مهاجرت به آلمان

کار دانشجویی در آلمان

دلایل زیادی در پس نیاز به کار و یافتن کار در آلمان وجود دارد. برای مثال، کسب تجربه در حوزه تخصصی مورد نظرتان، داشتن زندگی  راحت‌تر، تهیه هزینه تحصیل و زندگی در آلمان می‌توانند شما را به سوی یافتن کار دانشجویی در کشور آلمان سوق دهند. فرقی نمی‌کند انگیزه و هدف‌تان از یافتن کار دانشجویی در آلمان چیست، در هر صورتف فرصت‌های شغلی متعددی برای کار در آلمان وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به تخصص و شرایط‌تان کار مناسبی را برای خودتان پیدا کنید. اما شرایط کار دانشجویی در آلمان چیست؟ در دوران دانشجویی، چند ساعت می‌توانیم کار کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کار دانشجویی در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

مقدمه‌ای بر کار دانشجویی در آلمان

وقتی ویزای تحصیلی دریافت می‌کنید و برای تحصیل راهی کشور آلمان می‌شوید، ممکن است به دلایل مختلف، لازم باشد دنبال کار بگردید و بخواهید در این کشور شروع به کار کنید. برای مثال، داشتن رزومه پربار، کسب تجربه بیشتر، رسیدن به درآمد بیشتر و مواردی از این دست می‌تواند در پس یافتن کار دانشجویی در آلمان وجود داشته باشد.

اگر به فکر کار دانشجویی در آلمان هستید، خبر خوبی برای‌تان داریم: اقتصاد و بازار کار آلمان به دانشجویان بسیار بها می‌دهد و شرکت‌های بسیاری نیز موقعیت‌های کاری نیمه وقتی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. از این رو، دانشجویان می‌توانند برای کار رسیدن به این موقعیت‌های شغلی در بهترین شرکت‌ها اقدام کنند.

حتی اگر تازه‌وارد هستید و تجربه زندگی و کار در آلمان را نداشته‌اید، باز هم فرصت‌های بسیاری پیش روی‌‌تان قرار دارد و می‌توانید از همان بدو ورود، شروع به کار کنید.

پرطرفدارترین مشاغل دانشجویی در آلمان

دانشجویان بین‌المللی در کشور آلمان می‌توانند شغل‌های نیمه‌وقت داشته باشند و در شرکت‌های معتبر مشغول به کار شوند. اما برخی از مشاغل طرفداران بیشتری دارند. در ادامه، از پرطرفدارترین مشاغل در میان دانشجویان بین‌المللی در کشور آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

کار در کافه و رستوران

در کشور آلمان، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در کافه‌ها و رستوران‌ها مشغول به کار می‌شوند.

کار در محیط‌های آکادمیک

در دانشگاه‌ها نیز یک سری فرصت‎‌های شغلی برای دانشجویان وجود دارد. برای مثال، دانشجویان می‌توانند در حیطه‌های آموزش و پژوهش مشغول به کار شوند. البته این مشاغل به صورت دستیاری هستند. در واقع، می‌توانید در حیطه آموزش و پژوهش با اساتید دانشگاه همکاری کنید. کار در دانشگاه بهترین فرصت کار برای دانشجویان است، چرا که در حین کار، تجربه و دانش نیز کسب می‌کنند.

کار در حیطه فروش

کار در حیطه فروش نیز برای دانشجویان بسیار جذاب است، چرا که ساعت کار آن‌ها منعطف است و دانشجویان می‌توانند در زمان‌های مختلف در فروشگاه مورد نظرشان حاضر شوند و کار کنند.

کار در حوزه توریسم

و اما می‌رسیم به توریسم و گردشگری! البته در حوزه توریسم کارها فصلی هستند، چون مسافران در همه فصل‌های سال به آلمان نمی‌آیند. پس مسلماً در برخی از ماه‌های سال، کار و درآمدی ندارید و باید در حیطه‌های دیگر مشغول به کار شوید.

صنعت لجستیک

آلمانی کشوری صنعتی است و طبیعی است که در آن، شرکت و کارخانه‌های بسیار زیادی وجود داشته باشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کشور آلمان به صنعت لجستیک کشور آلمان نیاز دارند، به همین دلیل، در این حیطه، کارهای بسیار زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

از دیگر شغل‌های دانشجویی پرطرفدار در کشور آلمان می‌توان به کتابداری، سرپرست کتابخانه، پژوهشگر حوزه ادبیات، پیشخدمت، صندوقدار و مدرس اشاره کرد. دانشجویان روزنامه‌نگاری نیز می‌توانند در حیطه خبر و رسانه مشغول به کار شوند.

مشاغل نیمه وقت برای دانشجویان در آلمان

طبق قوانین کشور آلمان، دانشجویان می‌توانند شغل نیمه‌وقت داشته باشند. اما فرق مشاغل نیمه‌وقت با مشاغل تمام‌وقت در چیست؟ طبق قوانین کشور آلمان، شغل تمام‌وقت هشت ساعت است. در واقع، دارندگان شغل تمام وقت می‌توانند هفته‌ای چهل ساعت کار کنند. دانشجویان نمی‌توانند پنج روز هشت ساعته را در طول هفته در کشور آلمان کار کنند، بلکه فقط می‌توانند ۲٫۵ روز را در هفته کار کنند. البته این ساعت برای طول ترم است. وقتی ترم تمام می‌شود و به تعطیلات می‌رسید، می‌توانید شغل تمام وقت داشته باشید.

در آمد کار دانشجویی در کشور آلمان

در کشور آلمان، دانشجویانی که بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، در مجموع، هر دانشجو می‌تواند ۱۲۰ روز کامل و ۲۴۰ نصف روز را در طول سال کار کند. همچنین هر دانشجو می‌تواند در ماه ۴۵۰ یورو درآمد داشته باشند. اگر در آمد دانشجویان زیر ۴۵۰ یورو باشد، مالیات پرداخت نمی‌کنند، اما دانشجویانی که بیش از ۴۵۰ یورو در ماه درآمد دارند باید مالیات بپردازند.

سخن آخر

تا به اینجا، با کار دانشجویی در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، فرصت‌های شغلی بسیاری برای دانشجویان در آلمان وجود دارد، تخصصی و غیر تخصصی. دانشجویان می‌توانند ساعت‌های مشخصی را در طول هفته کار کنند و به درآمد برسند. پس از دریافت ویزای آلمان و شروع اقامت در این کشور، می‌توانید شروع به کار کنید.

برای دریافت ویزای آلمان، باید اسناد و مدارک را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن