دسته‌بندی نشده

اقامت دائم فنلاند و روش های آن

با اخذ اقامت دائم فنلاند، می‌توانید بدون ویزا به ۱۸۹ کشور جهان سفر کنید، در همه کشورهای اروپایی زندگی و کار کنید و از سیستم آموزشی رایگان و سیستم پزشکی باکیفیت بهره‌مند شوید. کشور فنلاند را با طبیعت زیبا، فضای امن و تکنولوژی پیشرفته‌اش می‌شناسند و همین عوامل باعث شده‌اند سالیانه، عده زیادی برای اخذ اقامت دائم فنلاند اقدام کنند.   اما چگونه پاسپورت فنلاندی بگیریم؟ روش‌های اخذ اقامت فنلاند چیست؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اقامت دائم فنلاند و روش‌های اخذ آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک‌تان به دارالترجمه ساترا مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت به فنلاند

فنلاند از پیشرفته‌ترین کشورهای شمال اروپا است که بسیاری از شهروندان اروپایی و غیراروپایی رویای مهاجرت به آن را در سر می‌پرورانند. برای اخذ اقامت دائم کشور فنلاند، در قدم اول، باید انواع ویزای فنلاند را بشناسید.

·         مجور کار از مطمئن‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم فنلاند است.

·         اگر سن‌تان بین ۲۱ تا ۶۰ است، می‌توانید برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

·         ویزای تحصیلی یا دانشجویی برای کسانی مناسب است که پیش از اخذ اقامت دائم فنلاند، می‌خواهند تجربه زندگی در این کشور را داشته باشند.

·         با اخذ اقامت یکی از کشورهای اروپایی، می‌توانید برای اخذ اقامت فنلاند اقدام کنید.

·         اگر شخصی اقامت فنلاند را داشته باشد، می‌تواند ویزای پیوست خانواده (family reunification visas) را برای خانواده‌اش دریافت کند.

برای دریافت اقامت دائم فنلاند، باید مدت زمان مشخصی را در این کشور زندگی کرده باشید.

اخذ اقامت دائم فنلاند چقدر طول می‌کشد؟

برای اخذ اقامت دائم فنلاند، در قدم اول، باید اقامت موقت این کشور را دریافت کرده باشید. اقامت موقت فنلاند بین شش ماه تا چهار سال است. برای مثال، اگر برای تحصیل به فنلاند رفته باشید، می‌توانید بین شش ماه تا دو سال در این کشور اقامت کنید. اگر برای کار به فنلاند رفته باشید و ویزای کاری دریافت کرده باشید، می‌توانید تا پایان قراردادتان در این کشور اقامت کنید، اما قرارداد نباید بیش از چهار سال طول بکشد.

دو نوع مجوز اقامت در فنلاند وجود دارد: A و B! در نوع اقامت B دانشجویان و کارگران فصلی می‌توانند شش ماه تا دو سال در فنلاند زندگی کنند. این نوع اقامت را بیش از یک سال نمی‌توانید تمدید کنید. در اقامت نوع A، می‌توانید یک تا چهار سال در فنلاند اقامت کنید. برای اخد اقامت دائم فنلاند (P)، باید اقامت نوع A را دریافت کرده باشید و چهار سال در این کشور اقامت کرده باشید.

در مسیر اخذ اقامت دائم فنلاند، باید به یک سری از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید:

·         برای اخذ اقامت دائم فنلاند، باید حداقل چهار سال در این کشور زندگی کرده باشید. در واقع، باید ویزای اقامت موقت این کشور را دریافت کرده باشید و چهار سال در این کشور زندگی کرده باشید.

·         اگر می‌خواهید به طور مستقیم، برای اقامت اروپا اقدام کنید، باید حداقل پنج سال در این منطقه زندگی کرده باشید.

البته وقتی می‌گوییم باید چهار سال کامل در فنلاند زندگی کرده باشید، منظورمان این نیست که این چهار سال کامل و بی‌وقفه باشد، بلکه تا دو سال وقفه ایرادی ندارد.

از شرایط اخذ اقامت دائم فنلاند، باید یک سری موارد را طی دوره موقت یا کوتاه مدت‌تان رعایت کرده باشید:

·         از قوانین این کشور تخطی نکرده باشید

·         درآمد ثابت داشته باشید

·         مالیات‌تان را پرداخت کرده باشید

·         خانه‌ای در فنلاند خریده یا اجاره کرده باشید

·         به زبان فنلاندی یا سوئدی تا سطح B1 مسلط باشید

با داشتن شرایط بالا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.

تحلیل جمعیت فنلاند

و اما می‌رسیم به جمعیت فنلاند!  بر اساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۲۰۲۴:

·         در ابتدای سال ۲۰۲۴، جمعیت فنلاند ۵۵۴۸۰۷۲ نفر است.

·         تقریباً ۰٫۰۷% از جمعیت فنلاند بین‌المللی هستند.

·         از لحاظ تعداد ساکنان، رتبه صد و هجدهم را در جهان دارد.

·         تقریباً ۸٫۷۲% از جمعیت فنلاند (۴,۸۳۳,۴۶۳ نفر) در شهرهای این کشور زندگی می‌کنند.

·         متوسط سن مردم فنلاند ۴۲٫۸ سال است.

سخن آخر

تا به اینجا، با شیوه‌های اخذ اقامت دائم فنلاند آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست، بلکه باید شرایط دیگری را داشته باشید. برای اخذ اقامت دائم فنلاند، باید اقامت موقت این کشور را اخذ کرده باشید و مدت زمان لازم را در این کشور سپری کرده باشید. بنابراین در مرحله اول، باید ویزای نوع A فنلاند را، که اعتبار آن یک تا چهار سال است، دریافت کرده باشید و حداقل چهار سال را در این کشور گذرانده باشید. باید در دوران اقامت موقت‌تان، نباید مرتکب جرمی شده باشید، باید همه مالیات‌ها را به طور کامل و به موقع پرداخت کرده باشید، جریمه پرداخت نشده نداشته باشید، به زبان فنلاندی یا سوئدی تا سطح B1 مسلط باشید. علاوه بر این‌ها، باید شغل مناسبی برای گذران زندگی در فنلاند داشته باشید و همچنین خانه‌ای را در فنلاند خریده باشید یا اینکه اجاره کرده باشید. بدین ترتیب، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن