مهاجرت به اسپانیا

هر آنچه باید در مورد سویا بدانید

اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، بهتر است تک تک شهرهای زیبای آن را بشناسید تا فرصت بازدید از هیچ کدام را از دست ندهید. یکی از جذاب‌ترین شهرهای اسپانیا سویل یا سویا است. کشور اسپانیا یادآور رقص و لباس فلامنکو (flamenco) است و جالب است بدانید زادگاه این هنر جذاب شهر سویا است. سویا ویژگی‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد که هر سال، عده زیادی را برای سفر و زندگی به سوی خود می‌کشاند. بهتر است پیش از سفر به اسپانیا، سویا و دیدنی‌های شگفت انگیز آن را بشناسید تا فرصت بازدید از هیچ کدام از این آثار و جاذبه‌های گردشگری را از دست ندهید.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد سویا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

سویا کجاست؟

سویا یا سویل (Seville) چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت است. در این رده بندی، سویا بعد از مادرید، بارسلونا و والنسیا قرار می‎‌گیرد. سویا بیش از هفتصد هزار نفر جمعیت دارد. در افسانه‌ها آمده است که شهر سویا را خود هرکول بنا نهاد. این شهر سیصد سال تحت حکمفرمایی ویز گوتیک‌ها بود و پانصد سال نیز مسلمانان به آن حکمفرمایی می‌کردند. جالب است بدانید که در گذشته، یعنی در اوایل دهه ۱۵۰۰، سویا ثروتمندترین کشور اسپانیا بود. این ثروتمندترین بودن تقریباً دویست سال بر جا بود.

سویا در جنوب اسپانیا، یعنی ناحیه اندلسی، قرار دارد. مساحت این شهر پرجمعیت اسپانیا ۱۴۰ کیلومتر مربع است و در آن، انواع جاذبه‌های تاریخی، هنر مدرن و طبیعی وجود دارد.

زبان مردم سویا

و اما می‌رسیم به زبان رایج در شهر سویا! زبان مردم سویا اسپانیایی است، اما در برخی از نقاط آن نیز به زبان اسپانیایی اندلسی صحبت می‌کنند.

بزرگترین کلیسای جامع جهان در شهر سویا
بزرگترین کلیسای جامع جهان در شهر سویا قرار دارد. این کلیسا اکنون در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. این کلیسای جامع بزرگترین کلیسای گوتیک در جهان است. مساحت این کلیسا ۱۱۵۲۰ متر مربع است. ساخت این کلیسای جامع بزرگ تقریباً صد سال طول کشید: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۵۰۶٫

سویا: محل تولد فلامینکو

اگر به اسپانیا و فرهنگ آن علاقه داشته باشید، حتما نام فلامنکو نیز گوش‌تان خورده است. سویا محل تولد فلامنیکو است. هنری شگفت انگیز حاصل ترکیبی از آواز خواندن، گیتار زدن، رقصیدن و دست زدن. فلامنکو جزو میراث فرهنگی ناملموس یونسکو است و ریشه در فرهنگ اندلسی دارد.

اقتصاد شهر سویا

سویا مهم‌ترین بندر اسپانیا است. در این بندر اسپانیایی، محصولاتی مانند میوه، زیتون، چوب پنبه و مواد معدنی صادر و وارد می‌شود. از مهمترین واردات به این بندر می‌توان به روغن، زغال سنگ و محصولات متالورژیک اشاره کرد. صنعت این شهر اسپانیایی شامل تنباکو، قسمت‌‎های مختلف هواپیما، محصولات شیمیایی، ماشین‌های کشاورزی و پروسلین اشاره کرد.

به طور کلی، می‌توان گفت توریسم، تکنولوژی و هوا و فضا از بخش‌ مهمی از اقتصاد سویا را پوشش می‌دهند. در بخش سنتی سویا نیز، ساخت و ساز و کشاورزی وجود دارد.

سالانه میلیون‌ها گردشگر سویا را برای سفر انتخاب می‌کنند، از این رو، توریسم بخش مهمی از اقتصاد این شهر را به خود اختصاص می‌دهد. گردشگران برای تماشای آثار تاریخی، جشنواره‌ها و طبیعیت راهی این شهر زیبا می‌شوند. ترکیب آثار تاریخی و طبیعی به جذابیت این شهر برای گردشگران می‌افزاید.

آموزش و پژوهش در شهر سویا

اسپانیا دانشگاه‌های بسیار خوبی را در خود دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا نیز در شهر سویا قرار دارد. دانشگاه سویا در شهر سویا قرار دارد. این دانشگاه متعلق به قرن شانزدهم میلادی است. در این شهر، چندین موسسه آموزشی دیگر نیز وجود دارد که از مهم‌ترین نهادهای آموزشی و پژوهشی در جنوب اسپانیا هستند.

فرهنگ شهر سویا

سویا را با فستیوال‌های شگفت انگیزش می‌شناسند. این فستیوال‌ها شامل فستیوال‌های مذهبی، فرهنگی و هنری می‌شود. برای مثال، هفت روز مانده به عید پاک، فستیوال هفته مقدس در این شهر برگزار می‌شود. فستیوال آوریل نیز در از اواسط قرن نوزدهم در این شهر برگزار می‌شود. به علاوه، این شهر میزبان دوسالانه هنر فلامنکو است. در این دو سالانه، رقص فلامنکو در سراسر شهر برگزار می‌شود. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در این ایام سال، به این شهر سفر کنند.

آب و هوای شهر سویا

سویا از شهرهای گرم اسپانیا است و تقریباً در سیصد روز از سال هوای آن آفتابی است. تابستان این شهر بسیار گرم است، چرا که در روزهای آن، دمای هوای این شهر به ۳۵ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. زمستان‌های این شهر بسیار خوش آب و هوا است.

برای سفر به سویل اسپانیا، باید به فکر دریافت ویزای توریستی و ترجمه اسناد و مدارک در دارالترجمه باشید.

سخن آخر

سویا از شهرهای قدیمی اسپانیا است که در آن، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد. این شهر زادگاه رقص و موسیقی فلامنکو است و زیبایی‌های شگفت انگیزی را در خود دارد. در این شهر، سالانه فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود و معمولاً گردشگران فصل و زمان برگزاری این فستیوال‌ها را برای سفر انتخاب می‌کنند. این شهر در فصل‌های مختلف زیبای‌های مختص به خودش را دارد و شما می‌توانید بسته به روحیه‌تان، بهترین زمان را برای سفر به سویا انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن