دسته‌بندی نشده

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

در میان کشورهایی که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، ترکیه به خاطر شرایط فرهنگی و شرایط آب و هوایی که دارد در اولویت است. بر همین اساس اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، بهتر است با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه آشنا شوید.  با مهاجرت به ترکیه می‌توانید از مزیت‌های بسیاری از جمله هزینه پایین زندگی و امکانات تفریحی فراوان لذت ببرید. البته، باید معایب زندگی در ترکیه را هم در نظر بگیرید که در ادامه در مورد این مزایا و معایب صبحت خواهیم کرد. پس از بررسی این مزایا و معایب می‌توانید در مورد مهاجرت به این کشور تصمیم بهتری بگیرید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی کردن در نظر گرفته شده است. در ادامه می‌توانید با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه آشنا شوید.

مزایای زندگی در ترکیه

برخی از مزایای مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور عبارتند از:

 هزینه زندگی

یکی از اولین چیزهایی که اکثر مردم هنگام مهاجرت به ترکیه در نظر می‌گیرند، پایین بودن هزینه زندگی در این کشور است. این امر بر استاندارد زندگی و رفاه افراد تاثیرگذار است. در واقع، هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن کرایه خانه تقریباً ۱۲۸۶ دلار (۲۳۹۶۷ لیر ترکیه) در هر ماه است. هزینه زندگی یک فرد مجرد در ترکیه بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، ۳۶۸ دلار در هر ماه (۶۸۵۰ لیر ترکیه) است. هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

 

  1. بیمه سلامت

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به ترکیه، شرایط عالی بیمه سلامت است. همه ما هر لحظه ممکن است بیمار شویم و شرایط اورژانسی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. نظام بهداشت مراقبت ترکیه بسیار عالی است مخصوصاً در شهرهای بزرگ. افراد مهاجر برای استفاده از امکانات مراقبت از سلامت نیاز به بهداشت مراقبت دارند تا بتوانند به‌صورت قانونی در ترکیه مشغول به کار شوند. با این وجود، در هنگام خرید بیمه سلامت خصوصی، بیمه‌ای را انتخاب کنید که همان کیفیت عالی مراقبت‌های بهداشتی را دریافت کنید که شهروندان ترکیه‌ای دریافت می‌کنند.

 

  1. شرایط آب‌وهوایی خوب

زمستان ترکیه دارای شرایط ملایمی است. این کشور هم در نیمکره شرقی و هم در نیمکره جنوبی قرار گرفته است. برخی از مناطق ترکیه برف را تجربه می‌کنند. اما برخی دیگر از قسمت‌های ترکیه زمستان ملایمی را سپری می‌کنند. در واقع، شرایط آب‌وهوایی در مناطق مختلف ترکیه متفاوت است. برای مثال، اگر نزدیک به دریای مدیترانه زندگی کنید، آب‌وهوای بسیار ملایمی را تجربه خواهید کرد. در این منطقه، زمستان سرد و ملایم است، در حالیکه تابستان داغ  و خشک سپری می‌شود. به‌عبارت دیگر، اگر در مناطق ساحلی در نزدیکی دریای سیاه زندگی کنید، آب‌وهوایی اقیانوسی معتدل را تجربه خواهید کرد.

 

  1. پایین بودن میزان جرم و جنایت

میزان ارتکاب جرم برای بسیاری از افراد در هنگام مهاجرت مسئله مهمی است. خوشبختانه در هنگام مهاجرت به ترکیه نیاز نیست نگران این مسئله باشید. البته جیب‌برها همیشه هستند، اما در مناطق غیر امن در این مورد هشدارهایی داده شده است، مخصوصاً در مناطق نزدیک به مرز سوریه. اما در کل، ترکیه کشور نسبتاً امنی در نظر گرفته شده است، مخصوصاً برای زنانی که به تنهایی مسافرت می‌کنند.

 

معایب زندگی در ترکیه

در معرفی مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه نوبت به معرفی معایب زندگی در این کشور می‌رسد که عبارتند از:

  1. زبان انگلیسی

انگلیسی در بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه صبحت می‌شود، اما همیشه هم اینطور نیست. اگر به شهرهای کوچک ترکیه سفر کنید متوجه خواهید شد که کمتر کسی به زبا انگلیسی مسلط است. برای همین ممکن است در برقراری ارتباط با مردم ترکیه دچار مشکل شوید و مجبور شوید با زبان محلی با آنها صحبت کنید.

 

  1. مشاغل و مجوز کار

پیدا کردن یک شغل در ترکیه یا دریافت مجوز کار ممکن است تبدیل به نوعی چالش برای شما شود. برای شروع کار در ترکیه باید دارای مجوز کار باشید. بدون مجوز کار به هیچ وجه نمی‌توانید مشغول به کار شوید. اکثر شغل‌ها به کسانی داده می‌شود که می‌توانند به ترکی روان صحبت کنند. بنابراین اگر به ترکی نتوانید صحبت کنید، کمی پیدا کردن شغل برای شما مشکل خواهد بود. حتی می‌توانید انتظار داشته باشید که دستمزد شما نسبت به افراد بومی ترکیه کمتر خواهد بود. علاوه‌براین، دریافت مجوز کار در ترکیه دارای روند بسیار کندی است.

 

  1. واحد پول ترکیه

اگر به قصد این به ترکیه مهاجرت می‌کنید که بتوانید پول پس‌انداز کنید، باید بدانید که واحد پول ترکیه یکی از معایب مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود. لیر ترکیه در بسیاری از کشورها ارزش چندانی ندارد. ممکن است بتوانید پول‌تان را پس‌انداز کنید، اما نمی‌توانید در بسیاری از کشورهای دیگر کاری با آن بکنید.

 کلام آخر  

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه آشنا کنیم. در واقع مهم‌ترین مزیت زندگی در ترکیه، پایین بودن هزینه زندگی در این کشور است که باعث شده است تا بسیاری از افراد از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند. اما یکی از مهم‌ترن معایب مهاجرت به ترکیه نیز زبان این کشور است که در صورت مسلط بودن به این زبان بسیاری از مشکلات‌تان حل خواهد شد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن