مهاجرت

قدم‌به‌قدم تا دریافت گواهی‌نامه ECFMG

تأثیر ترجمه رسمی مدارک بر پذیرش یا رد درخواست گواهی‌نامه ECFMG

آیا چیزی در مورد گواهی‌نامه ECFMG شنیده‌اید؟ اگر در حوزۀ پزشکی تحصیل کرده‌اید و قرار است مهاجرت تحصیلی یا کاری کنید، احتمالاً، نیاز به این گواهی‌نامه  خواهید داشت. این گواهی‌نامه معتبر را سازمان آمریکایی معتبری، با سخت‌گیری تمام، ارائه می‌کند. این سازمان حتی در مورد ترجمه مدارک نیز بسیار سخت‌گیر است. از آن‌جا که روند ارسال درخواست گواهی‌نامه ECFMG هزینه‌بر و زمان‌بر است، بالطبع، دوست ندارید‌ درخواست‌تان به دلیل ایرادات موجود در ترجمه رسمی مدارک رد شود. اما ماهیت گواهی‌نامه ECFMG چیست؟ تأئید مدرک توسط ECFMG چگونه انجام می‌گیرد؟ چگونه می‌توانیم از رد شدن درخواست‌مان جلوگیری کنیم؟ همه این سوالات پاسخی مشخص دارند.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد گواهی‌نامه ECFMG و نحوه موفقیت در دریافت آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ساترا همراه باشید!

ECFMG چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم ECFMG چیست و از کجا آمده است؟ در دهۀ ۱۹۵۰، با افزایش تقاضا برای خدمات پزشکی، گسترش این سیستم و همچنین، افزایش چشم‌گیر درآمد پزشکان، نیاز به طراحی برنامه‌ای برای ارزیابی پزشکان احساس شد. در سال ۱۹۵۶، سازمانی خصوصی و غیرانتفایی، به نام Educational Service for Foreign Medical Graduates یا به اختصار، ESFMG در آمریکا شکل گرفت.

سال‌ها بعد، نام این نهاد را به Educational Council for Foreign Medical Graduates یا به اختصار، ECFMG، تغییر دادند. اکنون، این نهاد در فیلادلفیا قرار دارد.

نهاد ECFMG خدمات متعددی را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • تأئید مدارک پزشکان
  • برگزاری آزمون‌های مجوز طبابت

در واقع، ECFMG صلاحیت فارغ‌التحصیلان پزشکی را برای تحصیل یا کار در این حوزه می‌آزماید.

چرا باید گواهی‌نامه ECFMG دریافت کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، ECFMG موسسه‌ای معتبر است و در اکثر کشورهای جهان نیز مقبول است. اگر در رشته‌ پزشکی تحصیل کرده‌اید، برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به بسیاری کشورها، از جمله کانادا، آمریکا، انگستان، نروژ و استرالیا، باید گواهی‌نامه ECFMG را دریافت کنید.

سرویس EPIC چیست؟

اکنون نوبت به جزئیات می‌رسد! سازمان ECFMG بخشی به نام Electronic Portfolio of International Credentials یا، به اختصار، EPIC دارد که وظیفه‌اش تأئید مدارک پزشکان است. در واقع، ECFMG بخش اپیک (EPIC) را به منظور دریافت، ارزیابی و سنجش مدارک داوطلبان شکل داده است. بخش اپیک با همه دانشگاه‌ها و سازمان‌های صادرکننده مجوز طبابت در سراسر دنیا در ارتباط است.

می‌توانید مدارک پزشکی‌تان را به دو شیوه برای اپیک ارسال کنید:

  • آنلاین
  • از طریق پست

چگونه گواهی‌نامه ECFMG را دریافت کنیم؟

و اما می‌رسیم به نحوه دریافت تأئید مدارک پزشکی توسط ECFMG! سازمان ECFMG مدارک پزشکی متقاضیان را از طریق سیستم اپیک دریافت می‌کند و آن‌ها را می‌سنجد.

در ادامه، مسیر دریافت این گواهی‌نامه را، به‌صورت گام‌به‌گام، برای‌تان شرح خواهیم داد:

ثبت‌نام در سامانه اپیک

در قدم اول، باید در سامانه اپیک، به این آدرس، ثبت‌نام کنید و حساب کاربری مختص به خودتان را ایجاد کنید! برای ثبت‌نام در این سامانه، باید ۱۳۰ دلار بپردازید. برای پرداخت این هزینه، می‌توانید از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی، مانند مستر کارت یا ویزاکارت، اقدام کنید.

ثبت‌نام اولیه تقریباً پانزده دقیقه طول می‌کشد. حواس‌تان باشد هنگام ثبت‌نام در این سامانه، نهایت دقت را به خرج دهید، چرا که در صورت ارتکاب کوچک‌ترین اشتباهی، ثبت‌نام‌تان صورت نمی‌گیرد و مبلغ‌ پرداختی‌تان نیز، به‌هیچ وجه، برگشت نخواهد خورد و به‌ناچار، باید هزینه اضافه بپردازید.

پیش از آغاز ثبت‌نام در این سامانه، اسکن رنگی مدارک زیر را آماده کنید:

  •  صفحه عکس‌دار پاسپورت‌تان
  •  صفحه حاوی تاریخ انقضای پاسپورت
  • عکس رنگی

در روند ثبت‌نام، به اطلاعات زیر نیز نیاز خواهید داشت.

  • اطلاعات مربوط به تحصیلات‌تان در حوزه پزشکی
  • اطلاعات مربوط به مجوز طبابت‌تان
  • ECFMG Identification Number  (در صورتی که دارید)
  • ECFMG International Credentials Services (EICS) Identification Number (در صورتی که دارید)

یادتان باشد باید ثبت نام را طی یک نوبت تمام کنید. در روند ثبت نام، می‌بایست مدارک‌تان را ارائه دهید و به سوالات پاسخ دهد. اگر به هر دلیلی، سوالی را بی‌پاسخ بگذارید، نمی‌توانید در زمانی دیگر، این روند را ادامه دهید، بلکه باید ثبت‌نام را از ابتدا آغاز کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع ثبت‌نام، موارد فوق را آماده داشته باشید.

پس از ثبت‌نام، ایمیلی از طرف اپیک برای‌تان ارسال خواهد شد.

تکمیل فرم EIF به‌منظور تأئید هویت

سه روز بعد از تکمیل ثبت‌نام اولیه، فرمی به نام EIF برای‌تان ارسال خواهد شد. پس از آن، از سوی سازمان NOTARY، به‌صورت آنلاین، تأئید هویت خواهید شد. طی این روند، به اسکن موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • عکس
  • پاسپورت
  • فرم هویتی

آپلود مدارک در سامانه اپیک

پس از اتمام روند تأئید هویت، باید مدارک لازم را، که ترجمه رسمی شده‌اند، در سامانه آپلود کنید. برای آپلود این مدارک نیز، باید هزینه‌ای را بپردازید.

ارسال درخواست برای دریافت گواهی‌نامه مورد نظر

این سازمان، پس از بررسی و تأئید مدارک، گواهی‌نامه‌ای (Certification) را برای‌تان صادر خواهد کرد.

در نهایت، پس از تأئید مدارک، گواهی‌نامه برای‌تان صادر خواهد شد.

هزینه دریافت گواهی‌نامه ECFMG

طی روند دریافت گواهی‌نامۀ ECFMGT، باید هزینه‌هایی را بپردازید:

  • ایجاد حساب کاربری در اپیک، باید ۱۳۰ دلار
  • دریافت تأئیدیۀ مدارک
  • ارسال مدارک برای برای نهاد مورد نظر
  • هزینۀ پست

برای آگاهی از این هزینه‌ها، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

ترجمه مدارک برای دریافت گواهی‌نامه ECFMG

و اما می‌رسیم به ترجمه مدارک برای دریافت گواهی‌نامه ECFMG! برای دریافت گواهی‌نامه ECFMG، باید مدارک‌تان را ترجمه رسمی کنید. همان‌طور که گفتیم، این سازمان در بررسی‌ ترجمه‌ها، بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند و استانداردهای مختص به خودش را دارد. حتی ممکن است  درخواست‌تان به دلیل ایرادهای موجود در ترجمه رد کند.

در صورت رد شدن درخواست‌تان، باید با صرف زمان و هزینه مضاعف، به  دنبال رفع ایرادهای موجود در ترجمه‌ و دریافت ترجمه‌ای دقیق‌تر باشید.

 کدام مدارک را باید ترجمه رسمی کنیم؟

برای دریافت این گواهی‌نامه، باید مواردی از این دست را ترجمه رسمی کنید:

  • دانشنامه
  • ریزنمرات
  • دوره‌های کارآموزی
  • دوره‌های کارورزی
  • اعتبارنامه
  • گواهی‌نامه پزشکی
  • مجوز طبابت

و دیگر موارد لازم!

مترجمین رسمی ساترا و استانداردهای ECFMG

اگر به دنبال دریافت گواهی‌نامه ECFMG هستید و نمی‌خواهید درخواست‌تان، به دلیل ایرادات ترجمه رد شود، باید به دنبال دارالترجمه‌ معتبر باشید. در این شرایط، احتمال رد شدن درخواست‌تان به حداقل خواهد رسید و دیگر مجبور به صرف هزینه و زمان اضافه نخواهید بود. در واقع، با یافتن دارالترجمه‌ای خوب، در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.

مترجمین رسمی ساترا مجرب هستند و استانداردهای ECFMG و ترجمه مطلوب این سازمان را به‌خوبی می‌شناسند و بالطبع، می‌توانند ترجمه‌ای مطابق با استانداردهای این سازمان ارائه دهند. اگر می‌خواهید ترجمه‌ای دقیق و صحیح دریافت کنید و احتمال رد شدن درخواست‌تان به حداقل برسد، می‌توانید به مترجمین مجرب ما اطمینان کنید!

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، پزشکان برای دریافت ویزای تحصیلی یا کاری بسیاری کشورها، باید گواهی‌نامه ECFMG را دریافت کنند. برای دریافت این گواهی‌نامه، ابتدا، باید در سامانه اپیک ثبت‌نام کنید، تأئید هویت شوید، ترجمه رسمی مدارک‌تان را ارائه دهید و در نهایت، گواهی مورد نظر را دریافت کنید. سازمان ECFMG در مورد ترجمه‌ها بسیار سخت‌گیر است و استانداردهای مختص به خودش را دارد. حتی برخی درخواست‌ها را به این دلیل که ترجمه مطابق استانداردهایش نیست رد می‌کند. از این رو، اگر ترجمه رسمی مدارک‌تان را به مترجمین رسمی آشنا با این استانداردها بسپارید، امکان رد شدن درخواست‌تان به حداقل خواهد رسید و در نتیجه، در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید. مترجمین رسمی ساترا استانداردهای موسسه ECFMG آمریکا را به‌خوبی می‌شناسند و ترجمه‌ای مطابق با معیارهای این موسسه را ارائه می‌دهند. بدین ترتیب، امکان رد شدن ترجمه به حداقل می‌رسد. برای دریافت گواهی‌نامه ECFMG به دارالترجمه ساترا اطمینان کنید!

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن