دسته‌بندی نشدهمهاجرت به ایتالیا

معرفی کامل آزمون CILS (امتحان چیلز)

وقتی شروع به یادگیری زبانی می‌کنید، مسلماً هدفی در پس این یادگیری وجود دارد و قرار است ثمر دهد. برای هر زبان نیز، یک سری آزمون معتبر وجود دارد که با استفاده از آن، می‌توانید سطح مهارت‌های‌تان را بسنجید و مدرک آن را به نهاد مورد نظرتان ارائه دهید. زبان ایتالیایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آزمون CILS یا چیلز از معتبرترین آزمون‌های زبان ایتالیایی است و احتمالاً برای دریافت ویزای ایتالیا به آن نیاز خواهید داشت. اما ساختار آزمون چیلز چگونه است؟ چگونه برای آزمون زبان ایتالیایی CILS آماده شویم؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون CILS یا همان چیلز بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

آزمون CILS چیست؟

آزمون CILS یا چیلز از معتبرترین آزمون‌های زبان ایتالیایی است که سطح زبان‌آموزان را در هر شش سطح زیر می‌سنجد:

  • A1
  • A2
  • B1
  • B2
  • C1
  • C2

در آزمون چیلز، هر چهار مهارت گفتاری، شنیداری، درک مطلب و نوشتن آزموده می‌شود. بنابراین باید به واژگان و دستور زبان احاطه کامل داشته باشید.

ساختار آزمون چیلز چگونه است؟

در آزمون چیلز مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی و همچنین دانش شما در حوزه دستور زبان سنجیده می‌شود. بخش‌های مختلف آزمون چیلز عبارتند از:

  • مهارت شنیداری (ASCOLTO)
  • مهارت درک مطلب (lettura)
  • مهارت دستور زبان (analisi)
  • مهارت نوشتاری (scritto)
  • مکالمه (orale)

آزمون CILS برای سطح A

اگر سطح A1 و A2 را بگذرانید، یعنی برای زندگی در ایتالیا و استفاده از این زبان برای گذراندن زندگی روزمره آماده هستید. همچنین اگر می‌خواهید در دبیرستان‌های کشور ایتالیا ثبت نام کنید، گذراندن سطوح A1 و A2 کافی است.

سطح A1 آزمون چیلز

سطح A1 آزمون چیلز برای کسانی طراحی شده ست که در اولین قدم یادگیری زبان ایتالیایی هستند.

آزمون سطح A1 دو ساعت طول می‌کشد و هزینه آن ۴۰ یورو است.

سطح A2 آزمون چیلز

سطح A2 آزمون چیلز برای کسانی مناسب است که اولین مرحله یادگیری زبان ایتالیایی را گذرانده‌اند و خودشان را برای زندگی در ایتالیا آماده می‌کنند.

آزمون چیلز A2 دو ساعت طو می‌کشد و هزینه آن نیز ۴۰ یورو است.

آزمون CILS برای سطح B

سطح B متشکل از دو قسمت B1 و B2 است. اگر به سطح متوسط رسیده‌اید و می‎‌توانید در شرایط مختلف از زبان ایتالیایی استفاده کنید، بهتر است در آزمون چیلز برای این دو سطح شرکت کنید.

سطح B1 چیلز

آزمون سطح B1 چیلز سه ساعت طول می‌کشد و هزینه آن نیز صد یورو است.

سطح B2 چیلز

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیایی را دارید، باید در آزمون سطح B2 چیلز شرکت کنید و نمره کافی را کسب کنید. این آزمون چهار ساعت طول می‌کشد و هزینه شرکت در آن ۱۰۵ یورو است.

آزمون CILS برای سطح C

سطح C1 و C2 آزمون چیلز برای زبان آموزان سطح پیشرفته است. اگر می‌توانید واژگان و اصطلاحات ایتالیایی را به خوبی ادا کنید و از آن‌ها در مکالمات روزمره‌تان استفاده کنید، می‌توانید در آزمون‌های این سطح شرکت کنید.

سطح C1 چیلز

آزمون سطح C1 برای کسانی مناسب است که می‌توانند در همه موقعیت‌ها، به زبان ایتالیایی مکالمه کنند. برای ورود به بازار کار ایتالیا و کار کردن در شرکت‌های معتبر، باید به این سطح رسیده باشید.

آزمون سطح C1 چیلز پنج ساعت طول می‌کشد و هزینه آن ۱۳۵ یورو است.

سطح C2 چیلز

سطح C2 چیلز پیشرفته‌ترین سطح آزمون است و مهارت‌های زبانی شرکت‌کنندگان آن هیچ فرقی با مهارت‌های گویش‌وران این زبان ندارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که می‌توانید مثل یک ایتالیایی زبان صحبت کنید، می‌توانید در آزمون C2 چیلز شرکت کنید.

آزمون سطح C2 چیلز پنج ساعت و نیم طول می‌کشد و هزینه شرکت در آن ۱۶۰ یورو است.

چه کسانی در آزمون چیلز شرکت می‌کنند؟

اگر قصد کار، تحصیل و کار در ایتالیا را دارید، باید در این آزمون شرکت کنید و در سطح مورد نظرتان، نمره قبولی را کسب کنید.

آزمون چیلز برای دریافت شهروندی ایتالیا

اگر مقیم ایتالیا هستید و قصد دارید شهروندی این کشور را دریافت کنید، باید در آزمون چیلز شرکت کنید. حداقل سطح قابل قبول برای دریافت شهروندی ایتالیا B1 است، یعنی سطح متوسط. بنابراین برای شهروندی ایتالیا سطح‌های B1، B2، C1 و C2 آزمون چیلز قابل قبول است.

در ایتالیا، آزمونی به نام آزمون شهروندی B1 نیز برگزار می‌شود که می‌توانید در آن نیز شرکت کنید.

آزمون جبرانی CILS

اگر در یکی از مهارت‌های آزمون چیلز نمره قبولی را کسب کرده باشید، می‌توانید برای شرکت در آزمون جبرانی اقدام کنید. بین آزمون جبرانی و آزمون اصلی‌تان نباید بیشتر از ۱۸ ماه فاصله وجود داشته باشد.

آزمون چیلز برای نوجوانان

آزمون چیلز برای بزرگسالان است و کودکان و نوجوانان نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند. نوجوانان می‌توانند در آزمون CILS Adolescenti شرکت کنند.

برای مهاجرت به ایتالیا، اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون زبان ایتالیایی CILS یا چیلز آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، در این آزمون همه مهارت‌های چهارگانه شما و همچنین دانش‌تان در حوزه دستور زبان ایتالیایی سنجیده می‌شود. این آزمون برای هر شش سطح استاندارد زبانی آزمونی جداگانه دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن