مهاجرت به ایتالیا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا

تصور کنید در خیابان‌های قدیمی ایتالیا قدم می‌زنید، آثار قدیمی این شهر را تماشا می‌کنید و غذاهای خوشمزه این کشور نهایت لذت را می‌برید. اما ایتالیا فقط در این چند مورد خلاصه نمی‌شود. در ایتالیا، دانشگاه‌های رتبه بالایی وجود دارد که  تنوع رشته در آن‌ها بسیار زیاد است و دانشجویانی از سراسر جهان ترجیح می‌دهند در آن‌ها تحصیل کنند. اگر به فکر ادامه تحصیل در ایتالیا هستید، تصمیم کاملاً درستی گرفته‌اید. در ایتالیا شرایط بسیار خوبی برای تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. اما در کدام رشته در کشور ایتالیا تحصیل کنیم؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا پزشکی است. بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، از جمله دانشگاه میلان، دانشگاه ساپینزای رم و دانشگاه بولوگنا از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته پزشکی است. تصور کنید در کشوری پزشکی بخوانید که بسیاری از پیشرفت‌های پزشکی در آن رخ می‌دهد. بسیاری از برنامه‌های آموزشی رشته پزشکی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و همین مسئله تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی آسان کرده است.

در دانشگاه‌های این کشور، تجهیزات مناسبی برای دانشجویان رشته پزشکی فراهم آمده است تا بتوانند به راحتی، آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

تحصیل در رشته دامپزشکی در ایتالیا

اگر به حیات وحش و حیوانات علاقه دارید و قصدتان ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی است، تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا جزو بهترین تصمیم‌های زندگی‌تان خواهد بود. دانشگاه تورین و دانشگاه پاتووا از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دامپزشکی هستند. در این دانشگاه‌ها، فضای مناسبی برای تحصیل در حیطه‌های مختلف دامپزشکی فراهم شده است.

تحصیل در رشته معماری در ایتالیا

کشور ایتالیا، با آثار معماری شگفت انگیزش، موزه‌ای در فضای آزاد است. تحصیل معماری در ایتالیا یعنی تحصیل در کشوری که بزرگ‌ترین شاهکارهای معماری جهان را در خود دارد. دانشگاه فلورانس و دانشگاه پلی تکنیک میلان از بهترین گزینه‌های برای تحصیل در رشته معماری هستند و بهترین برنامه‌های آموزشی را در این رشته‌ ارائه می‌دهند. در این دانشگاه‌ها، معماری مدرن و معماری سنتی با یکدیگر در آمیخته شده‌اند تا دانشجویان را برای ورود به دنیای معماری آماده کنند. وقتی در ایتالیا تحصیل می‌کنید، می‌توانید شاهکارهای معماری را از نزدیک ببینید، در خرابه‌های متعلق به دوره روم باستان گردش کنید، سری به شاهکارهای دوره رنسانس بزنید و شاهکارهای مدرن معماری را از نزدیک ببینید.

تحصیل در رشته طراحی در ایتالیا

وقتی به تحصیل در رشته طراحی فکر می‌کنید، ظرافت و خلاقیت ایتالیایی‌ها در حیطه‌های مختلف به ذهن‌مان می‌آید. طراحی لباس، مد، طراحی داخلی و طراحی صنعتی از مهم‌ترین شاخه‌های طراحی هستند. ایتالیا مهد مد و طراحی است و و در دانشگاه‌های Europeo di Design، پلی مودا و NABA برنامه‌های تخصصی بسیاری برای حوزه طراحی ارائه می‌شود. ایتالیا کشور خلاقیت است و تحصیل در رشته طراحی در این کشور باعث شکوفایی خلاقیت در شما نیز خواهد شد.

تحصیل در رشته مهندسی در ایتالیا

برخی از بهترین مدارس مهندسی اروپا در ایتالیا واقع شده‌اند. اگر به تحصیل در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق و مهندسی هوا و فضا علاقه دارید، تحصیل در اروپا را جزو اولویت‌های‌تان قرار دهید.

تحصیل در رشته‌های هنرهای زیبا در ایتالیا

میراث هنری ایتالیا افسانه‌ای است و همین میراث افسانه‌ای ایتالیا را تبدیل به مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به هنر کرده است. موسسه‌هایی مانند Accademia di Belle Arti di Firenze و Accademia di Belle Arti di Brera برنامه‌های آموزشی متعددی را در رشته‌های نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و هنرهای چندرسانه‌ای ارائه می‌دهد.

تحصیل هنر در ایتالیا یعنی تحصیل هنر در سرزمین لئوناردو داوینچی و میکلانژ. در دانشگاه‌های ایتالیا، با هنر کلاسیک و هنر مدرن آشنا خواهید شد.

تحصیل موسیقی در ایتالیا

تأثیر ایتالیا بر دنیای موسیقی قابل انکار نیست. اگر به موسیقی علاقه دارید، فرصت تحصیل در دانشگاه‌های Conservatorio di Musica Giuseppe Verdi در میلان و Conservatorio Santa Cecilia را در رم از دست ندهید. در این دو دانشگاه‌، برنامه‌های جامع و گسترده‌ای در حیطه‌های آهنگسازی و رهبری ارکستر ارائه می‌شود. وقتی وارد دانشگاه‌های این کشور می‌شوید، متوجه پیشینه غنی آن در حیطه موسیقی خواهید شد.

تحصیل مدیریت و کسب و کار در ایتالیا

در دانشگاه‌های ایتالیا، برنامه‌های آموزشی بسیار زیادی در رشته‌های مدیریت و کسب و کار ارائه می‌شود.

تحصیل روانشناسی در ایتالیا

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید، فرصت را از دست ندهید. دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های آموزشی متنوعی را در شاخه‌های مختلف رشته روانشناسی ارائه می‌دهند.

سخن آخر

تا به این‌جا، با بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تنوع رشته برای تحصیل در ایتالیا بسیار زیاد است. در هر حیطه‌ای که تحصیل کرده باشید، می‌توانید در ایتالیا به آن ادامه دهید. موسیقی، مهندسی، معماری، هنرهای زیبا، روانشناسی، مدیریت و کسب و کار از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به ایتالیا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن