مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا

کشور فرانسه و ایتالیا، جزء دو کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی و کاری ما ایرانیان محسوب می شوند. زندگی رفاهی خوب، وجود دانشگاه های مطرح و همچنین متناسب بودن درآمد و مخارج در این دو کشور باعث شده تا بتوانیم آن ها را به عنوان دو مقصد عالی برای مهاجرت بشناسیم. با این حال زمانی انتخاب سخت می شود که دیگر بخواهید یک تصمیم گیری نهایی داشته باشید. انتخاب کشور فرانسه و ایتالیا می تواند برای مهاجرت بسیار عالی باشد، ولی توصیه و پیشنهاد ما این است که برای انتخاب یکی از کشورها حتما این مقاله را مطالعه کنید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا یا فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی یا فرانسه ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی و دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی و فارسی به فرانسه را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا؟

مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا؟

کشور فرانسه و ایتالیا جزء دو کشور اروپایی و پرجمعیت محسوب می شوند. به طوری که کشور ایتالیا دارای ۵۹ میلیون نفر جمعیت و کشور فرانسه دارای ۶۷ میلیون نفر جمعیت است. ایتالیایی ها به زبان ایتالیایی و فرانسوی ها به زبان فرانسوی صحبت می کنند. واحد پول ایتالیا و فرانسه هر دو یورو است. از نظر آب و هوایی هر دو کشور دارای شرایط خوبی هستند. با این حال کشور فرانسه هم در سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته است و شرایط خوبی از نظر آب و هوایی دارد.

فارغ از آب و هوا و جمعیت، به دلیل شرایط خوب فرانسه و ایتالیا برای زندگی و مهاجرت تحصیلی، می توانیم هر دو کشور را گزینه خوبی بدانیم. با این حال یک سری تفاوت هایی نیز میان این دو کشور وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر آب و هوایی

آب و هوای یک کشور می تواند به اندازه شرایط زندگی و تحصیلی اهمیت داشته باشد. به هر حال شما می خواهید به صورت دائمی در یک کشور زندگی کنید. پس قطعا باید آب و هوای کشور مقصد برای شما مهم باشد. کشور فرانسه به دلیل داشتن وسعت زیاد، می تواند تغییرات جغرافیایی و آب و هوایی زیادی داشته باشد. به طوری که در بخش های شمالی این کشور شاهد تپه ها و زمین های کشاورزی هستید و در جنوب و شرق این کشور نیز از فضای کوهستانی لذت می برید.

ایتالیا به دلیل کوچک تر بودن تغییرات جغرافیایی زیادی ندارد. بیشتر این کشور شامل ساحل و صخره های ساحلی است. به دلیل اینکه آب زیادی در کشور ایتالیا وجود دارد، آب و هوای شرجی و نسبتا گرمی در این کشور حاکم است. به طوری که ایتالیا آب و هوای گرم تری نسبت به فرانسه دارد. اما باید بدانید که حداکثر دمای این کشور در روزهای گرم تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد است. پس نیازی نیست که نگران این موضوع باشید!

فرهنگ مردم در دو کشور ایتالیا و فرانسه

ما ایرانیان به سبک زندگی و فرهنگ مردم کشورهای مختلف اهمیت می دهیم. خوشبختانه دو کشور ایتالیا و فرانسه مردمی با فرهنگ و هنرمند دارند. در این دو کشور مکان های تاریخی زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها دیدن کنید. پاریس به عنوان یکی از شهرهای خاص فرانسه می تواند برای افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند، گزینه خوبی باشد. موزه های متنوع در پاریس وجود دارند که می توان از آن ها دیدن کرد.

در کشور فرانسه مردم بیشتر به غذا و خوردن نوشیدنی های مختلف علاقه مند هستند. فرانسوی ها بسیار روی کشور خود حساس اند. در شهرهای مختلف فرانسه ساختمان های مدرن را مشاهده می کنید که هنرمندی مهندسین را به رخ می کشند. بنابراین، فرانسه نسبت به ایتالیا مدرن تر و بروزتر است.

هزینه تحصیل در فرانسه و ایتالیا

فرانسه

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور فرانسه و ایتالیا این است که هزینه های پرداخت شده برای تحصیل در این دو کشور بسیار مقرون به صرفه است. اگرچه در ایتالیا دانشگاه های دولتی کمی وجود دارند؛ اما باز هم هزینه پرداختی توسط دانشجو بسیار کم است. البته واقعیت این است که هزینه های دریافت شده در کشور فرانسه برای تحصیل کمی بیشتر از هزینه های پرداختی توسط دانشجو در ایتالیا است. بسته به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه پرداختی توسط دانشجو نیز می تواند متفاوت باشد.

شرایط مسکن در فرانسه و ایتالیا

یکی از مهم ترین مزایای انتخاب کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی این است که این کشور می تواند کمک هزینه مسکن را به دانش آموزان و دانشجوها بدهد. این هزینه صرف سکونت دانشجویان در فرانسه می شود. ولی این شرایط خوب در ایتالیا برای دانشجویان مهاجرت کرده در نظر گرفته نشده است. به همین خاطر اگر مشکل مسکن برای مهاجرت دارید، شاید بهتر باشد که کشور فرانسه را برای این کار انتخاب کنید.

کار دانشجویی در فرانسه و ایتالیا

هر چقدر هم که هزینه های تحصیل در دو کشور فرانسه و ایتالیا کم باشد، باز هم نیاز است که شما هر روز کار کنید تا بتوانید خرج و مخارج خودتان را در بیاورید. خوشبختانه هم در کشور فرانسه و هم در کشور ایتالیا، دانشجویان می توانند در حین تحصیل کار نیز کنند. به طوری که حتی کار کردن در حین تحصیل به عنوان یک امتیاز برای دانشجویان شناخته می شود. مدت زمان کار برای دانشجویان در حال تحصیل در فرانسه ۹۶۴ ساعت در سال معادل ۶۰ سال کاری قانونی مردم عادی است.

دانشجویان دانشگاه های ایتالیا نیز می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. میزان درآمد کسب شده در هر سال برای این دانشجویان متفاوت است. ولی به طور کلی، دانشجویان فرانسوی با همین کار نیمه وقت می توانند ۶۵۰ یورو و دانشجویان ایتالیایی ۵۰۰ یورو کسب درآمد کنند. این تفاوت درآمد می تواند به دلیل متفاوت بودن هزینه های تحصیل در این دو کشور باشد.

سخن پایانی

در این مقاله کشور فرانسه و ایتالیا را برای مهاجرت مقایسه کردیم. خوشبختانه این دو کشور به واسطه داشتن امکانات رفاهی، اشتغال مناسب و همچنین شرایط تحصیلی خوب می توانند برای مهاجرت گزینه خوبی محسوب شوند. با این حال اینکه کدام یک از این کشورها را برای مهاجرت انتخاب کنید، بستگی به نظر شخصی و هدف شما دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند که یک کشور خوش آب و هوا را برای مهاجرت انتخاب کنند و بعضی دیگر به شرایط تحصیلی و کار دانشجویی فکر می کنند. در هر صورت با توجه به تفاوت هایی که وجود دارد، می توانید یکی از این دو کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن