مهاجرت

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه برای افرادی برگزار می‌شود که می‌خواهند زبان فرانسه را در خود فرانسه یاد بگیرند. در این دوره‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی دوره را شروع کنید، چقدر در فرانسه بمانید و بر روی چه چیزی تمرکز کنید. یادگیری زبان فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این زبان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود. همچنین بسیاری از مراکز بین‌المللی و سازمان‌ها در دنیا این زبان را به رسمیت می‌شناسند. بنابراین، کسانی که می‌خواهند به زبان فرانسه مسلط شوند و از امتیازات آن بهره‌مند شوند به دنبال کسب مدرک زبان مخصوصاً در خود کشور فرانسه هستند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه جزو دوره‌های محبوبی است که از طریق آن می‌توانید در خود کشور فرانسه با لهجه صحیح و با بهره‌مندی از متدهای آموزشی معتبر این زبان را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش

شرایط لازم برای اخذ پذیرش در دوره زبان در فرانسه به موسسه‌ای بستگی دارد که قصد آموزش در آن موسسه را دارید. اما برخی از شرایط رایج برای همه موسسات برای آموزش زبان در فرانسه عبارتند از:

شرایط سنی

حداکثر سن برای متقاضیان دارنده مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید، ۲۴ سال تمام است. اگر دارای مدرک کاردانی باشید باید حدکثر دارای ۲۶ سال تمام باشید. متقاضیان مدرک کارشناسی نیز باید زیر ۳۲ سال تمام باشند و مدرک کارشناسی ارشد نیز حداکثر باید دارای ۳۹ سال باشند.

 

گپ تحصیلی

متقاضی نباید بیش تر از ۴ سال دارای گپ تحصیلی باشد. البته اگر در این مدت دارای سابقه کار باشد می‌توان گپ تحصیلی را با سابقه کار پوشش داد. موسسات آموزش زبان در فرانسه نسبت به گپ تحصیلی حساس هستند و در صورتی که دارای گپ تحصیلی باشید ممکن است با درخواست پذیرش شما برای شرکت در دوره زبان در فرانسه موافقت نشود.

اثبات تمکن مالی

متقاضی برای اثبات تمکن مالی باید حداقل دارای ۷۰۰۰ یورو باشد. این مبلغ بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد است.

آشنایی با زبان فرانسه

برای وارد شدن به دوره زبان در فرانسه نیازی به داشتن مدرک زبان فرانسه نیست، اما بهتر است متقاضی تا حدودی با زبان فرانسه (تا سطح A2) آشنایی داشته باشد. آشنایی قبلی با زبان فرانسه شانس قبولی را افزایش می‌دهد.

 

شرکت در دوره‌های تمام وقت

یکی از شرایطی که باید برای دریافت ویزا آن را انجام دهید، باید فرصت داشته باشید تا به صورت تمام وقت در دوره زبان در فرانسه شرکت کنید. یادگیری تمام وقت زبان فرانسه در مراکز معتبر آموزشی ۲۰ ساعت است. برای اینکه با دریافت ویزای شما موافقت شود نباید موسسه‌ای را انتخاب کنید که کمتر از ۸ ساعت در هفته آموزش دارد.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دوره زبان در فرانسه به‌صورت زیر است:

  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی به زبان فرانسوی
  • ترجمه رسمی شناسنامه یا ترجمه رسمی اصل پاسپورت
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل
  • ترجمه رسمی گواهی مرخصی تحصیلی
  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش از کالج
  • ترجمه رسمی رزومه تحصیلی به زبان فرانسوی
  • ارسال فرم درخواست ویزای بلند مدت تحصیلی
  • ارسال انگیزه نامه برای شرکت در دوره زبان فرانسه همراه با ترجمه رسمی به زبان فرانسوی

 

باید به این نکته توجه کرد که مدارکی که هر مرکز آموزشی از زبان آموز می‌خواهد متفاوت است و ممکن است بستگی به نوع پرونده و سابقه تحصیلی متقاضی، مدارک مختلفی ارائه شود.

مراحل اخذ پذیرش در دوره‌های زبان در فرانسه

  • ابتدا باید کالج یا موسسه خصوصی مورد نظرتان را که می‌خواهید زبان فرانسه را در آنجا یاد بگیری انتخاب کنید.
  • مدارک مورد نیاز را برای ثبت‌نام ارائه دهید.
  • ویزای دوره زبان در فرانسه را دریافت کنید.
  • از طریق وب سایت رسمی کالج یا دانشگاه مورد نظر در دوره‌ها پیش ثبت‌نام را انجام دهید.
  • منتظر دریافت ایمیل اولیه از طرف موسسه یا کالج دوره زبان باشید. در این ایمیل، متنی حاوی اعلام موافقت با شرکت در دوره ارسال می‌شود.
  • پرداخت بیعانه به مرکز آموزشی.
  • در نهایت دریافت نامه پذیرش و تعیین وضعیت خوابگاه دانشجویی و مراجعه به سفارت فرانسه از مراحل پایانی برای اخذ پذیرش در این دوره‌ها محسوب می‌شود.

 

هزینه‌های ثبت‌نام

برآورد هزینه از مواردی مهمی است که باید قبل از ثبت‌نام در دوره زبان در فرانسه به آن دقت کنید. برای شروع ابتدا باید در یکی از کالج‌های زبان در فرانسه ثبت‌نام کنید. بدون شک این مراکز دارای شهریه مشخصی برای ثبت‌نام هستند که ممکن است هر ساله طبق معیارهایی که دارند شهریه این مراکز متغیر باشد. شهریه مراکز دوره زبان در فرانسه به عوامل زیر بستگی دارد:

سطح زبانی متقاضی

در کل، شهریه هر ترم یادگیری زبان فرانسوی در مراکز دولتی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو است. البته امکان پرداخت قسطی شهریه نیز نیز در مراکز دوره زبان در فرانسه در برخی شهرهای فرانسه نیز وجود دارد.

 

مدت زمان دوره زبان

مدت زمان دوره زبان در فرانسه متغیر است و ممکن است از یک ماه تا یک سال طول بکشد. بنابراین هزینه دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید به مدت زمانی که برای یادگیری زبان فرانسوی وقت صرف خواهید کرد نیز بستگی دارد.

 

محل برگزاری دوره زبان  

هزینه شهریه دوره زبان در فرانسه به موسسه یا شهری بستگی دارد که انتخاب کرده‌اید. بسیاری از این موسسات خصوصی هستند و ممکن است هزینه بالایی داشته باشند. طبیعی است که هزینه آموزش دوره زبان در فرانسه در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس و مارسی بسیار بیشتر از شهریه دوره‌های زبان در شهرهای کوچک فرانسه خواهد بود.

 

انواع دوره‌های زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه دارای دو نوع است که در ادامه به‌طور کامل در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم:

دوره زبان در کالج زبان دانشگاهی

دوره زبان در فرانسه را می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های فرانسه طی کنید. این کلاس‌ها برای تقویت زبان فرانسوی دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شود. برای حضور در این دوره‌ها باید منتظر تقویم دانشگاهی باشید. برخی از این دانشگاه‌ها، دوره‌های زبان را به مدت ۶ ماه و برخی دیگر دوره‌های زبان در فرانسه را به مدت یک سال برگزار می‌کنند.

این دوره‌ها همزمان با شروع کلاس‌های دانشگاهی در ماه‌های سپتامبر و یا ژانویه برگزار می‌شوند. هزینه‌ شرکت در دوره زبان در مراکز دانشگاهی به خاطر حمایت دولت بسیار کمتر است. همچنین با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید از مزیت استفاده از خوابگاه دانشجویی نیز استفاده کنید. استفاده از کتابخانه، سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات دانشگاهی نیز از امکاناتی است که برای متقاضیان دوره زبان در فرانسه در نظر گرفته شده است.

از مزیت‌های دیگر یادگیری زبان فرانسه در خود کشور فرانسه این است که پس از گذراندن این دوره‌ها، می‌توانید در فرانسه تحصیل کنید و همچنان در فرانسه اقامت داشته باشید. فقط فراموش نکنید که برای ثبت‌نام در این دوره‌ها در مراکز دانشگاهی زمان محدودی خواهید داشت. بنابراین برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام در این مراکز باید در زمان مشخصی اقدام کنید.

 

دوره زبان در مراکز خصوصی

برخی از مراکز دوره زبان در فرانسه به صورت خصوصی است و البته پذیرش در این مراکز مزیت‌های بیشتری نسبت به مراکز دانشگاهی دارد. یکی از این مزیت‌ها نداشتن محدودیت زمانی برای ثبت‌نام در این دوره‌ها است. حتی در تابستان نیز می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. یکی دیگر از مزیت‌های شرکت در این دوره‌ها این است که این مراکز اردوهایی را برای زبان‌آموزان برگزار می‌کنند که همین امر نقش موثری را در یادگیری زبان فرانسه بازی می‌کند.

 

مهاجرت از طریق دوره‌های زبان در فرانسه

برای اینکه بتوانید از طریق شرکت در دوره زبان در فرانسه برای مهاجرت اقدام کنید، باید در اولین مرحله بتوانید در دوره‌ای شرکت کنید که رسمی باشد. پس از اینکه در دوره ثبت‌نام کردید، برای باید ویزای تحصیلی طولانی مدت در فرانسه اقدام کنید. از شرایط ویزا می‌توان به تمکن مالی، بیمه درمانی جامع، پاسپورت معتبر و مدرک اقامت در فرانسه اشاره کرد. پس از تایید این مدارک اجازه ورود به فرانسه به شما داده خواهد شد. پس از به پایان رساندن دوره زبان در فرانسه، فرصت‌های بیشتری برای ادامه تحصیل در فرانسه و یا پیدا کردن شغل مناسب در فرانسه خواهید داشت.

 

کلام آخر

دوره زبان در فرانسه یکی از بهترین فرصت‌های مهاجرت برای کسانی است که می‌خواهند بدون داشتن مدرک فرانسوی به این کشور مهاجرت کنند. در این مقاله شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این موسسات را به شما توضیح دادیم. همچنین با گذراندن این دوره‌ها در خود کشور فرانسه می‌توانید به کشورهای دیگر فرانسوی زبان از جمله کانادا نیز مهاجرت کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن