مهاجرت به آلمان

امتحان شهروندی آلمان

یکی از مراحل اخذ شهروندی آلمان شرکت در آزمون شهروندی این کشور است. امتحان شهروندی آلمان برای ارزیابی آشنایی داوطلبان با زبان آلمانی، فرهنگ، تاریخ، سیستم قضایی و قوانین این کشور طراحی شده است. قبولی در آزمون شهروندی از مهم‌ترین مراحل برای اخذ شهروندی کشور آلمان است. اگر به فکر اخذ شهروندی آلمان هستید، باید با این آزمون و مواد و مطالب آن آشنایی کامل را داشته باشید. به علاوه، باید ساختار آن را بشناسید تا بتوانید به خوبی، به سوالات آن پاسخ دهید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد امتحان شهروندی آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی همراه باشید.

امتحان شهروندی آلمان چیست؟

امتحان شهروندی آلمان (Einbürgerungstest) آزمونی کتبی است و در آن، سوالاتی در مورد ابعاد مختلف زندگی در آلمان مطرح شده است. اگر می‌خواهید شهروند آلمان شوید، باید بتوانید به این سوالات پاسخ دهید.

در امتحان شهروندی آلمان، ۳۳ سوال مطرح شده است و شما باید بتوانید حداقل به ۱۷ سوال پاسخ صحیح بدهید. ۳۰ سوال اول آزمون در مورد اطلاعات عمومی است. برای مثال، در این بخش، سوالاتی در مورد تاریخ و جامعه آلمان و قوانین و مقررات این کشور مطرح شده است. سه سوال آخر آزمون نیز در مورد منطقه زندگی‌تان در آلمان است.

چرا باید در امتحان شهروندی آلمان شرکت کنیم؟

فرقی نمی‌کند کدام روش را برای اخذ اقامت آلمان انتخاب کرده‌اید، در هر صورت، باید در آزمون شهروندی آلمان شرکت کنید. در واقع، از طریق این آزمون، باید اثبات کنید که اشنایی لازم را با زبان، فرهنگ، تاریخ و مقررات کشور آلمان دارید.

اما در این بین، یک سری از اشخاص از شرکت در آزمون شهروندی آلمان معاف هستند و ممکن است بتوانند شهروندی آلمان را بدون شرکت در این امتحان دریافت کنند. این استثناء‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • اشخاص مبتلا به کم‌توانی ذهنی
  • اشخاص مبتلا به ناتوانی‌های فیزیکی
  • کسانی که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند برای آزمون آماده شوند
  • البته کسانی که این شرایط را دارند لزوماً شهروندی آلمان را دریافت نمی‌کنند، بلکه باید یک سری از ویژگی‌های دیگر را نیز داشته باشند.

هزینه شرکت در امتحان شهروندی آلمان چقدر است؟

هزینه شرکت در امتحان شهروندی آلمان ۲۵ یورو است و باید این مبلغ را به صورت نقدی بپردازید. در این مورد، امکان کارت به کارت کردن وجود ندارد. شش ماه بعد از پرداخت هزینه آزمون شهروندی آلمان، تاریخ آزمون‌تان مشخص خواهد شد. طی این مدت، می‌توانید خودتان را برای شرکت در آزمون آماده کنید.

سوالات آزمون شهروندی آلمان چگونه است؟

در امتحان شهروندی آلمان، ۳۳ سوال مطرح شده است. سه سوال آخر در مورد شهر و منطقه زندگی شما در آلمان است و باقی سوالات در مورد مسائل زیر است:

  •  اطلاعات عمومی

در سوالات اطلاعات عمومی، باید اطلاعاتی در مورد کشور آلمان داشته باشید. برای مثال، باید نماد ملی این کشور را بشناسید، نام تعطیلات رسمی و مراسم‌های این کشور را بشناسید و نمادهای فرهنگی آلمانی را نیز کاملاً بشناسید.

همچنین باید به سوالاتی در مورد جنگ جهانی دوم و نقش رژیم نازی در آن پاسخ دهید. به طور کلی، باید به تاریخ کشور آلمان و جزئیات مربوط به آن اشراف داشته باشید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید.

علاوه بر همه این موارد، باید روی سیاست دولت آلمان متمرکز شوید، سیستم رای‌گیری این کشور را بشناسید و به طور کلی، قوانین و مقررات آن را به خوبی بشناسید.

  •  زندگی روزمره در کشور آلمان

اگر اطلاعات لازم را در مورد زندگی در آلمان داشته باشید، به راحتی، می‌توانید به سوالات مربوط به این مبحث پاسخ دهید.

محل برگزاری آزمون شهروندی آلمان

برای شرکت در آزمون شهروندی آلمان، باید به یکی از مراکز آموزشی (Volkshochschule) در نزدیکی محل زندگی‌تان مراجعه کنید. البته محل برگزاری آزمون از قبل به شما اعلام خواهد شد.

چگونه برای امتحان شهروندی آلمان آماده شویم؟

اگر می‌خواهید در آزمون شهروندی آلمان شرکت کنید، باید خودتان را برای این آزمون آماده کنید. در ادامه، از مراحل آمادگی برای آزمون شهروندی آلمان برای‌تان گفته‌ایم.

مواد و مطالب مربوط به امتحان را مطالعه کنید. در واقع، تا جایی که می‌توانید اطلاعات عمومی پیرامون کشور آلمان را یاد بگیرید و در مورد تاریخ و سیاست آلمان و فرهنگ مردم این کشور مطالعه کنید. منبع خاصی برای یادگیری این اطلاعات وجود ندارد و شما باید به منابع آنلاین مراجعه کنید.

وقایع تاریخی آلمان را بشناسید. بهتر است وقایع معاصر و اتفاقات مربوط به جنگ جهانی دوم و نازی‌ها را بشناسید تا بتوانید به اکثر سوالات این بخش پاسخ درست بدهید.

ساختا سیاسی کشور آلمان را بشناسید. برای مثال، اطلاعاتی را در مورد انتخابات این کشور و نقش نهادهای مختلف سیاسی کسب کنید.

مهارت‌های زبانی را یاد بگیرید. روی مهارت‌های مختلف زبانی‌تان کار کنید تا به زبان آلمانی مسلط شوید.

سخن آخر

تا به اینجا، با امتحان شهروندی آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، امتحان شهروندی آلمان متشکل از ۳۳ سوال است که از میان آن‌ها، ۳۰ سوال در مورد تاریخ، فرهنگ، سیاست، زبان و وضعیت کشور آلمان است و ۳ سوال در مورد وضعیت منطقه زندگی شما در کشور آلمان است. با مطالعه مربوط به این موارد، می‌توانید در این آزمون قبول شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن