مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

اگر برای‌تان سوال شده است که آیا در صورت ازدواج با شهروند ایتالیا، می‌توان ویزای ایتالیا را دریافت کرد یا خیر، باید بگوییم بله! اصلاً مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج بسیار پرطرفدار است. اما شرایط آن چیست؟ دریافت شهروندی ایتالیا از طریق ازدواج چقدر طول می‌کشد؟ آیا با دیگر انواع ویزا نیز می‌توانیم در ایتالیا ازدواج کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج چیست؟

اگر قصد دارید از طریق ازدواج شهروندی ایتالیا را دریافت کنید، باید دو سال از ازدواج‌تان گذشته باشد. اگر فرزندی داشته باشید یا این‌که فرزندی را به سرپرستی قبول کنید، این زمان به نصف می‌رسد. این قانون برای هر دو جنسیت وجود دارد. شرایط مهاجرت به ایتالیا را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • داشتن سن حداقل ۱۸
  • اثبات شهروندی همسر

اگر این دو شرط را داشته باشید، می‌توانید خودتان را برای مراحل بعدی آماده کنید و برای دریافت شهروندی ایتالیا از طریق ازدواج اقدام کنید.

اسناد و مدارک لازم برای اخذ اقامت ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا از طریق ازدواج، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید. در زیر، از این اسناد و مدارک برای‌تان گفته‌ایم.

  • فرم درخواست
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان ایتالیایی
  • جزئیات مربوط به تمبر آنلاین مالیه (marca de bollo)
  • گواهی طلاق (اگر قبلاً جدا شده‌اید)
  • مدرک فوت همسر (اگر قبلاً ازدواج داشته‌اید)
  • رسیده حواله ۲۵۰ یورویی

مزایای دریافت شهروندی ایتالیا از طریق ازدواج

وقتی با ازدواج، شهروند ایتالیا می‌شوید، در واقع، شهروند اتحادیه اروپا می‌شوید. در واقع، شهروندی ایتالیا و اتحادیه اروپا را همزمان دریافت می‌کنید. در ایتالیا، شهروندان حق رأی دارند و می‌توانند در انتخابات محلی و ملی رأی دهند. شهروندان ایتالیا و اتحادیه اروپا از حقوق زیر برخوردار هستیند:

  • حق تردد و سکونت در کشورهای اتحادیه اروپا
  • حق رای در ایتالیا و پارلمان اروپا
  • امکان استفاده از حقوق شهروندی ایتالیا
  • امکان استفاده از امکانات آموزشی ایتالیا
  • امکان کار در ایتالیا
  • امکان استفاده از خدمات بهداشت و درمان در کشور ایتالیا

با ازدواج با یک شهروند ایتالیایی، می‌توانید بعد از گذشت بازه زمانی لازم، شما نیز شهروند ایتالیا شوید و به طور کلی، از همه حقوق شهروندان این کشور نیز برخوردار خواهید شد.

دریافت شهروندی ایتالیا با ازدواج چقدر طول می‌کشد؟

طبق قانون مصوب پنجم فوریه سال ۱۹۹۲، مدت زمان دریافت شهروندی ایتالیا در صورت ازدواج به شرح زیر است:

اگر بعد از ازدواج با شخصی ایتالیایی، در این کشور اقامت کنید، بعد از دو سال، می‌توانید برای دریافت شهروندی ایتالیا اقدام کنید.

اگر بعد از ازدواج، در ایتالیا اقامت نکنید، بعد از سه سال، می‌توانید برای دریافت شهروندی ایتالیا اقدام کنید.

یادتان باشد در صورت داشتن فرزندی از این ازدواج یا قبول کردن سرپرستی کودکی، این مدت زمان نصف خواهد شد. در واقع، دو سال به یک سال و سه سال به یک سال و نیم تقلیل پیدا می‌کند.

زبان ایتالیایی برای مهاجرت به ایتالیا با ازدواج

برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج و دریافت شهروندی این کشور، باید حداقل مدرک B1 زبان ایتالیایی را داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید از این طریق، راهی ایتالیا شوید و اقامت این کشور را دریافت کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام به یادگیری زبان ایتالیایی کنید.

ازدواج در ایتالیا با ویزای توریستی

اگر با ویزای توریستی وارد کشور ایتالیا شدید و طی مدت حضورتان در این کشور تصمیم به ازدواج گرفتید، باید طی شش ماه ازدواج انجام شود و شهرداری نیز آن را تأیید کند. بعد از آن، کار اقامت به شما داده خواهد شد. این کارت اقامت پنج سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. اما همانطور که کفتیم، در صورت ازدواج، می‌توانید بعد از دو یا سه سال، شهروند ایتالیا و اتحادیه اروپا شوید و از همه حقوق شهروندی آن نیز برخوردار شوید.

ترجمه رسمی برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

فرقی نمی‌کند قصد دارید با کدام ویزا راهی کشور ایتالیا شوید، در هر صورت، باید اسناد و مدارک‌تان را به زبان ایتالیایی ترجمه رسمی کنید. بهتر است پیش از آنکه به دارالترجمه ایتالیایی مراجعه کنید، از قوانین جدید مهاجرت به ایتالیا مطلع شوید و  اسناد و مدارک لازم را با خودتان به دارالترجمه ببرید.

به طور کلی، از اسناد و مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا، می‌توان به شناسنامه، کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه، طلاق‌نامه، گواهی فوت همسر و مورادی از این دست اشاره کرد.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، مهاچرت به ایتالیا با ازدواج امکان‌پذیر است، فقط کافی است یک سری شرایط مشخص را داشته باشید و یک سری اسناد و مدارک را نیز ارائه دهید. اگر از ازدواج‌تان دو سال بگذرد و شما در این دو سال ساکن ایتالیا باشید، می‌توانید برای دریافت شهروندی کشور ایتالیا اقدام کنید. اما اگر بعد از ازد.اج ساکن ایتالیا نباشید، بعد از سه سال، می‌توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید. با دریافت شهروندی ایتالیا، از همه حقوق شهروندان این کشور و همچنین شهروندان اتحادیه اروپا برخوردار خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن