مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

اگر به فکر کار در اروپا هستید و اسپانیا را برای کار انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که انتخاب‌تان کاملاً درست بوده است. در اسپانیا، فرصت‌های شغلی متعددی برای کارجویان از سراسر جهان وجود دارد، از این رو، بسیاری از اشخاص این کشور اروپایی زیبا را برای کار انتخاب می‌کنند. اما شرایط کار در اسپانیا چیست؟ مراحل مهاجرت کاری به اسپانیا چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت کاری به اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با  دارالترجمه اسپانیایی همراه باشید.

نگاهی به بازار کار اسپانیا

در بازار کار اسپانیا، فرصت‌های شغلی متعدی برای کارجویان وجود دارد. در واقع، سال‌هاست که اسپانیا از مقاصد مورد علاقه کارجویان از سراسر جهان است. در سال‌های اخیر، بازار کار این کشور متحمیل تغییراتی شده است، از این رو، هر زمان قصد مهاجرتی کاری به اسپانیا را داشته باشید، باید اطلاعات‌تان را به روز کنید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید و مسیر درستی را در پیش بگیرید. طبق آمار منتتشرشده در ژوئن سال ۲۰۲۳، تقریباً ۲۰٫۸۶ شخص در بازار کار اسپانیا مشغول به کار بودند. جالب است بدانید که این تعداد در تاریخ این کشور اروپایی بی‌سابقه بوده است.

فرصت‌های شغلی در اسپانیا

در اسپانیا، فرصت‌های شغلی متعددی برای اشخاص از رشته‌های مختلف وجود دارد. آمار مهاجرانی که وارد صنعت توریسم شده‌اند، در مقایسه با مهاجران حیطه‌های دیگر متفاوت است. بارسلونا، مادرید و جزایر بالئاری از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت شغلی است. در این شهرها، فرصت‌های شغلی متعددی برای کاربران از حوزه‌های متعدد وجود دارد.

با توجه به تأسیس استارت آپ‌های متعدد در اسپانیا، روز به روز، نیاز این کشور برای به کارمندان متخصص در حوزه‌های توسعه نرم افزار، تحلیل داده و دیجیتال مارکتینگ روز به روز بیشتر می‌شود.

علاوه بر این موارد، بازار کار اسپانیا برای مدرسان زبان انگلیسی نیز بسیار خوب است. در این کشور، دوره‌های خصوصی و گروهی بسیاری برای زبان آموزان برگزار می‌‎شود.

چگونه در اسپانیا کار پیدا کنیم؟

و اما می‌رسیم به نحوه یافتن کار در اسپانیا! روش‌های متعددی برای یافتن کار در کشور اسپانیا وجود دارد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های یافتن کار در اسپانیا مراجعه به وبسایت‌های کاریابی است. در برخی از این وبسایت‌ها، باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید و در برخی دیگر، تسلط به زبان انگلیسی کافی است. در جدول زیر، برخی از وبسایت‌ها را آورده‌ایم.

وبسایت‌هایی برای جستجوی شغل به زبان اسپانیی وبسایت‌هایی برای جستجوی شغل به زبان انگلیسی
InfoJobs, Laboris.net, Infoempleo, Monster, Trabajos.com, Trabajo.org, Milanuncios, Expansion, Indeed Smartrecruiters.com, Goabroad.com, International job exchange for labor migrants (gastrobaiter.com/en/), Linkedin.com

مراحل مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

برای یافتن کار در کشور اسپانیا، باید یک سری مراحل را طی کنید. در ادامه، از این مراحل برای‌تان گفته‌ایم.

روی رزومه و پروفایل جاب سیکرتان کار کنید

اگر می‌خواهید شغلی پردرآمد در کشور اسپانیا داشته باشید، باید روزمه و پروفایل‌تان در وبسایت‌های کاریابی بسیار استاندارد و پربار باشد. همچنین حساب کاربری‌تان در پلتفرم لینکدین نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

زبان اسپانیایی را یاد بگیرید

یادگیری زبان اسپانیایی جزو واجبات است. البته امکان دارد بدون تسلط به زبان اسپانیایی نیز بتوانید شغلی را در اسپانیا پیدا کنید، اما عدم یادگیری این زبان باعث می‌شود فرصت‌های شغلی‌تان محدود شود و نتوانید مشاغل خوب را صرفاً به دلیل عدم تسلط به این زبان از دست بدهید.

مجوز کار در اسپانیا را دریافت کنید

برای دریافت مجوز کار در اسپانیا اقدام کنید. خیلی زود کارفرمایانی درخواست کار شما را می‌پذیرند  و شما می‌توانید مراحل دیگر کار را دنبال کنید. این روند را در ایران نیز می‌توانید انجام دهید.

در این مرحله، دو مسیر پیش روی‌تان قرار دارد:

  • ویزای توریستی سه ماهه دریافت کنید و طی این سه ماه، مصاحبه‌های لازم را برای رسیدن به شغل مورد نظرتان انجام دهید.
  • شغل مورد نظرتان را به صورت آنلاین پیدا کنید، مصاحبه‌ها را نیز به صورت آنلاین انجام دهید و پس از دریافت ویزای کار اسپانیا، وارد این کشور شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری در اسپانیا را آماده کنید

برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا، باید یک سری اسناد و مدارک را به سفارت اسپانیا و شرکت مورد نظرتان ارائه دهید. در ادامه، از این اسناد و مدارک لازم برای کار در اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت.

  • پاسپورت معتبر (با حداقل یک سال اعتبار)
  • کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک تحصیلی
  • عکس

یادتان باشد که برخی از اسناد و مدارک را، که ترجمه رسمی می‌شوند، باید به دارالترجمه اسپانیایی ببرید و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید. برای مثال، پاسپورت، کارت ملی، مدارک تحصیلی، سابقه بیمه تأمین اجتماعی و مواردی از این دست جزو اسناد و مدارکی هستند که ترجمه رسمی می‌شوند.

ویزای شغلی اسپانیا دریافت کنید

بعد از طی کردن این مراحل، باید ویزای کار اسپانیا را دریافت کنید.

قرارداد کار در اسپانیا

قرارداد کار در اسپانیا به صورت contrato indefinido است، در واقع، یعنی هیچ تاریخ انقضایی برای این قرارداد وجود ندارد. همین قرارداد بدون تاریخ انقضا می‌تواند تمام وقت یا نیمه وقت باشد. قرارداد کار در اسپانیا لزوماً کتبی نیست، بلکه حتی ممکن است شفاهی نیز باشد.

سخن آخر

تا به اینجا، با مهاجرت کاری به اسپانیا و شرایط کار در این کشور آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای کار در اسپانیا، باید یک سری شرایط را داشته باشید و یک سری مراحل را نیز طی کنید. برای مهاجرت کاری به اسپانیا، پنج نوع ویزای کاری وجود دارد که شما، بسته به کارفرما، شغل مورد نظرتان و شرایط‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با شناخت بازار کار اسپانیا و مراحل مهاجرت به این کشور، می‌توانید انتخاب درستی را انجام دهید و مسیر درستی را در پیش بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن