مهاجرت به ایتالیا

هر آنچه که باید درباره شهر تورین ایتالیا بدانید

تورین جزو بهترین شهرهای ایتالیا است و اگر قصد آشنایی با کشور ایتالیا شهرهای آن را داشته باشید، حتماً نامش را خواهید شنید. تورین روزگاری پایتخت کشور ایتالیا بوده است، از این رو، دیدنی‌های بسیاری در خود دارد. در حال حاضر، عده زیادی از سراسر جهان این شهر زیبای ایتالیا را برای سفر و انواع مهاجرت انتخاب می‌کنند. اما تورین کجاست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ شرایط زندگی در شهر تورین چگونه است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر تورین ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

معرفی شهر تورین ایتالیا

در مرکز استان پیه مونته، در شمال غرب کشور زیبای ایتالیا، شهری زیبا به نام تورین قرار دارد که بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. در قرن نوزدهم میلادی، به مدت جهار سال، تورین پایتخت ایتالیا بود.

آب و هوای شهر تورین ایتالیا

نام دیگر این شهر زیبا شهر چهار رودخانه است، چرا که چهار رودخانه از دل آن گذر می‌کنند. وجود کوه‌های آلپ در بخش‌های غربی و شمالی ایتالیا و گذر همین رودخانه‌ها باعث شده است تورین آب و هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز داشته باشد.

در فصل تابستان، آب و هوای تورین بسیار معتدل است و گرمای آن آزاردهنده است. در زمستان، هوای تورین سرد و خشک است.

شرایط اقتصادی شهر تورین

تورین، بعد از رم و میلان، سومین شهر ثروتمند ایتالیا است. مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان، از جمله فیات، مازراتی، آلفا رومئو، جنرال موتور و کاپا، در این شهر قرار دارند. از این رو، می‌توان تورین را جزو شهرهای مهم و ثروتمند اروپا و حتی جهان دانست.

 

هزینه زندگی در شهر تورین ایتالیا

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و مهم ایتالیا بالا است و تورین نیز در دسته شهرهای بزرگ ایتالیا قرار می‌گیرد. اما هزینه زندگی در این شهر، در مقایسه با هزینه زندگی در شهرهایی مانند رم، فلورانس و میلان، به مراتب کمتر است. جالب است بدانید هزینه زندگی در تورین تقریباً بیست درصد از هزینه زندگی در تهران کمتر است.

هزینه مسکن در شهر تورین

بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در شهر تورین و هر شهر دیگری به هزینه تهیه مسکن اختصاص دارد. میانگین هزینه اجاره مسکن در تورین حداقل پانصد یورو و حداکثر هزار و پانصد یورو باشد. همچنین هزینه خرید مسکن در این شهر حداقل هزار و دویست و یورو و حداکثر سه هزار و پانصد یورو است. هزینه مسکن بسته به فاصله‌اش تا مرکز شهر متفاوت است. هر چه خانه به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، هزینه آن نیز گران‌تر خواهد بود.

هزینه غذا و رستوران در شهر تورین

اگر بخواهید در کافه‌ها و رستوران‌های تورین چیزی بخورید یا بنوشید، میانگین هزینه‌های‌تان به شرح زیر خواهد بود:

  • هزینه یک وعده غذا: شانزده یورو
  • هزینه یک وعده غذا در فست فود: حداکثر ده یورو
  • قیمت یک فنجان کاپوچینو: حداکثر دو یورو

هزینه خرید کردن از سوپر مارکت

اگر بخواهید مایحتاج روزانه‌تان را از سوپرمارکت یا فروشگاه‌های شهر تورین تهیه کنید، هزینه‌های‌تان به شرح زیر خواهد بود:

  • قیمت یک لیتر شیر: حداکثر دو یورو
  • قیمت نان: حداکثر ۲٫۵ یورو
  • هزینه یک کیلو پنیر: حداکثر ۱۸ یورو
  • هزینه یک کیلوگرم فیله مرغ: حداکثر ۱۵ یورو
  • هزینه یک کیلوگرم گوشت: حداکثر ۲۰ یورو
  • هزینه یک کیلوگرم موز: حداکثر ۳ یورو
  • هزینه هر کیلوگرم پیاز: حداکثر دو یورو

وضعیت حمل و نقل در شهر تورین

وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر تورین ایتالیا بسیار خوب است. از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین وسایل نقلیه در شهر تورین ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه آهن یا همان حمل و نقل ریلی
  • مترو
  • تاکسی
  • اتوبوس

در شهر تورین، یک فرودگاه بین‌المللی عظیم نیز وجود دارد که فاصله آن تا مرکز شهر فقط سیزده کیلومتر است.

وضعیت بازار کار در شهر تورین

وضعیت بازار کار در شهر تورین مثال دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا مطلوب است. نرخ بیکاری در این شهرها چندان بالا نیست و از آنجا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان در این شهر شعبه دارند، می‌توانید برای یافتن کار اقدام کنید. البته اگر به زبان ایتالیایی مسلط باشید، شانس‌تان برای یافتن شغل به مراتب بیشتر خواهد شد.

شرایط مهاجرت به شهر تورین ایتالیا

اگر دوست دارید در شهر تورین زندگی کنید، باید به فکر دریافت ویزای ایتالیا باشید. از انواع ویزای ایتالیا می‌توان به ویزای تحصیلی، ویزای شغلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای فریلنسری و مواردی از این دست اشاره کرد. بسته به شرایط‌تان یکی از انواع ویزا را انتخاب کنید و برای دریافتش اقدام کنید. بعد از آن، می‌توانید به راحتی در شهر تورین زندگی کنید.

برای سفر و مهاجرت به تورین، باید به فکر دریافت ویزای ایتالیا و ترجمه رسمی اسناد و مدارک‌تان در داراالترجمه باشید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با شهر تورین و شرایط زندگی در آن آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تورین از بهترین شهرهای ایتالیا است و شرایط زندگی در آن و همچنین آب و هوایش بسیار مطلوب است. تورین جزو شهرهای خوب و مدرن کشور ایتالیا است، اما هزینه زندگی در تورین، در مقایسه با هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای مدرن ایتالیا، به مراتب کمتر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن