مهاجرت به آلمان

تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

وقتی اقدام به تحصیل در آلمان می‌کنید، یکی از چیزهایی که لازم دارید تمکن مالی است. در واقع، باید با استفاده از یک سری از اسناد و مدارک، نشان دهید که توانایی مالی لازم را برای گذران زندگی در آلمان دارید. اما میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید!

چرا تمکن مالی برای تحصیل در آلمان لازم است؟

تمکن مالی حاکی از آن است که شما می‌توانید از پس هزینه‌های‌تان در آلمان بر بیایید. تمکن مالی برای دریافت ویزای آلمان ضروری است و بدون داشتن این تمکن، ویزای تحصیلی را دریافت نخواهید کرد. سند تمکن مالی را بانک صادر می‌کند. البته پیش از دریافت مدرک تمکن مالی، بهتر است مطمئن شوید کدام یک از بانک‌های ایرانی مورد تأیید کشور مورد نظرتان است. حساب بانکی لزوماً نباید به اسم خودتان باشد، بلکه می‌توانید گواهی مربوط به حساب بانکی والدین‌تان را نیز ارائه دهید.

مبلغ تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید تقریباً یازده هزار یورو در حساب بانکی‌تان داشته باشید. البته این مبلغ ثابت نیست و ممکن است در دوره‌های مختلف، افزایش پیدا کند. بنابراین بهتر است پیش از هر چیز، میزان تمکن مالی را بررسی کنید.

مبلغ تمکن مالی برای دیگر انواع ویزا و مهاجرت متفاوت است. در واقع، تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی متفاوت با تمکن لازم برای اخذ ویزای کاری در آلمان است. بنابراین، برای تحصیل، باید با تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان آشنا باشید.

تحصیل در آلمان بدون ارائه گواهی تمکن مالی

تحصیل در آلمان بدون ارائه گواهی تمکن مالی برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست. در واقع، اگر گواهی تمکن مالی نداشته باشید، سفارت آلمان درخواست ویزا را از شما نخواهد پذیرفت. فقط کسانی می‌توانند بدون ارائه تمکن مالی در آلمان تحصیل کنند که شهروند یکی از کشورهای حوزه شنگن باشد یا اینکه شخص یا شرکتی در آلمان از لحاظ مالی حمایتش کند.

اثبات تمکن مالی با ضمانت پرداخت هزینه‌ها

اگر شخصی مقیم آلمان Verpflichtungserklärung یا ضمانت‌نامه‌ای را ارائه دهد و طی آن، اثبات کند که طی دوران تحصیل‌تان در آلمان، از لحاظ مالی، از شما حمایت می‌کند. بدین ترتیب، نیازی نیست خودتان گواهی تمکن مالی ارائه دهید.

هزینه زندگی و تحصیل در آلمان

اما هزینه زندگی و تحصیل در آلمان چقدر است. هزینه زندگی در هر کدام از شهرهای آلمان متفاوت است، اما به طور کلی، میانگین هزینه زندگی در آلمان ۸۶۷ یورو است. وقتی در آلمان تحصیل می‌کنید، هزینه‌های‌تان به چند بخش تقسیم می‌شود:

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه زندگی در آلمان (اجاره بها، غذا، پوشاک، کتاب و دفتر، تلفن و غیره)
  • بیمه

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان امکان سکونت را برای دانشجویان‌شان فراهم می‌کنند، به خصوص برای دانشجویان ترم اول. برخی از دانشجویان نیز تا ترم آخر می‌توانند در خوابگاه‌ دانشگاه سکونت کنند. اما برخی دیگر از دانشجویان ترجیح می‌دهند خودشان به تنهایی یا به همراه همکلاسی‌های‌شان، خانه‌ای را اجاره کنند. این انتخاب بستگی به خودتان دارد. هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه‌های آلمان ماهانه ۳۵۰ یورو است و هزینه سکونت در خانه‌های اشتراکی ماهانه ۵۰۰ یورو! در شهرهای گرانی مثل مونیخ و فرانکفورت، هزینه اقامت مسکن برای دانشجویان ماهانه ۷۰۰ یورو است و هزینه اقامت در خوابگاه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو است.

تحصیل در برخی از دانشگاه‌های آلمان رایگان است. دولت آلمان به برخی از دانشجویان بین‌المللی در پرداخت هزینه تحصیل کمک می‌کند. برای برخورداری از این کمک هزینه تحصیلی دولت آلمان، باید پیشنهادتان را ارائه دهید و منتظر نتیجه بمانید.

ترجمه رسمی گواهی تمکن مالی به آلمانی

پس از دریافت گواهی تمکن مالی، باید آن را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید و به سفارت آلمان تحویل دهید. یادتان باشد که گواهی تمکن مالی باید به زبان آلمانی ترجمه رسمی شود. برای ترجمه رسمی گواهی تمکن مالی، باید به دارالترجمه آلمانی مراجعه کنید. ممکن است ترجمه گواهی‌تان به تأییدات دادگستری و وزارت امور خارجه و همچنین مهر نوتاری پابلیک نیاز داشته باشد.

از دیگر اسناد و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان می‌توان به شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، کارت ملی، دانشنامه، ریز نمرات و مواردی از این دست اشاره کرد.

سخن آخر

تا به اینجا، با میزان تمکن مالی برای تحصیل در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تمکن مالی برای تحصیل در آلمان ضروری است و برای تحصیل در آلمان، باید این مورد را در نظر داشته باشید. میزان تمکن مالی برای انواع ویزای آلمان متفاوت  است. برای دریافت ویزای تحصیلی، تمکن مالی‌تان باید تقریباً یازده هزار دلار باشد. این مبلغ همیشه ثابت نیست و در هر سال تغییر می‌کند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، از میزان تمکن مالی در سال مورد نظرتان مطمئن شوید تا هیچ گونه خللی در روند مهاجرت‌تان به آلمان ایجاد نشود. پس از دریافت گواهی تمکن مالی از بانک مورد نظرتان، باید به دارالترجمه المانی مراجعه کنید و آن را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن