مهاجرت به ایتالیا

دانشگاه‌های دولتی ایتالیا

تنوع و تعدد دانشگاه در کشور ایتالیا بسیار زیاد است. یکی از انواع دانشگاه در ایتالیا دانشگاه دولتی است. در شهرهای مختلف این کشور، دانشگاه‌های دولتی بسیاری وجود دارد که پذیرای دانشجویان ایتالیایی و بین‌المللی هستند. اگر در حال انتخاب از میان دانشگاه‌های ایتالیا هستید، بهتر است دانشگاه‌های دولتی این کشور را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.  در ادامه این مطلب، از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

چرا دانشگاه دولتی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه‌‌های دولتی ایتالیا مزایای بسیاری برای‌تان دارد. علاوه بر اینکه فرصت تحصیل در دانشگاهی خوب و باکیفیت در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید از بورسیه‌های کشور ایتالیا نیز استفاده کنید. ایتالیا بورسیه‌های مختلفی را با عناوین مختلف برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که دریافت آن، کمک زیادی به تأمین مخارج زندگی‌تان خواهد کرد. بنابراین بهتر است اقدام برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا را در اولویت قرار دهید.

بهترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا

در شهرهای کوچک و بزرگ ایتالیا، دانشگاه‌های دولتی متعددی وجود دارد. در ادامه، از این دانشگاه‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

دانشگاه دولتی پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان از سال ۱۸۶۳ تا به امروز دانشجویان بسیاری را در حیطه‌های مختلف پرورش داده است. در این دانشگاه، دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند، به همین دلیل، بهترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی است. از رشته‌های انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک می‌توان به معماری، مهندسی برق، طراحی مد، مدیریت مهندسی، مهندسی موسیقی، نانوتکنولوژی، طراحی محصول، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فضا، مهندسی فیزیک، برنامه‌ریزی طراحی شهری اشاره کرد.

دانشگاه بولونیا

بولونیا یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا است که قدمت زیادی دارد و در حال حاضر، یازده دانشکده و پنج مدرسه در خود دارد. این دانشگاه همانطور که از نامش پیدا است، در شهر بولونیا واقع شده است. امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر در شاخه‌های مختلف رشته‌های ادبیات، زبان‌های خارجی، اقتصاد، آمارف مدیریت، روانشناسی، داروسازی، حقوق، علوم سیاسی، معماری و آمار وجود دارد. در ضمن، بسیاری از دوره‌های آموزشی در دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و همین مسئله مسیر را برای دانشجویان بین‌المللی همواره می‌کند.

دانشگاه ساپینزا

دانشگاه ساپینزا اثری باستانی در دل شهر رم است که قدمت آن به اوایل قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد. ساپینزا جزو دانشگاه‌های برتر کشور ایتالیا است و رشته‌های مختلف در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن تدریس می‌شود. از رشته‌های این دانشگاه می‌توان به معماری، هنر و انسانی، مهندسی صنایع، عمران، اقتصاد، هوا و فضا، علوم سیاسی، داروسازی، روانشناسی و دندانپزشکی اشاره کرد. در ضمن، بسیاری از دوره‌های آموزشی این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

دانشگاه ویتا سلوت سان رافائل

دانشگاه ویتا سلوت سان رافائل از دانشگاه‌های نسبتاً جدید در ایتالیا است در اواخر قرن بیستم تأسیس شد. این دانشگاه دولتی در شهر میلان قرار دارد و تقریباً پنج درصد از جمعیت آن را دانشجویان دکتری تشکیل می‌دهد. از رشته‌های این دانشگاه می‌توان به پزشکی، روانشناسی، دندانپزشکی، فناوری پزشکی اشاره کرد.

دانشگاه دولتی پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین جزو بهترین دانشگاه‌های ایتالیا است و می‌توان گفت جزو صد دانشگاه برتر اروپا نیز قرار می‌گیرد. از بهترین رشته‌های دانشگاه پلی تکنیک تورین می‌توان به مهندسی شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، مهدسی برق، ریاضیات و فیزیک اشاره کرد.

در مقاله معرفی دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا در مورد این دانشگاه مفصلاً برای‌تان گفته‌ایم.

دانشگاه دولتی ناپل فدریکو دوم

دانشگاه ناپل فدریکو دوم یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است و در شهر ناپل واقع شده است. این دانشگاه از قرن سیزدهم میلادی تا به امروز، دانشجویان بسیاری از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. سال‌هاست که این دانشگاه در شمار بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرد. تقریباً پنج درصد از جمعیت از این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه ناپل فدریکو دوم می‌توان به اقتصاد، روابط بین‌االملل، ژئو فیزیک، مهندسی سازه، مهندسی ریاضی و زیست شناسی اشاره کرد. همچنین بسیاری از رشته‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دانشجویان بین‌المللی با مشکل زبان و یادگیری آن مواجه نیستند.

اسناد و مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه، باید به فکر دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باشید. از اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • پاسپورت
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • دانشنامه تحصیلی
  • توصیه نامه
  • رزومه
  • انگیزه نامه

از میان موارد بالا، باید اسناد و مدارک‌ دارای ارزش قانونی را به دارالترجمه ببرید و به زبان ایتالیایی ترجمه رسمی کنید. مواردی را که ارزش قانونی ندارند در موسسه‌های ترجمه ترجمه کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با بهترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، دانشگاه‌های دولتی ایتالیا ظرفیتی را نیز برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند و با ارائه دروس به زبان انگلیسی، شرایط را برای این دانشجویان بهتر کرده‌اند. بنابراین با دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، می‎‌توانید تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا را شروع کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن