مهاجرت به ایتالیا

همه چیز در مورد شهر بولونیا

بولونیا شهری پر از آثار تاریخی شگفت انگیز و غذاهای خوشمزه است. این شهر جزو زیباترین شهرهای ایتالیا است و جزو انتخاب‌های توریست‌ها و مهاجران است. اگر قصد سفر به بولونیا یا زندگی در این شهر تاریخی را دارید، بهتر است این شهر را کاملاً بشناسید.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر بولونیا و شرایط زندگی در آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

معرفی شهر بولونیا

در شمال کشور ایتالیا، شهری تاریخی و بسیار زیبا قرار دارد که طبیعیتی زیبا و جاذبه‌ها تاریخی شگفت انگیزی را در خود دارد.  بولونیا زا شهرهای بزرگ ایتالیا است، اما به اندازه شهرهای رم و میلان مشهور نیست. در حال حاضر، جمیعت بولونیا به چهار میلیون نفر می‌رسد، ز این رو، می‌توان گفت بولونیا جزو شهرهای پرجمعیت این کشور است.

در گذشته‌های دور، نام این شهر فلسینا بود، اما بعد از فتح رومیان، این شهر بولونیا نام گرفت و با همان اسم نیز ماندگار شد.

آب و هوای بولونیا چگونه است؟

شهر زیبای بولونیا، به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، آب و هوایی بسیار مطلوب دارد و از لحاظ تمیزی هوا نیز بسیار خوب است. بنابراین اگر زندگی در شهری با آب و هوای مناسب و معتدل برای‌تان مهم است، بولونیا را در صدر انتخاب‌های‌تان قرار دهید.

این شهر در این شهر چهار فصل و زیبا، حداقل دما ۵ درچه سانتی گراد و حداکثر دما ۳۰ درجه سانتی گراد است. در برخی از فصل‌های سال، هوای این شهر بارانی است.

هزینه زندگی در شهر بولونیا

بولونیا از شهرهای خوشمزه ایتالیا است و تعداد رستوران‌ها و غذاخوری‌های سنتی و مدرن در آن بسیار زیاد است. اگر بخواهید در رستوران‌ها و کافه‌های این شهر تاریخی، غذایی را میل کنید، هزینه‌تان به شرح زیر خواهد بود.

  • هزینه یک وعده غذا: حداکثر ۲۵ یورو
  • هزینه یک وعده فست فود: حداکثر ۱۰ یورو
  • هرزینه نوشیدنی در کافه: ۲ یورو
  • هزینه یک بطری آب معدنی: ۱٫۵ یورو

اگر قرار است خودتان غذا و نوشیدنی درست کنید، هزینه مواد اولیه در فروشگاه‌های بولونیا به شرح زیر است:

  •  هزینه نان: حداکثر دو یورو
  • هزینه هر کیلو برنج: حداکثر  چهار یورو
  • هزینه یک شانه تخم مرغ: حداکثر  چهار یورو
  • هزینه پنیر: حداکثر بیست و پنج یور
  • هزینه گوشت قرمز: حداکثر ۲۵ یورو
  • هزینه گوشت مرغ: حداکثر ده یورو
  • هزینه میوه: حداکثر چهار یورو
  • هزینه سبزیجات: حداکثر یک رورو
  • هزینه سیگار: حداکثر ۶ یورو

و اما می‌رسیم به هزینه مسکن در شهر بولونیای ایتالیا! هزینه مسکن در شهر بولونیا متغیر است. برای مثال، اگر در مرکز شهر و نواحی نزدیک به این قسمت زندگی کنید، باید اجاره بهای بیشتری را بپردازید. به علاوه، هزینه خرید مسکن نیز در این مناطق بیشتر است. میانگین هزینه اجازه آپارتمان در بولونیا تقریباً هزار یورو است. البته هزینه اجاره در شهرهای حاشیه شهر بولونیا کمتر است. همچنین هزینه هر متر مسکن در مرکز شهر بولونیا، تقریبا چهار هزار یویو است و هزینه هر متر خانه در بولونیا سه هزار یورو است.

وقتی در شهر بولونیا زندگی می‌کنید، طبعاً دوست دارید در این شهر تفریح کنید و بابت تفریح نیز باید یک سری هزینه‌ها را پرداخت کنید. در این شهر، امکانات تفریحی بسیاری وجود دارد، از سینما گرفته تا انواع باشگاه برای انواع ورزش‌ها. هزینه بلیط سینما برای هر شخص حداکثر دوازده یورو است و شهریه باشگاه نیز نهایتاً ۶۰ یورو است.

وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی در بولونیا

وضعیت حمل و نقل در شهر بولونیا بسیار مطلوب است، به خصوص، اگر در مرکز شهر بولونیا زندگی کنید. از وسایل پراستفاده در شهر بولونیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطار
  • تاکسی
  • تراموا
  • اتوبوس

هزینه هر لیتر بنزین در شهر بولونیا تقریبا ۲٫۵ یورو است.

فاصله بولونیا با شهرهای بزرگ ایتالیا

اگر سوار قطار باشید و یک ساعت در راه باشید، به شهرهای میلان و رم می‌رسید. همچنین یک ساعت و نیمه نیز می‌توانید به شهر ونیز برسید.

بازار کار در شهر بولونیا ایتالیا

بازار کار در شهر بولونیای ایتالیا بسیار خوب است. در واقع، نرخ بیکاری در یان شهر ۴٫۴ درصد است و این عدد، در مقایسه با دیگر شهرهای دیگر ایتالیا، به مراتب کمتر است.

به طور کلی، اقتصاد شهر بولونیا بسیار مطلوب و پررونق است و می‌توان گفت از این لحاظ، رتبه بالایی دارد.

برای دریافت انواع ویزای ایتالیا و زندگی در شهر بولونیا، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

بولونیا از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است و فاصله چندانی تا بزرگترین شهرهای ایتالیا ندارد. بولونیا دز شمال کشور ایتالیا واقع شده است و به همین دلیل، آب و هوای بسیار خوبی دارد. بولونیا شهر غذاهای خوشمزه است و در آن، رستوران‌های محلی و مدرن بسیار زیادی وجود دارد. از این رو، می‌توانید طعم انواع غذای ایتالیایی را در رستوران‌های این شهر زیبا بچشید. برای سفر به شهر بولونیا، باید برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید و برای مهاجرت به این شهر زیبا، باید به فکر دریافت دیگر انواع ویزا ایتالیا، از جمله تحصیلی، کاری، فریلنسری، ازدواج، پیوست به خانواده و غیره باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن