و شرایط خوابگاه دانشجویی در آلمان است. هزینه خوابگاه دانشجویی در آلمان متغیر است که به نوع دانشگاه و نوع خوابگاه بستگی دارد. هزینه زندگی در آلمان نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اگر به‌عنوان دانشجو می‌خواهید در آلمان زندگی کنید باید بتوانید ماهانه حدود ۸۶۰ یورو هزینه کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن