مهاجرت به آلمان

ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان

آلمان کشوری پیشرفته است که سالانه نمایشگاه‌ها و ایونت‌های مهمی در حوزه‌ تجارت در آن برگزار می‌شود. جالب است بدانید که این کشور سالانه میزبان بیش از صد هزار شخص خارجی است که با هدف شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و بازدید از آن‌ها راهی این کشور می‌شوند. بخش قابل توجهی از این اشخاص نیازی به دریافت ویزا ندارند، اما اهالی برخی از کشورها باید ویزا دریافت کنند تا بتوانند وارد آلمان شوند. ایرانیان نیز جزو کسانی هستند که برای شرکت در نمایگاه‌های تجاری آلمان، باید ویزای نمایشگاهی و تجاری دریافت کنند. برای بسیاری از اشخاص، این روند بسیار خسته‌کننده است و حتی ممکن است در میانه راه، ناامید شوند. اگر شرایط و مسیر دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان را بشناسید، این روند برای‌تان به مراتب آسان‌تر خواهد شد. اما شرایط دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان چیست؟ این ویزا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ چه زمانی برای دریافت ویزای نمایشگاه و تجاری اقدام کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ویزای نمایشگاهی و تجاری اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

چه کسانی باید ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان را دریافت کنند؟

همه ایرانیانی که قصد شرکت در نمایشگاه‌های آلمان را دارند یا این‌که می‌خواهند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند باید ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان را دریافت کنند. در واقع، شهروندان همه کشورهای جهان سوم برای سفر به آلمان به ویزا نیاز دارند. برای تهیه ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان، باید یک سری اسناد و مدارک را به سفارت این کشور تحویل دهید، در مصاحبه شرکت کنید و همچنین هزینه دریافت ویزا را نیز بپردازید.

 

شرایط دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان چیست؟

برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان، باید یک سری شرایط مشخص را داشته باشید، یک سری اسناد و مدارک را تحویل دهید. سفارت‌های آلمان در همه کشور، اعم از سفارت آلمان در ایران، خدمات ارائه ویزای نمایشگاهی و تجاری را ارائه می‌دهند. این روند در سفارت آلمان در تهران نیز مانند روند دریافت این ویزا از سفارت دیگر کشورها است.

برای دریافت این ویزای آلمان، ابتدا باید اسناد و مدارک‌ لازم را گردآوری کنید، به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید و در نهایت، به سفارت آلمان ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان
  • عکس پرنسلی (عکس باید متعلق به سه ماه گذشته باشد)
  • استعلام صحت اطلاعات
  • پاسپورت معتبر ملی
  • تصویر پاسپورت (در برگه سایز A4)
  • پاسپورت قدیمی (اگر در پاسپورت‌تان ویزا یا برچسبی وجود دارد، باید آن را به سفارت آلمان تحویل دهید. اگر بیش از یگ پاسپورت قدیمی در خانه دارد، باید همه آن‌ها را ارائه دهید)
  • بیمه ویزای توریستی شنگن (ارائه سندی حاکی از خریدن بیمه برای سفر به حوزه شنگن)
  • تمکن مالی
  • گواهی حاکی از داشتن محل سکونت: برای مثال، می‌توانید هتل رزرو کنید و سند رزرو هتل را ارائه دهید؛ دعوت‌نامه‌ای از دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان را ارائه دهید.
  • سند حاکی از رزرو بلیط هواپیما برای سفر به آلمان

اصل اسناد و مدارک بالا را با خودتان به دارالترجمه آلمانی ببرید و آن‌ها را به زبان آلمانی ترجمه کنید. در صورت لزوم، باید تأییداتی مانند تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز دریافت کنید.

علاوه بر اسناد و مدارک هویتی، باید یک سری اسناد دیگر را نیز به سفارت ارائه دهید.

  • اسناد و مدارک مربوط به درخواست ویزای آلمان
  • اسناد و مدارک حاکی از ارتباط بین خدمات شرکت‌تان و نمایشگاه مورد نظرتان
  • مجور کسب شرکت مورد نظرتان

اگر کارمند شرکتی هستید، اسناد و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • قراداد کاری
  • اظهارنامه بانک (مربوط به شش ماه گذشته)
  • تعهدنامه کارفرما مبنی بر تقبل هزینه‌های سفر به آلمان

اگر خویش‌فرما هستید، باید اسناد و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اسناد و مدارک مبنی بر داشتن کسب و کار
  • اظهارنامه بانک برای سه ماه گدشته
  • اسناد و مدرک مربوط به پرداخت مالیات شرکت

روند ارائه درخواست ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان

بهتر است اهالی هر کشور برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان، در کشور خودشان اقدام کنند. بنابراین ایرانیان بهتر است برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری در همان سفارت آلمان در تهران اقدام کنند.

بهتر است سه هفته قبل از تاریخ سفرتان، برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان اقدام کنید تا در صورت به تعویق افتادن کارها، خللی در کارتان ایجاد نشود.

روند دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان درست مثل روند دریافت انواع دیگر ویزا است.

هزینه دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان

برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان، باید ۹۰ یورو بپردازید. این مبلغ برای رسیدگی به درخواست‌تان دریافت می‌شود.

اعتبار ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان

وقتی ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان را دریافت می‌کنید، می‌توانید طی شش ماه، نود روز در آلمان و دیگر کشورهای عضور اتحادیه شنگن اقامت کنید. البته طی این مدت، مجوز کار در این کشورها را ندارید.

سخن آخر

تا به اینجا، با ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان، باید به سفارت آلمان مراجعه کنید. بهتر است هر چه سریع‌تر برای دریافت ویزای نمایشگاهی و تجاری آلمان اقدام کنید تا ویزا در مورد مقرر به دست‌تان برسد و بتوانید در زمان لازم، در این کشور حاضر شوید. برای دریافت این ویزا، علاوه بر اسناد و مدارک هویتی، باید یک سری اسناد حاکی از علت حضورتان در این کشور نیز ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن