مهاجرت به آلمان

سفارت آلمان در تهران | آدرس و شماره تلفن سفارت آلمان در تهران | تعیین وقت سفارت | ایمیل سفارت آلمان در تهران

اگر قصد سفر و یا مهاجرت به آلمان را داشته باشید، یکی از نهادهای مهمی که باید به آن مراجعه کنید، سفارت آلمان در ایران است. بر همین اساس دانستن آدرس و شماره تلفن و دیگر اطلاعات مربوط به سفارت آلمان در تهران و همچنین تعیین وقت سفارت جزو موارد ضروری هستند. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد این سفارت را بدانید در ادامه با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به آلمانی ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 سفارت آلمان در تهران

برای دریافت ویزای آلمان باید به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید. در این سفارت تصمیم گرفته می‌شود که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای آلمان هستید یا نه. سفارت آلمان بیشتر از صد سال است که در ایران مستقر است. ساختمان سفارت آلمان در کنار ساختمان سفارت‌هایی همچون سفارت ترکیه، بریتانیا، روسیه و فرانسه قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی این سفارت چند ساختمان مهم دولتی نیز قرار دارد.

دلایل مراجعه به سفارت آلمان

اگر قصد بازدید از کشور آلمان را دارید، باید برای اخذ ویزای آلمان به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آلمان وارد این کشور می‌شوند. اما دلیل اصلی بسیاری از افرادی که برای اخذ ویزا به آلمان به سفارت آلمان مراجعه می‌کنند، مهاجرت به آلمان است. چرا که به خاطر پایین بودن هزینه زندگی و همچنین امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و همچنین رونق اقتصادی آلمان باعث شده است تا بسیاری از مردم دنیا به این کشور مهاجرت کنند.

اطلاعات در مورد ویزای آلمان

سفر به آلمان صرف نظر از هدف‌تان برای ورود به این کشور هرگز بدون استرس و به این اندازه سازمان‌دهی شده نبوده است. به دلیل توافق شینگن در سال ۱۹۸۵، همه شهروندان عضو منطقه شینگن می‌توانند بدون ویزا به این کشور مهاجرت کنند. به‌عبارت دیگر، کشورهایی که عضو منطقه شینگن نیستند باید از طریق ویزای شینگن وارد این کشور شوند.

هدف اصلی ویزای شینگن، لغو کنترل مرزی بین کشورهای عضو این اتحادیه است. شهروندان این کشورها از امکان دسترسی آزاد و برابر برای ورود به هر کشور عضو منطقه شینگن برخوردار هستند که آلمان نیز یکی از این کشورها است.

با ویزای آلمان می‌توانید به همه کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنید از جمله بلژیک، دانمارک، فنلاند، یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

ویزای کوتاه مدت شینگن این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به مدت ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشید.

 

تعیین وقت سفارت آلمان

برای تعیین وقت سفارت آلمان ابتدا آدرس وب‌سایت رسمی سفارت آلمان در تهران را در مرورگر وارد کنید. برای تعیین وقت باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید که به نوع خدماتی که به آن نیاز دارد بستگی دارد.

سیستم تعیین وقت آنلاین رایگان است و هزینه‌ای ندارد. گزینه‌های تعیین وقت برای همه افراد یکسان است. پس از اینکه در وب‌سایت رسمی سفارت آلمان حساب کاربری باز کردید و اطلاعات‌تان را وارد کردید باید منتظر ایمیلی از طرف سفارت باشید که حدود ۳۰ دقیقه بعد از ایجاد حساب کاربری ایجاد می‌شود.

این ایمیل در واقع ایمیل تاییدیه در روند درخواست تعیین وقت است. ایمیل را به دقت بررسی کنید تا اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید. در صورتی که اطلاعات خودتان را اشتباه وارد کرده باشید، باید وقت سفارت را باطل کنید و اطلاعات را دوباره و به‌صورت صحیح وارد کنید.

در طی ۶ هفته بعد از دریافت اولین ایمیل از طرف سفارت آلمان، ایمیل دیگری نیز دریافت خواهید کرد که در آن زمان حضور شما در سفارت به شما اعلام می‌شود. باید به همه مواردی که در این ایمیل ذکر شده است دقت کنید و در طی ۷ روز زمان مصاحبه‌تان در سفارت آلمان را تایید کنید. در صورتی که وقت تعیین شده سفارت آلمان در تهران را تایید نکنید، از لیست انتظار خارج خواهید شد و در واقع مصاحبه شما باطل خواهد شد.

 

اطلاعات سفارت آلمان در تهران

برای مراجعه به سفارت آلمان در تهران اطلاعات این سفارت نیاز خواهید داشت:

آدرس : تهران، خیابان فردوسی شماره ۳۲۴-۳۲۰

تلفن: ۰۹۸۲۱۳۹۹۹۰۰۰۰

فاکس: ۰۹۸۲۱۳۹۱۸۹۰

ایمیل: info@tehe.diplo.de

سایت : http://www.teheran.diplo.de

ساعات کاری: یک شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه: ۷  الی ۱۵:۳۰ دقیقه؛ دوشنبه و سه شنبه: ۷ الی ۱۶ عصر؛ ماه‌های جولای و آگوست: یک شنبه تا پنج شنبه: ۷ الی ۱۴:۳۰٫

 

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید. در این مقاله آدرس و شماره تلفن و همه اطلاعات ضروری در مورد این سفارت را توضیح دادیم. برای تعیین وقت سفارت باید به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت آلمان اقدام کنید. سپس به شما ایمیلی ارسال می‌شود که باید در وقت تعیین شده به سفارت آلمان مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن