مهاجرت به آلمان

چگونه اقامت دائم آلمان را دریافت کنیم؟

مهاجرت به آلمان مسیر جذاب و شگفت‌انگیز است. هر سال عده زیادی از مردم آلمان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند و راهی این کشور می‌شوند. در آلمان فرصت‌های شغلی و تحصیلی بی‌شماری برای مهاجران وجود دارد، از این رو، هر شخص می‌تواند با خیال راحت، راهی این کشور شود. اما برای اقامت با خیال راحت، باید به فکر دریافت اقامت دائم آلمان باشید. اما روش‌های اخذ اقامت دائم آلمان چیست؟ چگونه می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اقامت دائم آلمان و شرایط اخذ آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

اقامت دائم آلمان چیست؟

اگر به فکر سفر به آلمان و بازدید از جذابیت‌های این کشور هستید، لازم نیست به فکر اخذ اقامت دائم آلمان باشید، ویزای توریستی برای‌تان کافی است. با ویزای توریستی، می‌توانید ۹۰ روز در کشور آلمان بمانید و در شهرهای مختلف این کشور گردش کنید. برای اقامت بیش از نود روز، باید اقدامات دیگری انجام دهید.

با دریافت اقامت دائم آلمان، می‌توانید بیش از ۹۰ روز در آلمان بمانید. طی این دوره، می‌توانید تحصیل و کار کنید و در دیگر فعالیت‌های مورد نظرتان نیز در این کشور فعالیت کنید.

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم آلمان

برای اخذ اقامت دائم آلمان، باید حداقل چهار سال در آلمان زندگی کرده باشید. همچنین، باید شرایط زیر را داشته باشید:

باید بتوانید از عهده هزینه‌های زندگی‌تان بر بیایید.

باید حداقل تا ۴۸ ماه، بتوانید هزینه‌های زندگی‌تان را بپردازید.

زبان آلمانی را حداقل تا سطح B1 یاد گرفته باشید.

باید بتوانید هزینه زندگی اعضای خانواده‌تان را فراهم کنید.

اگر از یکی از دانشگاه‌های آلمان فارغ‌التحصیل شده‌اید یا مهارت ویژه‌ای در حیطه کار دارید، می‌توانید اقامت دائم آلمان را سریع‌تر دریافت کنید.

مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم آلمان

برای اخذ اقامت آلمان، باید مدت زمان مشخصی را سپری کرده باشید. در ادامه، از مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

اگر کارمند ماهری باشید، بعد از چهار سال می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

اگر پژوهشگر هستید، بعد از چهار سال می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

اگر کارمند ماهری باشید و در یکی از دانشگاه‌های آلمان نیز تحصیل کرده باشید، بعد از دو سال، می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

اگر بلو کارت اروپا را داشته باشید، می‌توانید بعد از ۳۳ ماه، اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. اگر مسلط به زبان آلمانی باشید، این زمان به ۲۲ ماه کاهش پیدا می‌کند.

اگر خویش فرما باشید، بعد از سه سال، می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

اگر فریلنسر باشید، بعد از پنج سال، می‌توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان شهروند آلمان است، بعد از سه سال، می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

اگر پناهجو هستید، بعد از پنج سال، اقامت دائم را دریافت خواهید کرد. اگر بتوانید به خوبی، به زبان آلمانی صحبت کنید و از پس مخارج زندگی‌تان بر بیایید، این زمان به سه سال کاهش پیدا خواهد کرد.

اسناد و مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم آلمان

برای اخذ اقامت دائم آلمان، باید یک سری اسناد و مدارک را به Ausländerbehörde ارائه دهید. برخی از این اسناد و مدارک را باید به دارالترجمه آلمانی ببرید و به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید.

در ادامه، از اسناد و مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

پاسپورت

  • فرم درخواست اقامت آلمان (Antrag auf Erteilung der Niederlassungserlaubnis)
  • بیمه سلامت
  • مدرک زبان آلمانی
  • کارمندان به اسناد و مدارک زیر نیز نیاز دارند:
  • قرارداد کار
  • گواهی صادر از سوی کارفرما
  • فیش حقوقی ۶ ماه اخیر

اگر فریلنسر یا خویش فرما هستید، باید به فکر ارائه اسناد و مدارک زیر نیز باشید:

یک گزارش کامل حسابرسی صادره از سوی مشاور مالیاتی یا حسابرسی

از دیگر اسناد و مدارک برای اخذ اقامت دائم آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سند ملک
  • تأییدیه ثبت آدرس
  • اطلاعات مربوط به دستمزد و حقوق
  • سند ازدواج
  • مجوز کار

هر شخص برای دریافت اقامت دائم آلمان، باید مسیر منحصر به فردی را طی کند. بنابراین، بسته به نوع درخواست‌تان، ممکن است لازم باشد یک سری اسناد و مدارک دیگری را نیز ارائه دهید.

مزایای اخذ اقامت دائم آلمان

از مزایای اخذ اقامت دائم آلمان ایجاد امکان کار و تحصیل در کشور آلمان است. همچنین لازم نیست هر چند سال یک بار، برای تمدید اقامت‌تان اقدام کنید. همچنین وقتی شهروند دائم آلمان باشید، حتی اگر شغل‌تان را از دست بدهید، تحت حمایت دولت آلمان قرار خواهید گرفت. به علاوه، می‌توانید از بانک‌های کشور آلمان وام بگیرید. مهم‌تر از همه این‌ها، بعد از هشت سال، می‌توانید برای اخذ شهروندی آلمان اقدام کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با اقامت دائم آلمان و شرایط و مدارک لازم برای دریافت آن آشنا شدید. برای اخذ اقامت آلمان، باید یک سری شرایط مشخص را داشته باشید و مدت زمان مشخصی را نیز در آلمان اقامت کرده باشید. اخذ اقامت دائم آلمان مزایای بسیار زیادی برای‌تان خواهد داشت، از حمایت دولت آلمان گرفته تا شهروندی کشور آلمان. یادتان باشد که باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه آلمانی ببرید و به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن