مهاجرت به اسپانیا

ارزانترین راه های اقامت اسپانیا

اسپانیا از آن کشورهای جذاب اروپایی است که ایرانیان بسیاری برای اخذ اقامت آن اقدام می‌کنند. روش های متعددی برای اخذ اقامت اسپانیا وجود دارد که برای هر اخذ هر کدام از آن‌ها، باید سرمایه زیادی را کنار بگذارید و برای برخی دیگری نیازی به سرمایه چندانی نیست. اما ارزان ترین راه های اخذ اقامت اسپانیا چیست؟ برای مهاجرت به اسپانیا به چه میزان سرمایه نیاز داریم؟  در این مطلب، از ارزانترین راه های اقامت اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

در دارالترجمه اسپانیایی ساترا، اسناد و مدارک‌تان را برای مهاجرت به اسپانیا ترجمه رسمی می‌کنیم.

سرمایه لازم برای اخذ اقامت اسپانیا

روش‌های اخذ اقامت اسپانیا بسیار زیاد است. دانشجویان، پژوهشگران، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، کارفرمایان و متخصصان بسیاری از راه‌های گوناگون برای اخد اقامت اسپانیا اقدام می‌کنند. برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، به ۵۰۰۰۰۰ یورو سرمایه نیاز دارید و برای سرمایه‌گذاری در این کشور، باید یک میلیون یورو داشته باشید.

ویزای کوتاه مدت و بلند مدت اسپانیا

ویزای کوتاه مدت اسپانیا بین ۹۰ تا ۱۸۰ روز اعتبار دارد. با این ویزا، می‌توانید طی بازه زمانی کوتاهی در اسپانیا اقامت کنید، اما طی این مدت اجازه کار ندارید. ویزای کوتاه مدت اسپانیا را ویزای توریستی یا ویزای شنگن نیز می‌نامند.

ویزای بلند مدت اسپانیا مجوز زندگی در اسپانیا را به شما می‌دهد. این ویزا بیش از شش ماه اعتبار دارد. با اخذ این ویزا، می‌توانید در اسپانیا مشغول به کار شوید و حتی برای اخذ اقامت دائم اسپانیا کنید.

روش ارزان اخذ اقامت اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا برای غیراروپایی‌ها کمی دشوار، اما امکان پذیر است. هر کدام از انواع ویزای اسپانیا هزینه‌هایی را برای اشخاص در بر دارد که برخی از آن‌ها گران‌تر و برخی دیگر ارزان‌تر هستند. با شناخت هزینه لازم برای اخذ ویزای اسپانیا، می‌توانید تصمیم درستی را بگیرید. در ادامه، از روش‌های ارزان اخذ اقامت اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت.

ویزای دانشجویی اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا  برای کسانی مناسب است که دوست دارند در اسپانیا تحصیل و پژوهش کنند. برای گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. همچنین برای دوره‌های کوتاه آموزشی نیز می‌توانید ویزای دانشجویی دریافت کنید.

اعتبار برخی از ویزاهای دانشجویی اسپانیا ۳ تا ۹ ماه است و اعتبار برخی دیگر ۲ تا ۴ سال است. از مزایای ویزای دانشجویی اسپانیا قابل تمدید بودن آن است. البته این قابل تمدید بودن به شرطی است که ادامه تحصیل‌تان نیز در همان دانشگاه قبلی باشد. همچنین اگر بخواهید از مقطعی به مقطع دیگر بروید، می‌توانید برای تمدید این ویزا اقدام کنید.

ویزای کار اسپانیا

اگر می‌خواهید کسب و کاری را در کشور اسپانیا راه اندازی کنید و از این طریق، اقامت اسپانیا بگیرید، دو گزینه پیش روی‌تان قرار دارد.

اگر ایده خلاقانه یا جدیدی را برای راه‌اندازی کسب و کار در اسپانیا دارید، می‌توانید ویزای کارآفرینی اسپانیا را دریافت کنید. البته این ویزا تحت شرایطی صادر می‌شود که وزارت اقتصاد کسب و کار مورد نظرتان را تأیید کند، از این رو، باید روی بیزینس پلن یا طرح کسب و کارتان به خوبی کار کنید.

اگر پروژه‌تان خلاقانه نیست، باید برای مجوز کار خویش‌فرما اقدام کنید. در این مورد نیز، باید بیزینس پلن داشته باشید. البته سخت‌گیری در این مورد کمتر از سخت‌گیری در مورد بالا است.

ویزای خودحمایتی اسپانیا (Non-lucrative residency visa)

اگر قصد ندارید کسب و کاری را در اسپانیا راه‌اندازی کنید یا سرمایه‌گذاری خاصی را در این کشور انجام دهید، می‌توانید برای اخذ ویزای خودحمایتی اسپانیا (Non-lucrative residency visa) اقدام کنید. با ویزای خودحمایتی اسپانیا، می‌توانید حداکثر یک سال در اسپانیا اقامت کنید. اگر حداقل ۱۸۳ روز از سال را در اسپانیا گذرانده باشید، می‌توانید برای تمدید اقامت‌تان اقدام کنید. با تمدید این ویزا، می‌توانید دو سال دیگر در اسپانیا اقامت کنید.

ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا از پرتقاضاترین انواع ویزای اسپانیا است. این ویزا را از طریق سرمایه‌گذاری یا دریافت ملک می‌توانید دریافت کنید. مبلغ این سرمایه‌گذاری برای اشخاص غیر اروپایی ۵۰۰۰۰۰ یورو است. همچنین باید اثبات کنید که قدرت مالی لازم را برای گذران زندگی خودتان و خانوادهتان را دارید. در واقع، باید دارایی‌تان حداقل ۳۰۰۰۰ یورو باشد. البته این مبلغ فقط برای خودتان است، اگر برای هر کدام از اعضای خانواده‌تان نیز باید ۱۰۰۰۰ یورو در نظر بگیرید.

ویزای پیوست به خانواده (Family regrouping visa)

ویزای پیوست به خانواده برای کسانی است که حداقل یک سال در اسپانیا اقامت کرده‌اند. این اشخاص می‌توانند خانواده‌شان را نیز همراه با خودشان به اسپانیا بیاورند. منظور از دیگر اعضای خانواده همسر، نامزد، فرزندان و والدین است. البته در شرایط خاص، بستگان دیگر را نیز می‌توانید با این ویزا به اسپانیا بیاورید.

سخن آخر

تا به اینجا، با راه های اقامت اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برخی از این راه‌ها نیاز به هزینه کمتری دارد و برخی دیگر نیاز به هزینه بالاتر. بسته به میزان سرمایه‌تان و همچنین هدف‌تان از مهاجرت به اسپانیا، می‌توانید بهترین راه‌های اقامت اسپانیا را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن