مهاجرت به اسپانیا

هر آنچه باید در مورد مادرید بدانید

وقتی واژه مادرید را می‌شنویم شهری رنگارنگ در قلب اروپا در ذهن‌تان تداعی می‌شود که تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده است تا امروز، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شهرهای اروپایی شده است. اما چه چیزی مادرید را تبدیل به شهری محبوب کرده است؟ مادرید چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر مادرید بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

تاریخچه شهر مادرید

مادرید از شهرهای قدیمی اسپانیا است و ریشه در تمدن رومی دارد. پایتخت اسپانیا بیش از دو هزار سال قدمت دارد. از قرون هفدهم میلادی، این شهر تبدیل به پایتخت اسپانیا شد. در واقع، فیلیپ دوم مادرید را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. قبل از مادرید، تولدو پایتخت اسپانیا بود. این دو شهر یک ساعت با یکدیگر فاصله دارند.

مادرید دومین شهر بزرگ اروپا بعد از برلین است و تقریباً ۳٫۲ میلون نفر در آن زندگی می‌کنند.

دومین شهر ثروتمند در اتحادیه اروپا

مادرید دومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. اولین شهر ثروتمند در اتحادیه اروپا پاریس است. ساکنین شهر مادرید اسپانیا، به طور متوسط، سالانه ۴۲۰۰۰ یورو درآمد دارند.

ریشه اسم شهر مادرید

واژه مادرید ریشه در زبان عربی دارد. در این زبان واژه‌ای به نام ماجریت هست که معنای آن «محل قرار گرفتن رودهای بسیار» است. در ابتدا، نام این شهر مایریت (Mayrit) بود. در ان زمان، مادرید تحت فرماندهی مسلمانان بود، اما بعد از آن، مسیحیان این شهر را مجدداً فتح کردند.

طبیعت شهر مادرید

مادرید یکی از سرسبزترین شهرهای اروپایی است. این شهر سبز از شهرهای مورد علاقه گردشگران و مهاجران است. در مادرید، بیش از سیصد هزار درخت وجود دارد. در واقع، به ازاری هر کدام از ساکنان مادرید، بیست درخت در این شهر قرار دارد. مساحت فضای سبز مادرید ۶۴۰۰ هکتار است.

نماد رسمی شهر مادرید چیست؟

نماد رسمی شهر مادرید خرس و توت فرنگی (El Oso y El Madroño) است: خرسی در حال خوردن توت فرنگی از درخت. این نماد از زمانی به جا مانده است که در آن، خرس‌ها وارد شهر می‌شدند. وزن مجسمه خرس و درخت توت فرنگی بیست تن است. نماد باشگاه اتلتیکو مادرید نیز همین خرس است.

 

کیفیت زندگی در شهر مادرید

کیفیت زندگی در شهر مادرید بسیار بالا است. از گذشته‌های دور تا به امروز، مشاهیر بسیاری در این شهر زیبا زندگی کرده‌اند، از سر وانتس، خالق دن کیشوت، گرقته تا ارنسنت همینگوی و پدرو آلمودوار.

هزینه زندگی در شهر مادرید

هزینه زندگی در شهر مادرید، در مقایسه با هزینه زندگی در دیگر شهرهای اروپایی، به مراتب کمتر است. در پایتخت اسپانیا، می‌توانید هتل‌های بسیار خوبی را با قیمت مقرون به صرفه بیابید. همچنین هزینه حمل و نقل نیز در این شهر اصلاً بالا نیست.

بلیط موزه‌های اسپانیا گران قیمت است، اما در برخی از ساعت‌های روز، بدون پرداخت هزینه می‌توانید از این موزه‌ها بازدید کنید.

خلاصه ای از هزینه‌های زندگی در شهر مادرید به شرح زیر است:

  • یک فنجان لته: ۱٫۲۵ یورو
  • متوسط قیمت منو مک دونالد: ۸٫۵۰
  • بلیط مترو: ۱٫۵۰ یورو
  • بلیط مترو و اتوبوس شهری: ۱۲٫۲۰ یورو
  • کرایه تاکسی: ۳۰ یئرئ
  • هزینه هتل در مرکز شهر: حداقل ۶۰ یورو

ساعت کار در شهر مادرید

ساعت کار اداره‌ها و فروشگاه‌ها در شهر مادرید طولانی است و می‌توان گفت تقریباً در تمام ساعت‌های روز، ادارات مشغول فعالیت هستند. برخی از فروشگاه‌ها که ترجیح می‌دهند تعطیلی کوتاهی را در طول روز داشته باشند بدین ترتیب عمل می‌کنند: از ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر و بعد از استراحتی کوتاه، از ساعت پنج بعد از ظهر تا هشت و نیم شب.

جاذبه‌های گردشگری شهر مادرید

مادرید از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری از نگاه توریست‌ها است. در این شهر، غذاهای خوشمزه وجود دارد، زندگی شبانه در این شهر جریان دارد و مراکز خرید بسیاری نیز در این شهر وجود دارد. علاوه بر همه این موارد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری نیز در این کشور وجود دارد. در شهر مادرید، موزه‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها سه گانه Golden Triangle of Art است:

  • موزه پرادو (Prado Museum)
  • موزه تیسن-بورنمیسا (Thyssen-Bornemisza Museum)
  • موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا (Reina Sofia Museum)

قدیمی‌ترین رستوران جهان در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد. این رستوران، در طول تاریخ، هرگز تعطیل نشده است و همواره، پذیرای مشتریان بوده است. دیوارهای این رستوران قدیمی پوشیده از کاشی‌های زیبا است و حتی پوشش پیشخدمت‌های این رستوران نیز یادآور گذشته‌های دور است.

در این شهر، تقریباً یازده هزار رستوران وجود دارد. در واقع، تعداد رستوران‌های مادرید کمتر از تعداد رستوران‌های موجود در شهر نیویورک نیست.

تلفن‌های ضروری در شهر مادرید

تلفن‌های ضروری شهر مادرید عبارتند از:

  • شماره اورژانس: ۱۱۲
  • اداره پلیس: ۰۹۲
  • شماره پلیس ملی: ۰۹۱
  • پیش شماره اسپانیا: ۳۴
  • پیش شماره مارید: ۹۱
  • مرکز کسب اطلاعات برای توریست‌ها: ۹۰۲ ۱۰۰ ۰۰۷
  • ثبت شکایت برای توریست‌ها: ۹۰۲ ۱۰۲ ۱۱۲

سخن آخر

تا به اینجا، با شهر مادرید آشنا شدید. مادرید از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی است و در میان مهاجران و گردشگران نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. هزینه زندگی در شهر مادرید بسیار مقرون به صرفه و در واقع، از دیگر شهرهای اروپایی ارزان‌تر است. در این کشور، تنوع غذا و آثار تاریخی و طبیعی نیز بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن