مهاجرت به ایتالیا

هزینه مهاجرت به ایتالیا به تومان

وقتی از هزینه مهاجرت به ایتالیا صحبت می‌کنیم، باید طیف گسترده‌ای از هزینه‌ها را در نظر داشته باشیم. در واقع، دریافت ویزای ایتالیا چندین مرحله دارد و در تک تک مراحل نیز، باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. علاوه بر آن، ویزای ایتالیا نیز انواع مختلف دارد و هزینه دریافت هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. اما به طور کلی هزینه دریافت ویزای ایتالیا چقدر است؟ برای مهاجرت به ایتالیا به چه میزان سرمایه نیاز داریم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد هزینه مهاجرت به ایتالیا به تومان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

هزینه دریافت ویزای کوتاه مدت و ویزای بلندمدت ایتالیا

در قدم اول، باید نوع ویزا را مشخص کنید. البته برخی از هزینه ها در دریافت ویزای کوتاه مدت و بلندمدت مشترک است. اما به طور کلی، بهتر است نوع ویزا را مشخص کنید، سپس به مراحل بعدی بپردازید. هر کدام از این انوع ویزا نیز انواع مختلفی دارند و هزینه دریافت‌شان متفاوت است. در ادامه، از انواع ویزای ایتالیا و هزینه حدودی دریافت‌شان برای‌تان خواهیم گفت.

  • هزینه دریافت ویزای توریستی ایتالیا هشتاد یورو است.
  •  هزینه دریافت ویزای خوداشتغالی ایتالیا صد و شانزده یورو است.
  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا صد و شانزده یورو است.
  • هزینه دریافت ویزای شغلی ایتالیا تقریباً نه تا صد و هشتاد و هشت یورو است.

اگر می‌خواهید هزینه دریافت ویزا را به تومان بدانید، باید همه این مبالغ را در قیمت روز یورو ضرب کنید.

هزینه دریافت پاسپورت برای مهاجرت به ایتالیا

یکی از بخش‌های هزینه مهاجرت به ایتالیا دریافت گذرنامه است. اگر پاسپورت دارید یا پاسپورت‌تان هنوز معتبر است، این بخش از هزینه‌های‌تان حذف خواهد شد. برای دریافت ویزا، باید تقریباً سیصد و پنجاه هزار تومان پرداخت کنید.

هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک برای مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا، بسته به نوع ویزای مورد نظرتان، باید اسناد و مدارکی را ترجمه رسمی کنید. هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک در دارالترجمه طبق مصوبه قوه قضاییه محاسبه می‌شود. هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک لازم به شرح زیر است:

نام مدرک هزینه ترجمه رسمی
شناسنامه ۶۳,۰۰۰ تومان
کارت ملی ۵۴۰۰۰ تومان
گواهی عدم سوء پیشینه ۷۲۰۰۰ تومان
پاسپورت ۸۴۰۰۰ تومان
کارت پایان خدمت ۷۲۰۰۰ تومان
دفترچه بیمه ۷۵۰۰۰ تومان
کارت واکسیناسیون ۶۶۰۰۰ تومان
سند مالکیت تک برگی ۲۱۰۰۰۰ تومان
دانشنامه شامل فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس و غیره ۱۰۸۰۰۰ تومان
ریز نمره دیپلم یا متوسطه و دیپلم ۳۳۰۰۰ تومان
گواهی های صادره از سازمان فنی و حرفه ای یک رو ۱۰۸۰۰۰ تومان
روزنامه رسمی تاسیس ۱۳۰۵۰۰ تومان
فیش حقوقی ۹۷۵۰۰ تومان
سابقه بیمه ۱۰۲۰۰۰ تومان
سابقه بیمه با ریز دستمزد ۱۰۲۰۰۰ تومان

این هزینه‌ها بر اساس نرخ‌نامه سال ۱۴۰۲ است. در هر سال، هزینه ترجمه رسمی طبق به‌روزترین نرخ نامه محاسبه می‌شود.

البته یادتان باشد بسته به نوع ویزای مورد نظرتان، باید اسناد و مدارکی را ترجمه رسمی کنید. برای مثال، مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی با مدارک لازم برای دریافت ویزای شغلی فرق می‌کند.

البته هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک به زبان ایتالیایی فقط محدود به ترجمه مدارک نمی‌شود، بلکه هزینه‌های دیگری نیز همراه آن هست. از مهم‌ترین هزینه‌ها عبارتند از:

  • هزینه دریافت تأییدات دادگستری: ۶۰ هزار تومان
  • هزینه دریافت تأییدیه وزارت امور خارجه: ۳۰ هزار تومان به ازای تأیید هر صفحه
  • هزنیه مهر نوتاری پابلیک
  • هزینه  دریافت تأییدات سفارت ایتالیا

این هزینه‌ها در طی سال تغییر می‌کنند، بنابراین برای محاسبه هزینه‌ها، باید به فکر محاسبه هزینه به روز باشید.

هزینه بیمه برای مهاجرت به ایتالیا

یکی از هزینه‌های لازم در جهت مهاجرت به ایتالیا بیمه سلامت است. تهیه بیمه سلامت بسیار ضروری است و با دریافت آن هزینه‌های درمان‌تان را به طور کامل پوشش خواهید داد. هزینه بیمه سلامت در ایتالیا تقریباً صد تا سیصد یورو است.

بودجه لازم برای مهاجرت به ایتالیا با ویزای سرمایه‌گذاری

اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری راهی کشور ایتالیا شوید، بسته به نوع سرمایه‌گذاری‌تان، باید بودجه مشخصی را در اختیار داشته باشید. برای مثال، برای راه اندازی استارت آپ باید ۲۵۰ هزار یورو داشته باشید و برای خرید اوراق قرضه، به دو میلیون یورو نیاز دارد. بنابران اگر به فکر مهاجرت از این طریق هستید، باید از هزینه دقیق هنگام مهاجرت‌تان مطلع باشید.

هزینه‌های ثابت زندگی در ایتالیا

برای زندگی در ایتالیا، یک سری هزینه‌های مشخص وجود دارد. برای مثال، اجاره بها، هزینه آب و برق و هزینه اینترنت جزو این هزینه‌ها هستند. به طور میانگین، هزینه ماهانه این موارد تقریباً ۱۲۰۰ یورو است.

سخن آخر

تا به این‌جا، با هزینه لازم برای مهاجرت به ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، هزینه مهاجرت به ایتالیا به تومان ثابت نیست و بسته به قیمت یورو و دلار تغییر می‌کند. در این مسیر، فقط یک نرخ ثابت وجود دارد که بر اساس ریال محاسبه می‌شود و آن هم ترجمه رسمی ایتالیایی و تأییدات آن است. البته این مبلغ هم هر چند وقت یک بار، طبق مصوب قوه قضاییه تغییر می‌کند. هزینه مهاجرت به ایتالیا بسته به نوع مهاجرت‌تان و مدت زمان اعتبار ویزای‌تان متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن