دسته‌بندی نشده

شناخت کشور مالزی

          شناخت مالزی

مالزی، سمبل یک کشور مدرن و درحال توسعه و یکی از کشورهای ثروتمند جنوب آسیا بشمار می رود. کشوری آمیخته از فرهنگ ها که مالای، چینی، هندی و بسیاری اقوام دیگر در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

برای مهاجرت به هر کشوری نیاز به ترجمه رسمی مدارک دارید برای ترجمه رسمی مدارک می توانید به سایت دارالترجمه ساترا مراجعه کنید.

جمعیت

مالزی با جمعیت، ۲۸,۳۳۴,۰۰۰ چهل و یکمین کشور پرجمعیت جهان است. ۶۰% مالای، ۲۲% چینی، ۷% هندی جمعیت مالزی را تشکیل می دهند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

مالزی، درجنوب آسیا قرار دارد. در شمال با تایلند، در جنوب با سنگاپور و در غرب با کشور ملاکا مرز مشترک دارد. در جنوب این کشور دریای چین قرار دارد. مالزی آب و هوای گرم ومرطوبی دارد. رطوبت آن درکل سال برابر ۸۰% و دمای هوا ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. بخش هایی از مالزی کوهستانی است که شامل دو قله بلند شرق آسیا می شود وحدود ۸۰%  مالزی را جنگل های انبوه می پوشاند. طبیعت بی نظیر مالزی گردشگران بسیاری را از سایر نقاط جهان به خود جذب می کند.

زبان و دین

مالزی، کشوری آمیخته از نژادها و فرهنگ هاست که سبب می شود مردم با ادیان و آداب و رسوم مختلف درکنار یکدیگر جمع شوند. با وجود اینکه اکثر مردم مالزی مسلمان هستند ولی هرکسی برای انتخاب دین خود آزاد است. درمالزی، به مرور آداب چینی روایج پیدا کرد وادیان بودایی، هندو و سیک نیز گسترش یافت. با وجود اینکه بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به سمت دین مسیحیت رفتند ولی تعداد افراد مسیحی در مالزی کمتر از ادیان دیگر است.

زبان مالزی، مالای(Malay)است ولی بدلیل وجود مهاجران زبان های انگلیسی، هندی، Hakka، Tamil، Hokkien وCantonese  بطور گسترده صحبت می شود. زبان دیگری به اسم manglish  نیز وجود دارد که ترکیبی از زبان انگلیسی و مالای است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن