مهاجرت به ایتالیا

شهر جنوآ ایتالیا: مهاجرت و سفر

شهر بندری جنوآ از زیباترین شهرهای ایتالیا است و در دسته شهرهای پرطرفدار و پربازدید ایتالیا قرار می‌گیرد. این شهر از قرن چهارم پیش از میلاد به وجود آمد و تا به امروز، در شمار شهرهای مهم ایتالیا قرار دارد.  اما جنوآ کجاست؟ شرایط زندگی در آن چگونه است؟ بهترین در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر جنوآ ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شهر جنوآ کجاست؟

در مرز فرانسه و ایتالیا، شهر زیبایی به نام جنوآ (Genoa) قرار دارد که جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا را در خود جای داده است. جنوآ مرکز استان جنوآ است و دقیقاً در ساحل شمالی دریای مدیترانه و در بخش شمال غربی کشور ایتالیا واقع شده است. این شهر تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، فرانسوی‌ها، مسلمانان و ایتالیایی‌ها سال‌های متمادی را در این کشور گذرانده‌اند. شرایط جغرافیایی این شهر باعث شده است نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایتالیا ایفا کند. این شهر حتی از آسیب‌های جنگ جهانی نیز در امان نماند و متحمل خسارت‌های زیادی شد.

در حال حاضر، دیگر خبری از آن ویزانی‌ها نیست و جنوآ، به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا، میزبان گردشگران و مهاجران بسیاری است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید جنوآ از سال ۲۰۰۴ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خود گرفت.

در حال حاضر، شهر جنوآ بیش از ۶۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم این شهر به گویش جنوآیی صحبت می‌کند.

اقتصاد شهر جنوآ

همانطور که گفتیم جنوآ از شهرهای بندری و ثروتمند ایتالیا است که به دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیرش، درآمد زیادی را برای کشور ایتالیا می‌آورد. صنعت اصلی شهر جنوآ کشتی سازی است. به علاوه، ساخت و تولید سازه‌های فولادی، قطعات اتومبیل، جنگ افزار، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد این شهر دارد.

هزینه زندگی در شهر جنوآ ایتالیا

جنوآ از شهرهای مشهور ایتالیا است، اما هزینه زندگی در آن، در مقایسه با هزینه زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا، به مراتب کمتر است. برای مثال، هزینه زندگی در جنوآ، در قیاس با هزینه زندگی در میلان، رم و ونیز، به مراتب کمتر است. از هزینه‌های زندگی در شهر زیبای جنوآ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه مسکن در شهر جنوآ

هزینه مسکن در شهر جنوآ ایتالیا بستگی به فاصله خانه مورد نظرتان تا مرکز شهر دارد. هر چه خانه به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، هزینه زندگی در آن بیشتر است. بنابراین اگر به فکر اجاره مسکن ارزان هستید، بهتر است به فکر اجاره خانه در بخش مرکزی شهر جنوآ باشید.

به طور میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر جنوآ به شهر زیر است:

هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر جنوآ: بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو

هزینه اجاره مسکن در حوالی شهر جنوآ: بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو

اگر به فکر خرید مسکن در جنوآ هستید، باید هر متر مکعب خانه در جنوآ به شرح زیر است:

در مرکز شهر جنوآ: بین ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ بورو

در خارج از شهر جنوآ: ۱۲۰۰ یورو

هزینه خورد و خوراک در شهر جنوآ

اگر بخواهید در کافه‌ها و رستوران‎‌های جنوآ، غذا، نوشیدنی، سالاد یا دسری را میل کنید، میانگین هزینه‌های‌تان به ترتیب زیر است:

  • هر وعده غذا: بین ۱۰ تا ۲۰ یورو
  • هر وعده غذا در فست فود: حداکثر ۱۰ یورو
  • یک فنجان کاپوچیتو: بین یک تا سه یورو
  • نوشابه: بین ۱٫۵ تا سه یورو

اگر بخواهید وسایل خورد و خوارک‌تان را از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های شهر ایتالیا تهیه کنید، هزینه‌های‌تان به شرج زیر خواهد بود:

  • شیر: حداکثر دو یورو
  • نان: حداکثر پنج یورو
  • نرج: حداکثر ۵ یورو
  • تخم مرغ: حداکثر ۵ یورو
  • پنیر: حداکثر ۲۰ یورو
  • مرغ: حداکثر ۱۰ یورو
  • گوشت: حداکثر ۲۵ یورو
  • انواع میوه: حداکثر ۵ یورو
  • سیب زمینی و پیاز: حداکثر دو یورو
  • سیگار: حداکثر شش یورو

هزینه حمل و نقل در شهر جنوآ

وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر جنوآ بسیار خوب است و برای جابه جایی در نقاط مختلف شهر، انواع وسایل نقلیه وجود دارد. هزینه حمل و نقل در شهر جنوآ به شرح زیر است:

  • تاکسی: حداکثر ۶ یورو
  • تاکسی تلفنی: ۵۰۰ یورو
  • هر لیتر بنزین: حداکثر ۲٫۲۰ یورو

تحصیل در شهر جنوآ

اگر قصد تحصیل در جنوآ را دارید، باید بگوییم گزینه درستی را انتخاب کرده‌اید. دانشگاه جنوآ جزو بهترین داتشگاه‌های ایتالیا و حتی اروپا است. در واقع، رتبه این دانشگاه در سراسر اروپا سی و چهار است و تنوع رشته نیز در آن بسیار زیاد است. علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و داروسازی، علوم طبیعی و علوم کامپیوتر از دانشکده‌های دانشگاه جنوآ هستند که در هر کدام از آن‌ها، رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف تحصیلی انجام می‌شود.

برای دریافت ویزای ایتالیا و سفر و مهاجرت به جنوآ، باید به دارالترجمه بروید و اسناد و مدارک‌تان را ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با شهر زیبای جنوآ و هزینه و شرایط زندگی در آن آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، هزینه زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است و شرایط زندگی در آن نیز بسیار مطلوب است. این شهر جزو بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، کار و تحصیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن