مهاجرت به اسپانیا

بهترین شغل برای مهاجرت به اسپانیا

بازار کار اسپانیا در سال‌های آخر با چالش‌هایی مواجه شده است. گرچه نرخ بیکاری در این کشور تا پیش از شیوع کرونا درحال کاهش بود، اما پس از آن نرخ بیکاری این کشور روند افزایشی پیدا کرد. بااین‌حال، برخی بخش‌ها و صنایع اسپانیا به‌دنبال نیروی کار ماهر و متخصص هستند. پس اگر می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که آیا برای مهارت شما فرصت‌های شغلی موجود است یا نه.

لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به اسپانیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. دارالترجمه اسپانیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد. در ادامه، به برخی از محبوب‌ترین زمینه‌های کاری و شغلی در کشور اسپانیا اشاره می‌کنیم:

– مشاورۀ کسب‌وکار:

در این کشور شرکت‌های چندملیتی زیادی فعالیت دارند و به همین دلیل نیاز به مشاورۀ کسب‌وکار نیز وجود دارد. شما می‌توانید در بخش مالی این شرکت‌ها به‌عنوان مشاور، مدیر بخش یا مدیر مالی مشغول به کار شوید.

 

– فناوری اطلاعات:

اگر در این حوزه متخصص باشید، می‌توانید به‌عنوان برنامه‌نویس، طراح نرم‌افزار و یا توسعه‌دهندۀ iOS و Android فعالیت کنید.

 

– مکانیک و صنایع:

تقاضا برای مهندسان مکانیک و صنایع زیاد است، مشروط بر آن‌که دانش و تخصص لازم را داشته باشند.

 

– پزشکی:

سیستم بهداشتی و درمانی این کشور به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی و درمانی جهان شناخته می‌شود. مراقبت از کودکان و سالمندان، از پرتقاضاترین مشاغل این حوزه هستند.

 

– گردشگری:

رستوران و هتل‌داری و کترینگ، گزینه‌های خوبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزۀ گردشگری هستند. بیشترین فرصت‌های کاری را می‌توانید در شهرهایی نظیر بارسلون، مادرید و سویل پیدا کنید.

 

– آموزش زبان:

تدریس زبان‌های خارجی، از محبوب‌ترین مشاغل در این کشور است و می‌توانید به‌عنوان معلم خصوصی یا آموزشگاهی، زبان‌های خارجی را تدریس کنید. البته داشتن مدارکی چون TEFL،CELTA یا TESOL ضروری است.

 

– فنی و ساختمانی:

برخی مشاغل فنی نظیر لوله‌کشی و برق‌کاری ساختمان، تعمیرکار خودرو و جوشکاری نیز در این کشور تقاضای زیادی دارد.

 

دریافت ویزای کاری اسپانیا

 

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید ویزای کاری مناسب را با مراجعه به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود دریافت کنند. پس از دریافت ویزا، شما سه ماه فرصت دارید تا سایر اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور را انجام داده و مدارک و درخواست‌های مورد نیاز را ارائه دهید.

 

مواردی که پیش از مهاجرت به اسپانیا باید درنظر داشته باشید

  • بیمه بهداشتی و درمانی: قبل از مهاجرت به اسپانیا، بررسی کنید که چه نوع بیمه‌ای برای شما مناسب است. بیمۀ بهداشتی خصوصی از بهترین گزینه‌های موجود است.
  • صحبت به زبان اسپانیایی: تسلط بر زبان اسپانیایی برای یافتن شغل و ارتباط برقرار کردن با افراد و همکارانتان لازم و ضروری است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن