مهاجرت به اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اسپانیا از آن کشورهای جذاب اروپایی است که عده زیادی از سراسر جهان آن را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. راه‌های متعددی برای دریافت اقامت اسپانیا وجود دارد که یکی از آن‌ها تمکن مالی است: اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی! با دریافت این ویزا، انواع فرصت‌ها و امکانات در سراسر اروپا در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما چگونه از طریق تمکن مالی اقامت اسپانیا دریافت کنیم؟ بعد از دریافت اقامت اسپانیا با تمکن مالی چه فرصت‌هایی در اختیارمان قرار می‌گیرد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

ویزای تمکن مالی اسپانیا (Non-Lucrative Visa) از انواع ویزای اسپانیا است که برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بدون انجام فعالیت خاصی در اسپانیا، در این کشور فعالیت کنند. ویزای تمکن مالی اسپانیا را با عنوان ویزای بازشستگی (Retirement Visa) می‌شناسند. این مجوز اقامت در اسپانیا به اشخاص غیر اروپایی اجازه می‌دهد تا برای طولانی مدت در اسپانیا اقامت کنند. این ویزا به کسانی اعطا می‌شود که تمکن مالی لازم را دارند، می‌توانند از پس هزینه‌های خودشان در اسپانیا بر بیایند و باری را به سیستم رفاه اجتماعی اضافه نمی‌کنند.

برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا باید یک سری شرایط را داشته باشید:

  • هیچ کار یا فعالیت اقتصادی خاصی را انجام ندهید.
  • نیازی به کار کردن در اسپانیا نداشته باشید.
  • بودجه کافی برای زندگی در اسپانیا داشته باشید.
  • درآمد غیر فعال داشته باشید. منابع مالی‌تان باید از طریق حقوق بازنشستگی، رهن یا اجاره خانه، سرمایه‌گذاری یا مواردی از این دست تأمین شود.

البته یادتان باشد که نباید ویزای طلایی اسپانیا (Spanish Golden Visa) را با ویزای تمکن مالی اسپانیا اشتباه بگیرید.

سرمایه لازم برای اخذ ویزای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

میزان درآمد لازم برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی بر اساس IPREM (Indicador Público de Renta de Efectos Múltiples) محاسبه می‌شود. برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، باید میزان درامد ماهانه‌تان بیش از ۴۰۰% IPREM باشد. در سال ۲۰۲۴، این رقم ماهانه ۲۴۰۰ یورو برای دارنده ویزا محاسبه شد. اگر دارند ویزا بخواهد هر کدام از اعضای خانواده‌اش را همراه خود ببرد، باید ماهانه ۱۰۰% از هزینه IPREM را بپردازد. این مبلغ به ماهانه ۶۰۰ یورو می‌رسد.

به طور کلی، درآمد سالانه‌تان باید ۲۸۸۰۰ یورو باشد تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید.

روند ثبت درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای دریافت ویزای اسپانیا از طریق تمکن مالی باید یک سری مراحل را طی کنید، از گردآوری اسناد و مدارک گرفته تا ثبت درخواست. با شناخت این مراحل، می‌توانید به راحتی و بدون اتلاف وقت، این ویزا را دریافت کنید. در ادامه، از مراحل دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت.

پر کردن فرم درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

در قدم اول، باید فرم ویزای تمکن مالی اسپانیا را پر کنید. این فرم رسمی را از سفارت اسپانیا دریافت کنید.

گردآوری اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، باید یک سری اسناد و مدارک را گردآوری کنید و آن‌ها را به سفارت ارائه دهید. از اسناد و مدارک لازم برای دریافت این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پاسپورت معتبر (پاسپورت‌تان باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد)
  •  گواهی تمکن مالی
  • بیمه پزشکی اسپانیا
  •  گواهی عدم سوء پیشینه
  •  گواهی سلامت
  •   عکس پاسپورت

برخی از این اسناد و مدارک را باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید. برای مثال، پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت از جمله مواردی است که باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی شوند. بنابراین باید این موارد را با خودتان به دارالترجمه اسپانیایی ببرید و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید.

ارائه درخواست اقامت از طریق تمکن مالی

پس از طی کردن این مراحل، باید درخواست‌تان را ارائه دهید و از سفارت اسپانیا نیز وقت بگیرید. در ای مرحله، یک سری داده‌های بیومتریک نیز، از جمله اثر انگشت، نیاز است.

مرحله پس از ارائه درخواست

پس از ارائه درخواست برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، باید به فکر انجام مصاحبه باشید. البته این مرحله ضروری نیست و ممکن است فقط برای یک سری از درخواست‌دهندگان پیش بیاید. وقتی به اسپانیا می‌رسید، طی ۳۰ سال، باید درخواست دریافت کارت شناسایی خارجی را ارائه دهید. این کارت شناسیایی مثل مجوز اقامت شما است. اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ابتدا یک ساله است، اما بعد از یک سال، می‌توانید آن را به دو سال افزایش دهید.

پرداخت مالیات برای دارندگان ویزای تمکن مالی اسپانیا

دارندگان ویزای تمکن مالی اسپانیا اگر طی یک سال، ۱۸۳ روز را در اسپانیا بگذرانند، باید مالیات بپردازند. در اسپانیا، اشخاص اروپایی ۱۹% از درآمدشان را برای مالیات می‌پردازند و اشخاص اروپایی ۲۴% از درآمدشان را پرداخت می‌کنند.

سخن آخر

تا به اینجا، با اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن، باید درامد ماهانه‌تان، بدون کار کردن، حداقل ۲۴۰۰ یورو باشد. اگر بخواهید اعضای خانواده‌تان را نیز با خودتان به اسپانیا ببرید، باید بتوانید در ازای هر کدام از آنان نیز ۶۰۰ یورو بپردازید. ویزای تمکن مالی اسپانیا یک ساله است، اما بعد از یک سال، می‌توانید آن را دو سال دیگر نیز تمدید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن