مهاجرت به ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان می‌تواند مهم و حتی نگران‌کننده باشد. اما در همین ابتدا باید بگوییم که هزینه تحصیل در ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برخی از دانشگاه‌های ایتالیا جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در دنیا محسوب می‌شوند که از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و شهریه پایینی نیز دارند. در کل هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بین ۷۰۰ و ۱۰۰۰ یورو در ماه متغیر است. این هزینه‌ها شامل هزینه شهریه دانشگاه، خوابگاه، غذا، حمل‌ونقل عمومی، تفریح و مسافرت هستند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان به عوامل مختلفی مانند محل سکونت، خوابگاه و سبک زندگی فرد بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا مانند رُم، میلان، فلورانس و بولونیا نسبت به شهرهای کوچک ایتالیا بسیار بالا است. در ادامه در مورد این هزینه‌ها توضیح می‌دهیم.

 هزینه خوابگاه و مسکن برای دانشجویان بین‌المللی

یکی از اولین مواردی که باید برای هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان در نظر بگیرید، هزینه خوابگاه است. می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه خوابگاه در ایتالیا بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو باشد. قیمت خوابگاه یا مسکن به شهری بستگی دارد که در آن زندگی می‌کنید و همچنین نوع خوابگاه نیز بر روی هزینه خوابگاه تاثیر می‌گذارد. اجاره آپارتمان یا خوابگاه مشترک یکی از روش‌های خوب برای کاهش هزینه ماهانه است. همچنین می‌توانید در خانه یکی از اقوام یا خانواده‌تان بمانید.

به‌طور متوسط، قیمت‌های مختلفی برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که به نوع خوابگاه بستگی دارد:

دانشجویانی که به تنهایی زندگی می‌کنند: ۴۰۰ الی ۷۰۰ یورو در ماه.

دانشجویانی که در کنار دانشجویان دیگر در خوابگاه زندگی می‌کنند: ۲۵۰ الی ۳۰۰ یورو در ماه.

دانشجویانی که آپارتمان مشترک با دانشجویان دیگر کرایه می‌کنند: ۲۵۰ الی ۵۰۰ یورو در ماه.

فراموش نکنید که امکانات اضافی خوابگاه یا آپارتمان این قیمت را تغییر خواهد داد. بنابراین ممکن است به این هزینه‌ها ۶۰ تا ۲۶۰ یورو اضافه شود.

هزینه غذا

هزینه غذا هم جزو هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان محسوب می‌شود که نباید نادیده گرفته شود. اگر بخواهید مواد غذایی‌تان را از سوپرمارکت‌های محلی تهیه کنید، باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه هزینه کنید. اگر بخواهید غذای خود را از رستوران‌های ایتالیایی تهیه کنید این هزینه افزایش می‌یابد. تنوع غذایی در ایتالیا بسیار بالا است و قیمت یک پیش غذای ساده بین ۸ و ۱۵ یورو برای شما هزینه خواهد داشت. این نکته مهم را باید به یاد داشته باشید که در رستوران‌های ایتالیایی حتی هزینه نان را هم باید پرداخت کنید. هزینه نان معمولاً بین ۱ تا ۲ یورو برای هر شخص است.

 

هزینه حمل‌ونقل در ایتالیا

حمل‌ونقل عمومی یکی از آسان‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مسافرت در ایتالیا محسوب می‌شود. اگر بخواهید با اتوبوس، واگن برقی یا مترو در شهر تردد داشته باشید، هزینه حمل‌ونقل‌تان بین ۲۵ تا ۴۵ یورو در ماه خواهد بود که به شهری که در آن ساکن هستید بستگی دارد. اگر بخواهید به دیگر شهرهای ایتالیا سفر کنید، می‌توانید با قطار از شهرهای دیگر ایتالیا بازدید کنید. قیمت قطار سریع‌السیر برای یک سفر حدود ۲۰ یورو است.

 

هزینه‌های اضافی در حین تحصیل در ایتالیا  

در هنگام بررسی هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان باید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

  • هزینه قبض تلفن و اینترنت می‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ یورو در ماه هزینه داشته باشد.
  • هزینه تفریحات و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ یورو در هفته هزینه داشته باشد.
  • برای هزینه کتاب و سایر مواد آموزشی باید ۴۰ تا ۵۰ یورو در ماه در نظر بگیرید.

 

هزینه ویزا

بعد از بررسی هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان نوبت به ارسال تقاضا به دانشگاه‌ها می‌رسد. در حین ارسال تقاضا به دانشگاه‌ها، فراموش نکنید که شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا را به دقت بررسی کنید.

 

بورسیه و فرصت‌های تامین مالی

اکثر بورسیه‌های دانشگاهی در ایتالیا توسط دولت یا توسط خود دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود. برخی از معروف‌ترین بورسیه‌هایی که می‌توانید تقاضا کنید عبارتند از:

  • بورسیه دولتی برای دانشجویان بین‌المللی برای همه مقاطع تحصیلی. بورسیه‌ها برای دوره‌های سه ماهه، شش ماهه یا نه ماهه پرداخت می‌شود.
  • برخی از دانشگاه‌های ایتالیا مانند پلی تکنیک میلان، دانشگاه پادوا، دانشگاه بوکونی، دانشگاه بولونیا نیز بورسیه‌هایی را به دانشجویان بین‌المللی اختصاص می‌دهند. مبلغ این بورسیه‌ها بین ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال است. برای اطلاع از میزان بورسیه و همچنین نحوه دریافت بورسیه به وب‌سایت رسمی دانشگاه‌ها سر بزنید.

 

کلام آخر

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان می‌تواند به محل زندگی و دانشگاه دانشجویان بستگی داشته باشد. قطعاً هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بالا خواهد بود. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی کنترل هزینه‌ها در طول زمانی که در ایتالیا زندگی می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از دانشجویان در شغل‌های پاره وقت مشغول می‌شوند و در عین حال به راحتی می‌توانند هزینه زندگی دانشجویی خود را تامین کنند. همچنین روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید هزینه زندگی‌تان را بسیار کمتر کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن