مهاجرت به اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا

چقدر در مورد اسپانیا اطلاعات دارید؟ اسپانیا دومین کشور بزرگ در اتحادیه اروپا است و پنجمین اقتصاد قوی را در میان کشورهای عضو این اتحادیه دارد. استرالیا را با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیزش می‌شناسند. به علاوه، این کشور در حوزه‌های مختلف در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن دارد. برای مثال، د حوزه ساخت و ساز، حمل و نقل، لجستیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، غذا، بانکداری و مد. اما آیا همین اطلاعات در مورد اسپانیا کافی است؟ مسلماً خیر! اگر می‌خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید، بهتر است در مورد سرزمین و خانه جدیدتان بیشتر بدانید. یک کشور ابعاد متعددی دارد که برای شناخت آن، باید اطلاعاتی در مورد آن‌ها داشته باشید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کشور اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

کشور اسپانیا کجاست؟

اسپانیا در جنوب عربی اروپا واقع شده است و مرز مشترک با پرتغال، آندورا و فرانسه دارد. پایتخت کشور اسپانیا مادرید، با ۳٫۳ میلیون نفر جمعیت است. بعد از مادرید، دیگر شهرهای بزرگ اسپانیا عبارتند از بارسلونا، والنسیا و سویل. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسپانیایی است. از سال ۱۹۷۸، نظام سیاسی اسپانیا پادشاهی مشروطه است. در حال حاضر، جمعیت این کشور ۴۷۰۲۷ میلیون نفر است. مذهب ۹۸% از مردم اسپانیا کاتولیک است. مساحت کشور اسپانیا ۵۰۶۰۰۰ متر مربع است. در واقع، اسپانیا، با این مساحت، دومین کشور بزرگ اروپا بعد از فرانسه است.

واحد شمارش در کشور اسپانیا

در کشور اسپانیا، برای اندازه‌گیری وزن و اندازه هر چیزی، باید از گرم و کیلوگرم برای وزن و متر و کیلومتر برای اندازه استفاده کنیم. اما اگر قرار است در مورد دمای چیزی صحبت کنید، باید از سلسیوس استفاده کنید. در مورد جریان الکتریسیته نیز باید از ولت (volt) استفاده کنید.

گردشگری در کشور اسپانیا

سالانه بیش از ۴۵ میلیون توریست از کشور اسپانیا دیدن می‌کنند. در سال ۲۰۰۷، اسپانیا تبدیل به بزرگترین کشور پربازدید اروپا بعد از فرانسه شد. پرباردیدترین شهر اسپانیا نیز مادرید است.

سن جمعیت کشور اسپانیا

اما طیف سنی جمعیت اسپانیا چقدر است؟ در ادامه، از سن این اشخاص برای‌تان خواهیم گفت.

سن تعداد و درصد
سن ۰ تا ۱۴ ۱۵٫۳۸% (۳,۸۷۲,۷۶۳ مرد و ۳,۶۵۶,۵۴۹ زن)
سن ۱۵ تا ۲۴ ۹٫۵۸% (۲,۴۲۴,۳۵۲ مرد و ۲,۲۶۷,۴۲۹ زن)
سن ۲۵ تا ۵۴ ۴۴٫۹۱% (۱۱,۲۱۴,۱۰۲ مرد و ۱۰,۷۷۵,۰۳۹ زن)
سن ۵۵ تا ۶۴ ۱۲٫۱۴% (۲,۸۹۹,۰۸۸ مرد و ۳,۰۴۴,۱۱۱ زن)
بالای ۶۵ سالگی ۱۷٫۹۸% (۳,۷۶۳,۹۸۹ مرد و ۵,۰۴۰,۷۳۷ زن)

میانگین سن ازدواج در کشور اسپانیا ۴۲٫۷ سال است. در این بین، میانگین سن ازدواج زنان ۴۳٫۹  سال است و میانگین سن مردان ۴۱٫۵ سال است.

کشور اسپانیا از نگاه جغرافیایی

مساحت کشور اسپانیا ۵۰۵,۳۷۰ کیلومتر مربع است. خاک اسپانیا ۴۹۸,۹۸۰ کیلومتر مربع و دریای آن ۶,۳۹۰ کیلومتر مربع است.

آب و هوای کشو اسپانیا معتدل است. تابستان‌های اسپانیا گرم و داغ است و زمستان‌های آن سرد و ابری.

از منابع و معادن طبیعی موجود در اسپانیا می‌توان به ذغال سنگ، آهن، مس، روی و اورانیوم اشاره کرد.

حقایق جالب در مورد کشور اسپانیا

تا به این‌جا، با اسپانیا آشنا شدید. اکنون اجازه دهید چند حقیقت جالب را در مورد این کشور برای‌تان بگوییم.

  • دومین کشور بزرگ اروپا
  • دارنده دومین زبان پرگویش در جهان
  • پنجمین کشور پرجمعیت اروپا
  • کشوری مذهبی
  • از بهترین کشورها برای زنان کارآفرین
  • دارنده ۴۷ اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو
  • تقریباً ۴۰% از روغن زیتون جهان در اسپانیا تولید می‌شود
  • اسپانیا زادگاه موسیقی و رقص فلامنکو است
  • کشوری با مردم صبور
  • از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری
  • قدیمی‌ترین رستوران جهان در اسپانیا قرار دارد

اسپانیا مشهور به چیست؟

کشور اسپانیا را با عناصر بسیار زیادی می‌شناسند: غذاهای متنوع، رقص و موسیقی ملامینکو، اسب، گاوبازی، هنرهای زیبا، ادبیات غنی، معماری شگفت انگیز، آثار باستانی، جزایر زیبا، سواحل مدیترانه ای، شراب، تنوع میوه و سبزیجات و فوتبال.

هنر در اسپانیا

هنر در کشور اسپانیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و همواره نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، موزه‌ Fundació Joan Miró در بارسلونا مرکزی برای مطالعه و نمایش آثار میرو و دیگر هنرمندان معاصر است. در موزه Fundación Gala-Salvador Dalí آثار هنری سالوادور دالی به نمایش در آمده است. در موزه هنرهای معاصر Museo Guggenheim Bilbao نیز آثار شگفت انگیزی وجود دارد. موزه Museo del Prado در قلب کشور اسپانیا قرار گرفته است که در آن، شاهکارهای هنری اروپا را می‌توانید ببینید. موزه Museo Picasso Málaga در شهر محل تولد پیکاسو قرار دارد و در آن، آثار این هنرمند بزرگ وجود دارد. موزه Museo Atlántico نیز اولین موزه جهان است که در زیر آب واقع شده است.

شرایط سفر به اسپانیا

ایرانیان، برای سفر به اسپانیا یا مهاجرت به این کشور، باید فکر دریافت ویزای اسپانیا باشند. از انواع ویزای اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای شغلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای همراه

برای دریافت انواع ویزای اسپانیا، باید به دارالترجمه مراجعه کنید و اسناد و مدارک‌تان را ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با کشور اسپانیا آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، اسپانیا از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی است و سالانه، عده زیادی به این کشور مهاجرت و سفر می‌کنند. تعداد جاذبه‌های گردشگری اسپانیا بسیار زیاد است، از این رو، سالانه عده زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند همچنین عده زیادی نیز این کشور را برای تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌‎کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن