دسته‌بندی نشده

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

کشور فرانسه با داشتن سیستم آموزشی رایگان، یکی از پرطرفدارترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است که متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشند. بسیاری از کشورهای دنیا برای ورود به رشته دندانپزشکی آزمون ورودی برگزار می نمایند که این مانع بسیار بزرگی برای ورود به این رشته می باشد. اما، کشور فرانسه به دلیل نداشتن آزمون ورودی برای رشته دندانپزشکی، طرفداران زیادی در بین دانشجویان بین المللی دارد. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان فرانسوی ترجمه کنید. دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به فرانسه را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مزیت دیگری که تحصیل دندانپزشکی در فرانسه دارد، این است که دانشگاه های دولتی فرانسه تقریبا هزینه ای برای تحصیل از دانشجویان خود دریافت نمی کنند و این یک امتیاز بسیار بزرگی است که کشور فرانسه در مقایسه با برخی از کشورهای دنیا دارد.

به این دلیل که تدریس دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان فرانسوی است، برای تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه باید افراد متقاضی زبان فرانسوی را بدانند. همینطور، برای ارتباط و صحبت با بیماران، دندانپزشک باید به زبان بومی کشور فرانسه آشنایی داشته باشد. یکی دیگر از شرایط ورود به این رشته این است که فرد متقاضی دارای سن مناسب بوده و گپ تحصیلی بالا نداشته باشد. همچنین، برای صدور پذیرش شما در کشور فرانسه لازم است، دیپلم ۱۲ ساله خود را ارائه دهید.

برای آموزش زبان فرانسه لازم است، دانش ابتدایی این زبان را داشته باشید. به عنوان مثال شما باید حداقل مدرک A2 را بگیرید تا با پذیرفته شدن در یکی از کالج های زبان این کشور وارد فرانسه شوید و با شرکت در دوره های آموزشي، مدرک C1 فرانسوی را اخذ نمایید. پس از دریافت مدرک زبان فرانسوی، باید در مصاحبه های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی این کشور شرکت کنید. اگر در این مصاحبه ها قبول شوید، در رشته دندانپزشکی پذیرفته خواهید شد. در ادامه مطلب سایر شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه

کشور فرانسه از جمله کشورهایی است که دارای سیستم آموزشی رایگان است. مدارس و دانشگاه های دولتی فرانسه هزینه ای برای تحصیل از فراگیران دریافت نمی کنند. اما برای تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته دندانپزشکی سالیانه ۲,۷۰۰ یورو تا ۳,۷۰۰ یورو از این افراد دریافت می شود. توجه داشته باشید، دوره کالج زبان در این کشور بسیار هزینه بر است. به طوری که متقاضیان باید به طور میانگین ۷ هزار یورو تا ۸ هزار یورو برای فراگیری زبان فرانسوی بپردازند. اما، بیشترین هزینه های تحصیل در فرانسه مربوط به هزینه های زندگی است.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه

برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه باید حدود چهارصد و پنجاه یورو بپردازيد که مبلغ بسیار ناچیزی است. افراد متقاضی برای تحصیل رایگان دندانپزشکی می توانند، برای همین مبلغ نیز از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. همچنین، متقاضیان می توانند در حین تحصیل در فرانسه مشغول به کار شوند.

گرفتن بورسیه دندانپزشکی

از جمله روش هایی که می توانید، هزینه های مربوط به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را کمتر کنید، گرفتن بورسیه این کشور است. کشور فرانسه بورسیه های بسیار زیادی برای متقاضیان بین المللی که رزومه قوی تحصیلی دارند، ارائه می دهد. معمولا بورسیه های تحصیلی این کشور بر اساس سابقه علمی یا نیاز متقاضیان به آن ها تعلق می گیرد. در زیر به مهم ترین بورسیه های دندانپزشکی فرانسه اشاره شده است:

بورسیه Charpak: این بورسیه به افراد متقاضی حدود پنج هزار یورو در ماه می دهد.

بورسیه ایفل: این بورسیه ماهانه ۱۰۰۰ یورو به افراد متقاضی اهدا می کند.

بورسیه IIe-de-France: افراد متقاضی را به میزان ۱۰ هزار یورو حمایت مالی می نماید.

گرایش های مربوط به رشته دندانپزشکی در فرانسه

افراد متقاضی که تقاضای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه را دارند، انتخاب های زیادی از بین گرایش های دندانپزشکی این کشور دارند. این افراد می توانند، بر اساس سلیقه و رزومه خود یکی از انواع بورسیه دندانپزشکی فرانسه را انتخاب نمایند. از مهمترین گرایش های مربوط به دندانپزشکی در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متخصص ارتودنسی
  • جراحی دهان و فک و صورت
  • تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی (DPDS)
  • پاتولوژی دهان و صورت
  • دندانپزشکی ترمیمی
  • زیبایی ریشه دندان
  • پروتزهای دندانی
  • دندانپزشکی کودکان

متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست)

متقاضیان گرایش ارتودنسی می توانند، طی ۲ الی ۳ سال این رشته را فرا بگیرند. متخصص ارتودنسی دندان ها و فک را اصلاح می کند و ناهمگونی دندان ها را برطرف می نماید. ارتودنسی از بهترین گرایش های مربوط به دندانپزشکی در کشور فرانسه است. به طوری که تنها افرادی در این گرایش پذیرفته می شوند که رزومه بسیار خوبی داشته باشند.

پریودنتیست

متقاضیان گرایش پریودنتیست، توده های نرم دهان و دندان را مورد بررسی قرار می دهند تا به درمان بیماری های دهان و لثه بپردازند. در پریودنتیست کاشت ایمپلنت دندان و جراحی های لثه انجام می شود.

دندانپزشکی اطفال

دندان‌پزشکی اطفال یکی از گرایش های مهم دندانپزشکی در فرانسه است که به درمان مشکلات مربوط به دهان و دندان کودکان می پردازد.

آیا متقاضیان برای ورود به رشته دندانپزشکی در فرانسه باید آزمون ورودی بدهند؟

متقاضیان برای ورود به رشته دندانپزشکی نیاز به دادن آزمون ورودی ندارند. اما پس از گذراندن یک سال تحصیلی باید معدل دانشجو تا حد مناسبی باشد تا بتواند در این رشته ادامه تحصیل دهد.

گرفتن ویزا برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

پذیرش در دوره زبان فرانسوی برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور مورد نیاز می باشد. متقاضیان باید در دوره زبانی شرکت نمایند که کلاس های آموزشي تمام وقت داشته باشد. به طوری که دوره زبان مورد نظر، حداقل ۲۰ ساعت آموزش زبان فرانسه در هفته برگزار نماید. همچنین، مجموع ساعات کلاس زبان نباید از ۸۰۰ ساعت کمتر باشد.

در صورتی که فرد متقاضی در چنین دوره ای پذیرفته شود، موفق به دریافت ویزای تحصیلی کشور فرانسه می شود تا پس از فراگیری زبان فرانسوی در رشته دندانپزشکی پذیرفته شود. در زیر مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه آورده شده است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی برای کشور فرانسه
  • دو قطعه عکس به اندازه گذرنامه
  • پاسپورت معتبر و کپی از آن
  • نامه پذیرش موسسه زبان
  • اسناد مربوط به تمکن مالی
  • بلیط هواپیما همراه با تاریخ پرواز
  • بیمه پزشکی
  • اسناد نشان دهنده اقامتگاه دانشجو
  • گواهی زبان فرانسوی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک مربوط به وضعیت تاهل

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن