مهاجرت به آلمان

ارزان‌ترین شهر آلمان برای زندگی

اگر قصد دارید در آلمان تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید بدانید که انتخاب شهر تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های‌تان دارد. برای مثال، مونیخ را با هزینه بالای زندگی در آن می‌شناسند، از این رو، پس‌انداز کردن در مونیخ چندان کار ساده‌ای نیست و برای زندگی در آن، باید به درآمدتان نگاه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید، بهتر است به دنبال زندگی در ارزان‌ترین شهرهای آلمان باشید. اما کیفیت زندگی در شهرهای ارزان آلمان چگونه است؟ ارزان‌ترین شهرها در آلمان کدام است؟ در این مطلب، از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

۵ شهر ارزان آلمان برای زندگی

در آلمان، پنج شهر ارزان وجود دارد. هر کدام از این شهرها ویژگی‌های خاصی دارند و زندگی در آن‌ها نیز از کیفیت خاصی برخوردار است. در ادامه، از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

هاله (Halle)

هاله از جذاب‌ترین شهرهای آلمان است که آن را با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش می‌شناسند. در کوچه‌های باریک این شهر، شاهکارهای معمای بسیاری وجود دارد که قدم زدن در شهر را برای اشخاص بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. هاله از شهرهای ارزان آلمان است و هزینه زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. قیمت اجناس و مسکن در این شهر بسیار پایین است. به علاوه، هاله در همسایگی شهر لایپزیگ قرار دارد، از این رو، از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان است.

هاله از شهرهای نسبتاً کوچک آلمان است، از این رو، ساکنان آن برای گردش در شهر کرایه‌ای نمی‌پردازند و می‌توانند با پای پیاده یا دوچرخه کل شهر را بگردند.

موارد هزینه زندگی در هاله مقایسه با مونیخ
محل سکونت ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو ۲۱۷٫۷ درصد بالاتر
خدمات رفاهی ۱۰۴٫۶۲ تا ۵۱۰ یورو ۱۲۳٫۹ درصد بالاتر
رستوران ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو ۲۵ درصد بالاتر
حمل و نقل عمومی ۳۰ تا ۶۰ یورو مشابه
ورزش و تفریح ۲۰ تا ۳۰ یورو ۷۳٫۳ درصد بالاتر

ماگدبورگ (Magdeburg)

ماگدبورگ شهری سرسبز است و در میان دانشجویان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. فضای این شهر بسیار جذاب و دوستانه است و هزینه مسکن نیز در آن بسیار مقرون به صرفه است. سالانه جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی در این شهر برگزار می‌شود، همچنین کنسرت‌های متعددی نیز در آن برگزار می‌شود.

موارد هزینه زندگی در ماگدبورگ مقایسه با مونیخ
محل سکونت ۴۵۰ تا ۶۵۵ یورو ۱۴۲٫۲ درصد بالاتر
خدمات رفاهی ۲۵۰ تا ۷۱۹ یورو ۱۰٫۸ درصد کمتر
رستوران ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو ۳۰٫۴ درصد بالاتر
حمل و نقل عمومی ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو ۱ درصد کمتر
ورزش و تفریح ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو ۹۵٫۱  درصد بالاتر

 لایپزیگ (Leipzig)

یکی دیگر از ارزان‌ترین شهرهای آلمان لایپزیگ است. در این شهر، شرکت‌های بین‌المللی متعددی تأسیس شده است. این شهر در میان جوانان نیز بسیار پرطرفدار است. همچنین دانشجویان بسیاری این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. اگر به ادبیات علاقه دارید، لایپزیگ انتخاب بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

موارد هزینه زندگی در لایپزیگ مقایسه با مونیخ
محل سکونت ۴۵۰ تا ۹۱۰ یورو ۸۵٫۲ درصد بالاتر
خدمات رفاهی ۲۰۰ تا ۳۶۲ یورو ۲۲٫۲  درصد بالاتر
رستوران ۶ تا ۲۰ یورو ۵۰ درصد بالاتر
حمل و نقل عمومی ۴۹ تا ۵۰ یورو مشابه
ورزش و تفریح ۲۰ تا ۳۴  یورو ۶۱٫۷  درصد بالاتر

پوستدام (Potsdam)

پوستدام از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل است. اما چرا؟ پوستدام در جزیره‌ای زیبا قرار گرفته است و مکانی بسیار آرام و دلپذیر برای مطالعه و تحصیل است. همچنین این شهر از بهترین شهرهای آلمان برای تفریح است، زیرا طبیعتی بسیار شگفت‌انگیز دارد. جالب است بدانید که ۱۴% از جمعیت شهر پوستدام را دانشجویان تشکیل می‌دهند، چرا که سه دانشگاه برتر آلمان در این شهر واقع شده است.

موارد هزینه زندگی در پوستدام مقایسه با مونیخ
محل سکونت ۵۲۵ تا ۸۰۰  یورو ۱۰۷٫۸ درصد بالاتر
خدمات رفاهی ۲۵۰ تا ۴۸۵ یورو ۱۱٫۱ درصد کمتر
رستوران ۸  تا ۱۵  یورو ۲۵  درصد بالاتر
حمل و نقل عمومی ۴۴٫۸ تا ۴۹ یورو ۴٫۵ درصد بالاتر
ورزش و تفریح ۲۵  تا ۴۹  یورو ۱۷٫۱ درصد بالاتر

ارفورت (Erfurt)

ارفورت یکی دیگر از شهرهای ارزان المان است. این شهر نیز در میان دانشجویان بسیار پرطرفدار است. این شهر قرون وسطایی تاریخچه‌ای بسیار غنی و پر فراز و نشیب دارد، از این رو، آثار تاریخی بسیاری را در درون آن می‌توانید مشاهده کنید. همچنین فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی بسیاری در این شهر انجام می‌شود.

موارد هزینه زندگی در ارفورت مقایسه با مونیخ
محل سکونت ۶۰۰ تا ۸۰۰  یورو ۱۰۱ درصد بالاتر
خدمات رفاهی ۲۵۰ تا ۷۱۹ یورو ۱۸٫۵ درصد بالاتر
رستوران ۶٫۵  تا ۱۵  یورو ۶۶٫۷  درصد بالاتر
حمل و نقل عمومی ۴۹ تا ۶۵ یورو مشابه
ورزش و تفریح ۱۹  تا ۲۵   یورو ۹۱٫۱ درصد بالاتر

برای مهاجرت به آلمان و زندگی در هر کدام از این شهرها، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، هزینه زندگی در این شهرها، در مقایسه با هزینه زندگی در شهرهای گران آلمان، بسیار کمتر است. اگر می‌خواهید برای تحصیل راهی کشور آلمان شوید یا اینکه درآمد چندان زیادی در این کشور ندارید یا به هر دلیلی می‌خواهید درآمدتان را پس انداز کنید، بهتر است به سراغ ارزان‌ترین شهرهای آلمان بروید تا بتوانید زندگی باکیفیت و در عین حال، کم‌خرجی را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن