مهاجرت به اسپانیا

یونی اسیست (uni-assist) چیست؟

اگر برای تحصیل در آلمان برنامه‌ریزی می‌کنید، حتماً اسم یونی اسیست (Uni-assist) به گوش‌تان خورده است. یونی اسیست از ارائه دهندگان خدمات درخواست تحصیل در آلمان است که به درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در بیش از ۱۸۰ دانشگاه آلمانی رسیدگی می‌کند. با استفاده از یونی اسیست، می‌توانید همه اسناد و مدارک‌تان را یک باره برای همه دانشگاه‌ها و دوره‌های مورد نظرتان آپلود کنید. اگر نمی‌دانید یونی اسیست چیست و آشنایی لازم را با آن ندارید، بهتر است هر چه زودتر آن را بشناسید و با جزئیات مربوط به آن نیز آشنا شوید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یونی اسیست بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ساترا همراه باشید.

معرفی یونی اسیست

یونی اسیست (Uni-assist) ارائه دهنده خدمات به دانشجویان بین‌المللی است که در برلین واقع شده است و در روند ارائه درخواست پذیرش از دانشگاه‌های آلمان همکاری می‌کند. یونی اسسیست اطلاعات مربوط به دوره‌ها و دانشگاه‌های مختلف و همچنین اسناد و مدارک مربوط به آن‌ها را ارائه می‌دهد تا مطمئن شوید اسناد و مدارک مربوط به درخواست‌تان کامل است و چیزی کم و کسر نیست.

هر کشور سیستم نمره‌دهی متفاوتی دارد و برای هر کدام از سطوح تحصیلی‌اش نیز نام مشخصی را در نظر گرفته است. یونی اسیست همه این موارد را لحاظ می‌کند تا مطمئن شود همه دانشجویان بین‌المللی اسناد و مدارک را لازم را برای ارائه درخواست‌شان ارائه کرده‌اند یا خیر.

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان (تقریباً ۱۸۰ دانشگاه) از یونی اسیست برای پردازش و بررسی اطلاعات مربوط به درخواست دانشجویان مختلف استفاده می‌کنند. با وجود این، دانشگاه‌های متعددی هستند که از یونی اسیست کمک نمی‌‍‌گیرند یا این‌که فقط برای یک سری از دوره‌های‌شان از یونی اسیست کمک می‌گیرند.

یونی اسیست چه کمکی به شما می‌‍کند؟

اما یونی اسیست چگونه به شما کمک می‌کند؟ یونی اسیست به شیوه‌های مختلف به دانشجویان کمک می‌کند. در ادامه، برای‌تان گفته‌ایم یونی اسیست چگونه در شش مرحله به کمک‌تان می‌آید.

دریافت اطلاعات

با استفاده از یونی اسیست، می‌توانید اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و دوره‌های مد نظرتان را پیدا کنید. همچنین از طریق یونی اسیست، می‌توانید از وضعیت پذیرش دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف در آلمان مطلع شوید. بسیاری از دانشگاه‌ها و دوره‌ها درخواست‌های‌شان را در یونی اسیست قرار می‌دهند و در مورد پذیرش نیز از همان جا اطلاع‌رسانی می‌کنند.

برنامه‌ریزی برای ارائه درخواست

اگر همه اطلاعات مربوط به برنامه‌های مطالعاتی را گردآوری کرده‌اید، با استفاده از یونی اسیست، می‌توانید برای ارائه درخواست‌تان برنامه‌ریزی کنید. در یونی اسیست، اطلاعات مربوط به روند انجام ثبت نام و همچنین آخرین مهلت ارائه درخواست به دانشگاه‌ها وجود دارد. برخی از برنامه‌ها نیز ملزومات مختص به خودشان را دارند. در یونی اسیست، این اطلاعات نیز درج شده است.

گردآوری اسناد و مدارک

همه اسناد و مدارک لازم را برای ارائه درخواست پذیرش گردآوری کنید، همه آن‌ها را به دارالترجمه آلمانی ببرید و ترجمه رسمی کنید. سپس همه اسناد و مدارک را اسکن کنید و همه آن‌ها را در یونی اسیست بارگذاری یا آپلود کنید.

ارائه درخواست به صورت آنلاین

اگر اسناد و مدارک را گردآوری کردید و اسکن همه آن‌ها را آماده دارید، درخواست آنلاینی را برای برنامه مطالعاتی آنلاین ارائه دهید، از طریق یونی اسیست ثبت نام کنید و همه اسناد و مدارک لازم را نیز ارائه دهید.

پرداخت هزینه

اگر درخواست آنلاین‌تان آماده است، می‌توانید همه هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید. برای استفاده از خدمات یونی اسیست، باید هزینه پرداخت کنید، چرا که پردازش اسناد و مدارک، اعتبارسنجی آن‌ها، تبدیل نمره‌‎ها و مدارک طبق استانداردهای سیستم آموزش آلمان و ارائه آن‌ها به دانشگاه یا دوره مقصد کاری بسیار دشوار و زمان بر است. هزینه اولین استفاده از خدمات یونی اسیست ۷۵ یورو است. اما برای ارائه درخواست پذیرش در هر دوره یا دانشگاه اضافه، باید ۳۰ یورو پرداخت کنید. پس از پرداخت وجه، روند رسیدگی به درخواست شما آغاز می‌شود.

معایب و مزایای استفاده از خدمات یونی اسیست

استفاده از خدمات یونی اسیست یک سری معایب و مزایا دارد. در ادامه، به این موارد پرداخته‌ایم.

مزایای استفاده از خدمات یونی اسیست

  • امکان دسترسی به پلتفرمی جامع و کامل برای مدیریت درخواست‌ها
  • عدم نیاز به بارگذاری چند بارۀ درخواست‌ها
  • امکان رسیدگی به وضعیت درخواست‌ها و باخبر شدن از نتیجه

معایب استفاده از خدمات یونی اسیست

  • هزینه ارائه درخواست در یونی اسیست بالا است.
  • امکان دسترسی مستقیم به دانشگاه جود ندارد، بلکه کاربران فقط باید از طریق یونی اسیست و به صورت غیر مستقیم به دانشگاه دسترسی داشته باشند.
  • در برخی از موارد، به درخواست مستقیم خیلی سریع‌تر از درخواست‌های ارائه شده از طریق یونی اسیست رسیدگی می‎‌شود.
  • در برخی از موارد، خبر پذیرش یا عدم پذیرش دانشگاه از طریق خود دانشگاه سریع‌تر اعلام می‌شود و دانشجویان کمتر منتظر می‌مانند.

سخن آخر

تا به اینجا، با یونی اسیست آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید یونی اسیست در برلین قرار دارد و هدف از راه اندازی آن ایجاد پلی میان دانشجویان و دانشگاه است. یونی اسیست روند آگاهی از روند پذیرش در دانشگاه‌‍‍‌های آلمان را بسیار آسان کرده است. با ورود به یونی اسیست و پرداخت شهریه لازم، می‌توانید در جریان اخبار مربوط به دانشگاه‌ها قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن