دسته‌بندی نشده

ونکوور یا تورنتو؟ انتخاب بهترین مقصد برای شروع یک زندگی جدید

ونکوور یا تورنتو؟ شما کدام را برای شروع یک زندگی جدید در کانادا انتخاب می‌کنید؟ اگر می‌خواهید این دو شهر را با یکدیگر مقایسه کنید جای درستی آمده‌اید. فاصله این دو شهر از یکدیگر ۴۰۰۰ کیلومتر یا ۲۵۰۰ مایل است. اما این دو شهر از نظر آب‌وهوایی کاملاً با یکدیگر فرق دارند. تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا است و ۶ میلیون نفر جمعیت دارد. اما جمعیت ونکوور فقط ۲٫۶ میلیون نفر است که نشان از کوچک بودن این شهر است. در این مقاله می‌خواهیم این دو شهر را به‌طور کامل با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید برای زندگی در یکی از این دو شهر بهترین تصمیم را بگیرید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

ونکوور و تورنتو هر دو جزو شهرهای مشهور کانادا هستند که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می‌کنند. شاید مقایسه این دو شهر کار سختی باشد، اما با مطالعه ادامه مقاله شناخت بهتری از این دو شهر خواهید داشت.

حمل‌ونقل عمومی در تورنتو و ونکوور

اولین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک شهر باید به آن دقت کنید، حمل‌ونقل آن شهر است. سیستم حمل‌ونقل این دو شهر کاملاً از یکدیگر متفاوت است. Translink برای ونکوور است و کمیسیون ترانزیت تورنتو (TTC) برای تورنتو است.

قیمت کرایه Translink

سیستم حمل‌ونقل عمومی ونکوور که با نام Translink شناخته شده است شامل اتوبوس، اسکای ترین، اتوبوس دریایی و خدمات قطار شهری است.

از جدول زیر می‌توانید هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر ونکوور را مشاهده کنید.

اتوبوس و مترو

ناحیه‌ها هزینه ماهانه
۱ ناحیه ۱۰۰ دلار
۲ ناحیه ۱۳۴ لار
۳ ناحیه ۱۸۱ دلار

 

قیمت کرایه TTC

TTC یا کمیسیون ترانزیت تورنتو از سه روش برای حمل‌ونقل عمومی مردم استفاده می‌کند: مترو، تراموا و اتوبوس. متروی تورنتو دارای دو لاین اصلی است. لاین زرد و لاین سبز که هر کدام مسیرهای مخصوص به خود را دارند.

در جدول زیر می‌توانید متوسط هزینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در تورنتو را مشاهده کنید.

اتوبوس و مترو

کرایه حمل‌ونقل کرایه معمولی
۱ مسیر ۳٫۲۵ دلار
هزینه ماهانه ۱۵۶ دلار

برای کودکان زیر ۱۲ سال هزینه‌ای برای کرایه حمل‌ونقل عمومی گرفته نمی‌شود.

تفاوتی که بین سیستم حمل‌ونقل این دو شهر وجود دارد این است که ونکوور به‌صورت منطقه‌ای عمل می‌کند و همین باعث شده است هزینه حمل‌‌‌ونقل در ونکوور نسبت به تورنتو ارزان‌تر باشد.

 

هزینه خواربار در ونکوور و تورنتو

دومین نکته مهمی که در انتخاب شهر باید به آن دقت کنید، هزینه خواربار است.

نوع کالا قیمت در تورنتو قیمت در وکنوور
۱ لیتر شیر ۲٫۳۷ دلار ۳٫۹۰ دلار
قرص نان ۳٫۲۰ دلار ۲٫۸۰ دلار
یک کیلو برنج ۴٫۴۹ دلار ۳٫۵۷ دلار
یک کیلو تخم‌مرغ ۳٫۹۷ دلار ۳٫۴۰ دلار
یک کیلو پنیر محلی ۱۷٫۰۷ دلار ۱۳٫۶۴ دلار
یک کیلو مرغ ۱۶٫۳۹ دلار ۱۳٫۵۸ دلار
یک کیلو پیاز ۳٫۲۶ دلار ۲٫۵۰ دلار

 

متوسط هزینه خواربار در ونکوور برای هر یک نفر ۲۲۷٫۳۵ دلار است، در حالیکه این هزینه در تورنتو ۲۸۳٫۶۰ دلار است.

 

مسکن در تورنتو و ونکوور

اگر بخواهیم قیمت مسکن در تورنتو و ونکوور را با هم مقایسه کنیم، هر دو شهر برای زندگی جزو شهرهای گران کانادا محسوب می‌شوند.

هزینه مسکن در ونکوور

هزینه اجاره منزل در محله‌های مشهور ونکوور

نام منطقه سوئیت آپارتمان تک خوابه آپارتمان دو خوابه
داون تاون ۱۸۰۰ دلار ۲۱۰۰ دلار ۳۱۰۰ دلا
وست اند ۱۵۹۰ دلار ۱۸۵۰ دلار ۲۶۰۰ دلار
ساوث گرانویل ۱۷۲۰ دلار ۲۶۰۰ دلار
مارپول ۱۷۵۰ دلار ۱۸۵۰ دلار ۲۴۰۰ دلار

 

هزینه مسکن در تورنتو

هزینه مسکن در برخی مناطق تورنتو به‌صورت زیر است:

منطقه سوئیت آپارتمان تک خوابه آپارتمان دو خوابه
دهکده لیبرتی ۱۴۰۰ دلار ۱۸۵۰ دلار ۲۵۰۰ دلار
کنزینگتون ۱۵۲۵ دلار ۲۳۵۰ دلار
پارک دیل ۱۲۹۵ دلا ۱۵۶۳ دلار ۲۰۹۹ دلار
ایست دان فورس ۱۲۹۵ دلار ۱۵۵۰ دلار ۱۸۶۰ دلار

همانطور که مشاهده می‌کنید هزینه مسکن در هر دو شهر ونکوور و تورنتو گران است. اما اگر بخواهید یکی از این دو شهر را انتخاب کنید، هزینه مسکن در ونکوور نسبت به تورنتو کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

کلام آخر

بزرگ‌ترین تفاوت میان دو شهر ونکوور و تورنتو این است که این دو شهر در دو استان متفاوت قرار گرفته‌اند. تورنتو در استان اونتاریو قرار دارد و ونکوور در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. در واقع، تورنتو پایتخت مالی کانادا محسوب می‌شود و یکی از اصلی‌ترین مراکز مالی در جهان است. درآمد ونکوور از گردشگری و جنگلداری است. در هر دو شهر فرصت‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای انجام دادن است. با اینکه این دو شهر از شهرهای گران کانادا هستند، اما هزینه زندگی در ونکوور نسبت به تورنتو کمی پایین‌تر است. همچنین اگر دوستدار طبیعت باشید باز هم ونکوور مناسب شما خواهد بود. همه چیز به ترجیح خودتان بستگی دارد. اگر در بخش صنعت مالی مشغول به فعالیت هستید، بهتر است تورنتو را برای زندگی کردن انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید در بخش‌های دیگر مشغول به کار شوید، ونکوور انتخاب بهتری خواهد بود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن