دسته‌بندی نشده

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

اگر در یکی از موسسه‌های زیر نظر وزارت علوم تحصیل کرده‌اید و می‌خواهید مدارک تحصیلی تان را ترجمه رسمی کنید، باید به فکر دریافت تاییدیه سامانه سجاد باشید.  در واقع، اگر این تأییدیه را دریافت نکنید، دارالترجمه و مترجم رسمی مدارک تحصیلی‌تان را ترجمه نخواهد کرد. اما سامانه سجاد چیست؟ چگونه تاییدیه سامانه سجاد را دریافت کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد نحوه دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه مدارک بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ساترا همراه باشید!

تاییدیه سامانه سجاد برای فارغ‌التحصیل‌های کدام دانشگاه است؟

همان‌طور که گفتیم، اگر در دانشگاه‎های زیر نظر وزارت علوم تحصیل کنید، به تاییدیه سامانه سجاد نیاز خواهید داشت. اما منظور از دانشگاه‌های زیر نظر سامانه سجاد چیست؟

  • دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌های سراسر
  • موسسه‌های غیرانتفاقی
  • پیام نور
  • و غیره

قدم به قدم تا دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

برای دریافت تاییدیه سامانه سجاد جهت ترجمه رسمی، باید یک سری مراحل مشخص را طی کنید. طی کردن این مراحل کار دشواری نیست. در ادامه، برای تان گفته ایم چگونه می توانید این تاییدیه را به راحتی دریافت کنید.

وارد سایت شوید و حساب کاربری‌تان را بسازید

در قدم اول، باید وارد سایت portal.saorg.ir شوید. پس از آن، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و شروع به ساختن حساب کاربری‌تان کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

 

وارد حساب کاربری‌تان در سامانه سجاد شوید

اکنون حساب کاربری مختص به خودتان را دارید و می‌توانید از طریق آن، تاییدیه تحصیلی در سامانه سجاد را دریافت کنید. در همان صفحه مقابل‌تان، روی نوار بالای صفحه، به ترتیب، به قسمت‌ خدمات، اداره کل امور دانشجویان داخل و تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی بروید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

پس از کلیک روی گزینۀ آخر، وارد مرحلۀ مطالعه مقررات می‌شوید. برای رفتن به مرحلۀ بعد، باید موافقیت‌تان را با قوانین گفته‌شده اعلام کنید و وارد مرحلۀ بعدی شوید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

مشخصات مقطع تحصیلی‌تان را وارد کنید

در این قسمت، مشخصات مقطع تحصیلی‌تان را با دقت وارد کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

اطلاعات تکمیلی را وارد کنید

پس از وارد کردن مشخصات مقطع تحصیلی مورد نظرتان، نوبت به اطلاعات تکمیلی می‌رسد. این مرحله طولانی‌ترین مرحله از روند ثبت درخواست تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی است.

در قدم اول، از کشور مقصد و علت ترجمه مدارک صحبت کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

 

پس از آن، در همین صفحه، نام دانشگاه و آغاز و پایان تحصیل‌تان را قید کنید.

سپس در مورد وضعیت بدهی صندوق رفاه‌تان صحبت کنید. یادتان باشد که نباید به صندوق رفاه دانشگاه‌تان بدهی داشته باشید و حتماً باید آن را تسویه کرده باشید.

پس از آن، مشخص کنید که دقیقاً قصد دریافت تأییدیه برای کدام مدارک‌تان را دارید. اگر فکر می‌کنید نیاز به ارائه توضیحات اضافه است، می‌توانید در کادر زیر همین صفحه، توضیحات لازم را قید کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

در این مرحله، فایل لازم را آپلود کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

در آخرین مرحله، وضعیت تحصیل‌تان را مشخص کنید و بگویی که آیا دانش آموخته مقاطع بالاتر هستید یا خیر. سپس کد امنیتی را وارد کنید و درخواست‌تان را ارسال کنید.

نحوۀ دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

دریافت تأییدیه تحصیلی سامانه سجاد چقدر طول می‌کشد؟

در حال حاضر، باید حداقل دو هفته منتظر دریافت کد سجاد بمانید. پس از دریافت تاییدیه، می‌توانید به درالترجمه رسمی مراجعه کنید و روند ترجمه رسمی را آغاز کنید.

سخن آخر

اگر در موسسه‌های زیر نظر وزارت علوم تحصیل کرده‌اید، باید به فکر دریافت تاییدیه سامانه سجاد باشید. برای دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی، باید وارد سایت شوید و حساب کاربری بسازید. پس از آن، از طریق همین حساب کاربری، می‌توانید درخواست دریافت تاییدیه تحصیلی جهت ترجمه رسمی را ثبت کنید و پس از حداقل دو هفته، آن را دریافت کنید. پس از دریافت تاییدیه، می‌توانید روند ترجمه مدارک تحصیلی‌تان را آغاز کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن