مهاجرت به آلمان

کارت شانس آلمان (امتیازبندی + شرایط + مدارک) ۲۰۲۴

اگر پیگیری مهاجرت به آلمان باشید، حتماً به تازگی، اسم کارت شانس آلمان یا زبه گوش‌تان خورده است. اگر هم این اسم را نشنیده‌اید، در این مقاله، با آن کاملاً آشنا خواهید شد. در حال حاضر، کشور آلمان با کمبود دو میلیون نفری نیروی کار مواجه است. دولت فدرال آلمان برای رفع این مشکل سخت‌گیری‌هایش را در خصوص قوانین مهاجرت نیروی ماهر کار به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بنابراین اگر در حوزه خاصی مهارت کافی دارید و فکر می‌کنید که می‌توانید وارد بازار کار آلمان شوید، باید بدانید که موانع بسیار زیادی از سر راه‌تان برداشته شده است. قوانین جدید کشور آلمان پیوستن نیروی کار ماهر را به بازار کار آلمان بسیار آسان کرده است. از مهم‌ترین ابعاد این قانون می‌توان به کارت شانس آلمان اشاره کرد. اما کارت شانس آلمان چیست؟ چه کسانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کارت شانس آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

کارت شانس آلمان چیست؟

کارت شانس آلمان از اولین مراحل اخذ مجوز اقامت در آلمان است و نیروی کار ماهر می‌تواند آن را دریافت کند. روند مهاجرت برای نیروی ماهر کار به تازگی تنظیم شده است. این قانون در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تنظیم شده است. داوطلبان دریافت کارت شانس آلمان باید معیارهای متعددی را داشته باشند. اگر بخواهیم این معیارها را با توجه به سیستم مبتنی بر امتیار بررسی کنیم، باید بگوییم که داوطلبان باید امتیاز کافی را داشته باشند تا بتوانند کارت شانس را دریافت کنند و با استفاده از آن، وارد کشور آلمان شوند. متقاضیان مشاغل نیمه‌وقت نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

نحوه دریافت کارت شانس آلمان

اگر قصد دریافت کارت شانس آلمان را دارید، دو راه پیش روی‌تان قرار دارد:

  • باید حداقل شش امتیار را در سیستم امتیازی به دست بیاورید
  • بعد از ارزیابی وضعیت شخصی‌تان، کارت شانس به شما اعطا خواهد  شد (برای مثال، ممکن است با توجه به مدرک تحصیلی‌تان، کارت شانس به شما اعطا شود)

معیارهای امتیازدهی برای دریافت کارت شانس آلمان

اگر بتوانید از پس خرج زندگی‌تان در کشور آلمان بر بیایید و هزینه‌های زندگی‌تان را بپردازید، حتی اگر مدرک دانشگاهی خاصی نیز نداشته باشید، می‌توانید با اخذ حداقل شش امتیاز، کارت شانس آلمان را دریافت کنید. بر اساس یک سری از معیارهای، امتیازاتی به شما داده می‌شود. در ادامه، از امتیاز مختص به هر معیار برای‌تان گفته‌ایم.

۴ امتیاز: داشتن مدرک صلاحیت کاری معادل با مدارک معتبر در کشور آلمان (حتی اگر نیاز به کارآموزی داشته باشید، باز هم می‌توانید این امتیاز را دریافت کنید)

۳ امتیاز: حداقل پنج سال سابقه کار

۳ امتیار: داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی (C1)

۲ امتیاز: حداقل دو سال سابقه کار

۲ امتیاز: سن زیر ۳۵

۲ امتیاز: تسلط کافی به زبان آلمانی (سطح B1)

۱ امتیاز: داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی (سطح A2)

۱ امتیاز: داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی  (سطح C1)

۱ امتیاز: سن بین ۳۴ تا ۴۰

۱ امتیاز: سابقۀ حداقل شش ماه زندگی در آلمان طی ۵ سال گذشته

۱ امتیاز: داشتن همسری که صلاحیت دریافت کارت شانس آلمان را داشته باشد

چگونه کارت شانس آلمان را دریافت کنیم؟

و اما چگونه کارت شانس آلمان را دریافت کنیم؟ در قدم اول، باید درخواست دریافت کارت شانس آلمان را ارائه بدهید، سپس اسناد و مدارک لازم را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی آن‌ها را به نهاد مورد نظر ارائه دهید. پس از آن، درخواست شما و اسناد و مدارک‌تان بررسی می‌شود و در صورت قبولی درخواست‌تان، ویزای موقت آلمان به شما تعلق می‌گیرد. در واقع، با دریافت کارت شانس آلمان، در قدم اول، مجوز سفر به آلمان را دریافت خواهید کرد.

وقتی وارد آلمان می‌شوید، می‌توانید دنبال کار باشید و با شرکت‌ها و کارفرمایان مختلف مذاکره کنید تا به نتیجه برسید. در کشور آلمان، فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی، کار مورد نظرتان را پیدا کنید. پس از یافتن کار و بستن قرارداد، می‌توانید ویزای بلندمدت آلمان را دریافت کنید.

مدت زمان اعتبار کارت شانس آلمان چقدر است؟

کارت شانس آلمان یک سال اعتبار دارد. کسانی که بتوانند طی این مدت کار مورد نظرشان را پیدا کنند، می‌توانند اقامت بلند مدت داشته باشند، دار غیر اینصورت، ممکن است مجبور به ترک کشور آلمان شوند. اما اگر قرارداد کاری یا جاب آفر داشته باشید، می‌توانید این ویزا را دو سال تمدید کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با کارت شانس آلمان آشنا شدید. کارت شانس آلمان از فرصت‌های جدیدی است که دولت آلمان در اختیار علاقه‌مندان به کار در آلمان و مهاجرت به این کشور قرار داده است. با دریافت کارت شانس آلمان، می‌توانید به مدت یک سال راهی آلمان شوید و اگر کار مناسبی را پیدا کردید، می‌توانید مدت زمان اقامت‌تان را تمدید کنید. در کشور آلمان، فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارجویان وجود دارد و تقریباً دو میلیون نیروی کار در این کشور کم است. اگر مهارت خاصی داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به امتیاز، راهی آلمان شوید، در غیر این صورت، باید حداقل امتیاز ۶ را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن