مهاجرت به آلمان

کارگزاری ویزامتریک آلمان

وقتی اسم دریافت ویزای آلمان به میان می‌آید، بالطبع، یاد سفارت آلمان و صف‌های طولانی سفارت‌ها می‌افتیم. اما برای در این بین، تأسیس کارگزاری ویزامتریک آلمان در کشورهای مختلف، این روند را بسیار آسان کرده است.  کارگزاری ویزامتریک آلمان در ایران واقع در شهر تهران است. برای درخواست ویزای این کشور، باید ابتدا به ویزامتریک آلمان مراجعه کنید و برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید. اما ویزامتریک چیست؟ کارگزاری ویزامتریک آلمان در کجا قرار دارد؟ شرایط وقت گرفتن از آن چیست؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کارگزاری ویزامتریک آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

کارگزاری ویزامتریک آلمان در تهران کجاست؟

ویزامتریک سازمانی است که در آن امور و خدمات دیپلیماتیک انجام می‌شود. کارگزاری ویزامتریک آلمان در شهر تهران در خیابان بهشتی واقع شده است. برای استفاده از خدمات این کارگزاری می‌توانید از ساعت هشت صبح تا چهار و نیم بعد از ظهر به آدرس زیر مراجعه کنید:

تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، پلاک ۱۳۷، طبقه اول

ساعت تحویل گذرنامه در این کارگزاری بین ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر است.

دریافت انواع ویزای آلمان در کارگزاری ویزامتریک آلمان

اما برای دریافت کدام ویزا می‌توانیم به کارگزاری ویزامتریک آلمان مراجعه کنیم. برای دریافت انواع ویزای کوتاه مدت و بلندمدت آلمان می‌توانید به این کارگزاری مراجعه کنید. اما انواع ویزای آلمان چیست؟ به طور کلی دو نوع ویزا برای مهاجرت یا سفر به المان وجود دارد: کوتاه مدت و بلندمدت. اما هر کدام از این انواع ویزا نیز به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود. در ادامه، از انواع ویزای کشور آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

ویزای کوتاه مدت آلمان

ویزای کوتاه مدت آلمان، همانطور که از نامش معلوم است، برای اقامت طولانی‌مدت در کشور آلمان نیست. البته ویزای کوتاه مدت آلمان نیز خودش انواع مختلف دارد و چیزی به اسم ویزای کوتاه مدت آلمان وجود ندارد. در ادامه، از انواع ویزای کوتاه مدت آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

  •  ترانزیت فرودگاهی
  •  دیدار با خانواده در آلمان
  •   ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان
  •   ویزای درمان پزشکی آلمان

وقتی ویزای کوتاه مدت آلمان را دریافت می‌کنید، امکان نود روز اقامت در آلمان برای‌تان فراهم می‌شود. این نود روز باید در بازه زمانی ۱۸۰ روز باشد.

ویزای بلندمدت آلمان

و اما می‌رسیم به ویزای بلندمدت آلمان! این ویزا بیش از نود روز اقامت دارد و امکان اقامت شما را در این کشور فراهم می‌کند. اما چیزی به اسم ویزای بلند آلمان نیز نداریم و ویزاهای مختلفی در این دسته قرار می‌گیرند. در ادامه، از ویزاهای بلندمدت آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

  •  ویزای تحصیلی آلمان
  •  ویزای دوره زبان آلمانی
  • ویزای کارآموزی در آلمان
  •  ویزای کاری آلمان
  •  ویزای خوداشتغالی یا فریلنسری در آلمان
  •   ویزای جاب سیکر آلمان
  •   ویزای پیوست به خانواده در آلمان

چه مدارکی را به کارگزاری ویزامتریک آلمان ارائه دهیم؟

وقتی به کارگزاری ویزامتریک در آلمان مراجعه می‌کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را تحویل دهید. اسناد و مدارک مورد نیاز بستگی به نوع ویزای مورد نظرتان دارد. علاوه بر آن، باید این اسناد و مدارک را به زبان آلمان ترجمه رسمی کرده باشید. بنابراین پیش از مراجعه به کارگزاری ویزامتریک در آلمان، باید یک سری اسناد و مدارک را با خودتان به دارالترجمه رسمی آلمانی ببرید و ترجمه کنید.

چگونه از کارگزاری ویزامتریک آلمان وقت بگیریم؟

برای دریافت وقت از کارگزاری ویزامتریک در آلمان، باید به ازای دریافت ویزا برای هر شخص، یک میلیون و سیصد هزار تومالن واریز کنید و صبر کنید تا نوبت‌تان اعلام شود. پس از آن، باید وارد وبسایت شوید و مشخصات لازم را وارد کنید. وقتی اطلاعات تأیید شد، می‌توانید از میان زمان‌های ارائه شده، وقتی را انتخاب کنید و منتظر تأیید بمانید. در این زمان، ایمیلی برای‌تان ارسال می‌شود که از طریق آن، در جریان نوبت نهایی‌تان قرار خواهید گرفت. پیش از رسیدن وقت‌تان نیز، ایمیلی در جهت یادآوری برای شما ارسال خواهد شد. یادتان باشد که هنگام مراجعه به کارگزاری ویزامتریک آلمان، ترجمه رسمی همه اسناد و مدارک را همراه‌تان داشته باشید و چیزی را از قلم نینداخته باشید، در غیر این صورت، صدور ویزا به تعویق می‌افتد و باید مجددا منتظر وقت از این کارگزاری باشید.

پس از اتمام این مراحل، باید منتظر باشید تا ویزای کشور آلمان برای‌تان ارسال شود.

سخن آخر

تا به اینجا، با کارگزاری ویزامتریک آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، کارگزاری ویزامتریک آلمان در تهران در خیایان شهید بهشتی قرار دارد و شما می‌توانید با رزرو وقت قبلی، برای مصاحبه، درخواست ویزا و مواردی از این دست، به این کارگزاری مراجعه کنید. پیش از مراجعه به کارگزاری و رزرو نوبت، بهتر است اسناد و مدارک‌تان را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کرده باشید تا کارتان به موقع انجام شود و وقفه‌ای در کارتان ایجاد نشود. فرقی نمی‌کند قرار است برای دریافت کدام ویزای آلمان اقدام کنید، در هر صورت، باید به فکر رزرو وقت از این کارگزاری و مراجعه به آن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن