مهاجرت به آلمان

تحصیل کارشناسی در آلمان

آلمان از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. اگر قصد دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی راهی کشور آلمان شوید، انتخاب درستی را انجام داده‌اید، چرا که در این کشور، دانشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها، رشته‌های مختلفی در مقاطع مختلف وجود دارد. کافی است مسیر درست را بشناسید تا بتوانید به راحتی، در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌تان در آلمان مشغول به تحصیل شوید. اما شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان چیست؟ چگونه بهترین دانشگاه آلمان را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تحصیل کارشناسی در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

آیا دوره کارشناسی در آلمان رایگان است؟

یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه‌های آلمان در میان دانشجویان مقطع کارشناسی ایجاد امکان تحصیل رایگان است. در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان، تحصیل در مقطع کارشناسی رایگان است و دانشجویان صرفاً هزینه‌ای جزئی برای موارد اجرایی می‌پردازند. این هزینه برای هر ترم تقریباً ۲۵۰ یورو است. بنابراین تحصیل در مقطع کارشناسی کاملاً رایگان نیست و هر دانشجو باید یک سری از هزینه‌ها را بپردازد.

تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان مقطع کارشناسی در آلمان معمولاً شش ترم (یا سه سال) طول می‌کشد. البته در برخی موارد نیز، ممکن است به هشت ترم برسد. فقط ۲۰% از دوره‌های دوره کارشناسی فرا تر از شش ترم می‌رود.

البته در مورد مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی استثناهایی نیز وجود دارد. دوره‌های پاره وقت بیشتر طول می‌کشد، اما دوره‌های تمام‌وقت معمولاً سه سال طول می‌کشد.

زبان آلمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان باید به فکر یادگیری زبان آلمانی باشید. بسته به برنامه آموزشی یا دانشگاه مورد نظرتان، باید در آزمون مشخصی شرکت کنید و به سطح مقبولی از زبان آلمانی رسیده باشید. برای مثال، بسیاری از دانشگاه‌های مدرک C2 آزمون گوته را می‌پذیرند. برخی از دانشگاه‌ها نیز دوره‌های آموزش زبان آلمانی را برگزار می‌کنند.

وقتی فکر تحصیل به زبان آلمانی به ذهن‌تان خطور می‌کند، باید هر چه زودتر به فکریادگیری این زبان باشید تا بتوانید خیلی زود، به سطح مورد قبول برسید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل کارشناسی در آلمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان، باید به فکر دریافت ویزای تحصیلی آلمان باشید. برای دریافت این ویزا، باید به فکر مهیا کردن شرایط و ارائه اسناد و مدارک لازم باشید. همچنین باید اسناد و مدارک‌تان را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید.

دوره‌های انگلیسی زبان برای دانشجویان مقطع کارشناسی در آلمان

بله، برخی از دانشگاه‌های آلمان دوره‌های انگلیسی نیز برای دانشجویان برگزار می‌کنند. برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان، باید موقعیت این دانشگاه‎‌ها، رشته‌ها و دوره‌های موجود در آن را بسنجید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

آیا تحصیل کارشناسی در آلمان مصاحبه دارد؟

و اما می‌رسیم به مصاحبه برای تحصیل کارشناسی در آلمان! هر کدام از دانشگاه‌های آلمان شرایط مشخصی را برای پذیرش دانشجو دارند. برخی از آن‌ها آزمون ورودی برگزار می‌کنند و برخی دیگر مصاحبه‌هایی را برای دانشجویان ترتیب می‌دهند.

نکات مهم برای تحصیل کارشناسی در آلمان

وقتی می‌خواهید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید و در مقطع کارشناسی، تحصیلات‌تان را ادامه دهید، باید یک سری مسائل را در ذهن داشته باشید. برای انتخاب رشته، مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های‌تان را در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد ورود به بازار کار را دارید، هنگام انتخاب رشته و دانشگاه، باید این موارد را در ذهن داشته باشید. به علاوه، باید تصمیم بگیرید که قصد دارید مقطع کارشناسی را در دانشگاه‌های دولتی آلمان ادامه دهید یا در دانشگاه‌های کوچک این کشور. به علاوه، باید تصمیم بگیرید که قرار است در شهرهای کوچک آلمان ادامه تحصیل دهید یا در شهرهای بزرگ این کشور. همه این موارد بر انتخاب نهایی شما تأثیر خواهد گذاشت.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید. معمولاً دانشگاه‌های آلمان از شما می‌خواهند اسناد و مدارک‌تان را به زبان آلمانی ترجمه کنید، اما به طور کلی، بهتر است پیش از هر اقدامی، در مورد زبان مورد نظر دانشگاه مقصدتان پرس و جو کنید. در ادامه، از اسناد و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت)
  • مدارک تحصیلی (مدرک دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات دوره دیپلم و پیش دانشگاهی)
  • مدرک زبان آلمانی یا مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا سی وی
  • البته همه موارد بالا ترجمه رسمی نمی‌شوند. برای مثال، انگیزه نامه و رزومه ترجمه رسمی نمی‌شود.

اسناد و مدارک را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید. سپس آن‌ها را به سفارت ایتالیا یا دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، فرصت تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در آلمان وجود دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، باید زبان المانی را یاد بگیرید و مدرک مورد قبول دانشگاه‌های آلمان را نیز دریافت کنید. پس از ایجاد مقدمات لازم و فراهم کردن اسناد و مدارک مورد نیاز و ترجمه رسمی آن‌ها، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، راهی این کشور شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن