مهاجرت به اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

دلایل سفر به اسپانیا بسیار زیاد است، از تنوع غذایی و فرهنگ شگفت‌انگیز مردم این کشور گرفته تا جاذبه‎‌های گردشگری و هزینه پایین زندگی در این کشور. برای سفر به اسپانیا، باید ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنید. اما شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا چیست؟ چگونه ویزای توریستی بگیریم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ویزای توریستی اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید!

چه کسانی باید برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنند؟

اسپانیا یکی از ۲۷ کشور عضو حوزه شنگن است. شهروندان کشورهای غیر اروپایی، برای مثال روسیه، چین، هند و ایران، برای سفر به کشورهای حوزه شنگن، باید به فکر دریافت ویزای توریستی باشند. بنابراین همه ایرانیانی که قصد سفر به اسپانیا را دارند، باید برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنند.

مدت زمان اقامت در اسپانیا با ویزای توریستی

بعد از دریافت ویزای توریستی اسپانیا، می‌توانید مدت مشخصی را در این کشور بمانید. ویزای نوع C از انواع ویزای کوتاه مدت است و به کسانی تعلق می‌گیرد که قرار است برای تعطیلات به اسپانیا سفر کنند.

با دریافت ویزای توریستی شنگن، می‌توانید طی بازه زمانی ۱۸۰ روز، تقریباً نود روز در کشور اسپانیا اقامت کنید. طی این بازه زمانی، می‌توانید به همه کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنید.

چگونه ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، باید به سفارت اسپانیا مراجعه کنید. البته در یکی از شرایط زیر، باید به سفارت اسپانیا مراجعه کنید:

  • اگر قرار است فقط به کشور اسپانیا سفر کنید.
  • اگر قرار است بیشترین مدت زمان سفرتان را در کشور اسپانیا بگذرانید.
  • اگر اسپانیا اولین کشوری است که قرار است واردش شوید.

برای مراجعه به سفارت اسپانیا، باید از این سفارت وقت بگیرید، سپس اسناد و مدارک‌تان را آماده و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید و در نهایت، برای مصاحبه به سفارت اسپانیا بروید.

اسناد و مداکر لازم برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، باید یک سری اسناد و مدارک را به سفارت این کشور ارائه دهید. از اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فرم درخواست ویزای توریستی اسپانیا
  • پاسپورت

پاسپورت‌تان باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. همچنین دو صفحه از پاسپورت‌تان نیز باید خالی باشد.

  • یک عکس پاسپورت
  • تأییدیه اقامت (اصل و تصویر آن)
  • گواهی بیمه سفر و سلامت

بیمه شما باید همه هزینه‌های‌ پزشکی‌تان را در سراسر سفر پوشش دهد. حداقل مبلغ بیمه‌تان باید ۳۰۰۰۰ یورو باشد. همچنین این بیمه باید در سراسر مدت زمان اقامت‌تان در حوزه شنگن اعتبار داشته باشد. بیمه‌ای که تهیه می‌کنید باید در همه کشورهای حوزه شنگن معتبر باشد، حتی اگر قصد سفر به این کشورها را نداشته باشید.

  • تهیه بلیط رفت و برگشت

باید بلیط رفت و برگشت‌تان را نیز ارائه دهید. در این بلیط، باید زمان ورودتان به حوزه شنگن و همچنین زمان خروج‌تان از این حوزه کاملاً مشخص باشد.

  • تأییدیه جایگاه شغلی و اجتماعی

نامه‌ای رسمی از محل کارتان ارائه دهید که در آن، میزان دستمزدتان قید شده باشد. اگر در شرکت یا سازمان مشخصی کار نمی‎کنید، باید تأییدیه خویش‌فرمایی‌، سند بیکاری یا حکم بازنشتگی‌تان را ارائه دهید. اگر دانشجو یا دانش آموز هستید، باید نامه اشتغال به تحصیل را ارائه دهید.

  • تأییدیه تمکن مالی

یکی دیگر از اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا تأییدیه تمکن مالی است. باید این سند را از بانک تحویل بگیرید. این نامه باید رسمی باشد و به مهر و امضای بانک نیز رسیده باشد.

  • کارت اعتباری
  • تأییدیه تأمین مسکن در اسپانیا

باید با ارائه اسناد و مدارک، به سفارت اسپانیا اثبات کنید که در اسپانیا، محلی برای سکونت دارید. برای اثبات این مسئله، باید حداقل یکی از موارد زیر را ارائه دهید:

  • رسید رزرو هتل (همراه با اطلاعات کامل: نام و نام خانوادگی، تلفن تماس، آدرس و ایمیل)
  • اگر قرار است در منزل یکی از اعضای خانواده‌تان یا دوستان‌تان اقامت کنید، باید دعوت نامه‌تان را ارائه دهید. اصل دعوت‌نامه و تصویر آن لازم است.
  • دریافت نوتاری پابلیک برای اشخاص زیر ۱۸ سال
  • پرداخت هزینه ویزای توریستی اسپانیا

این اسناد و مدارک را به دارالترجمه اسپانیایی ببرید و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید. بعد از ترجمه نیز، در صورت لزوم، باید تأییدات لازم را برای ترجمه‌های‌تان دریافت کنید.

حساب بانکی برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، باید حساب بانکی‌تان حاکی از ان باشد که می‌توانید طی ۹۰ روز اقامت‌تان، روزانه ۹۰ یورو خرج کنید.

هزینه ویزای توریستی اسپانیا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی اسپانیا ۸۰ یورو برای اشخاص بالای ۱۲ سال و ۴۰ یورو برای اشخاص بین ۶ تا ۱۲ سال است. اشخاص زیر شش سال لازم نیست هزینه‌ای برای دریافت ویزا بپردازند.

صدور ویزای توریستی اسپانیا چقدر طول می‌کشد؟

بهتر است ۱۸۰ روز قبل از سفرتان، برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنید. اگر زیاد وقت ندارید، بهتر است حداکثر سه هفته قبل درخواست‌ دریافت ویزا را صادر کنید. معمولاً ویزای توریستی اسپانیا طی ۱۵ روز کاری صادر می‌شود، اما ممکن است در این بین، تأخیری نیز پیش بیاید.

سخن آخر

تا به اینجا، با ویزای توریستی اسپانیا و شرایط دریافت آن آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، باید یک سری مراحل را طی کنید و یک سری اسناد و مدارک را نیز ارائه دهید. یادتان باشد که این اسناد و مدارک را باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید. با دریافت ویزای توریستی اسپانیا، می‌توانید طی ۱۸ روز، به مدت نود روز در اسپانیا بمانید و به دیگر کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن