مهاجرت به ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی هدف بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در حین تحصیل از کیفیت آموزش عالی نیز بهره‌مند شوند. وقتی نوبت به رشته دندانپزشکی در ایتالیا می‌رسد، متوجه خواهید شد که ایتالیا گزینه‌های محدودی برای دانشجویان بین‌المللی دارد که تمایل دارند که در برنامه‌هایی شرکت کنند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. بنابراین، از دانشجویان انتظار می‌رود که برای شرکت در این برنامه‌ها به زبان ایتالیایی مسلط باشند. البته نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم دانشکده‌های دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم که به ز بان انگلیسی تدریس می‌شوند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا شش سال طول می‌کشد و باید در کلاس‌های تئوری و عملی شرکت کنید. دو سال اول تحصیل بر روی اجزای اصلی و بیماری‌های بدن انسان تمرکز می‌شود. از سال سوم تا سال آخر، دانشجویان وارد تمرین عملی می‌شوند. این تمرین عملی به کسب تجربه در تشخیص بیماری و درمان بیماری‌های مرتبط با دندان و همچنین ارتباط با بیماران کمک می‌کند.

 دانشگاه‌های دندانپزشکی در ایتالیا

دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه در سال ۲۰۲۲ زبان برنامه دندانپزشکی
دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره ۱۰۱ تا ۱۰۵ ایتالیایی
دانشگاه بولونیا ۱۰۱ تا ۱۵۰ ایتالیایی
دانشگاه سیه نا ۱۰۱ تا ۱۵۰ انگلیسی
دانشگاه ویتا سالت سن رافائل ۱۵۱ تا ۲۰۰ ایتالیایی
دانشگاه میلان ۱۰۱ تا ۱۵۰ ایتالیایی
دانشگاه ناپل ۱۵۱ تا ۲۰۰ انگلیسی
دانشگاه یونی کاملیوس   انگلیسی

 

دانشگاه‌های دندانپزشکی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند:

نام دانشگاه نوع دانشگاه مدت تحصیل
دانشگاه ساپینزای رم دولتی ۶ سال
دانشگاه سیه نا دولتی ۶ سال
دانشگاه ینی کامیلوس خصوصی ۶ سال

 

 

دانشگاه ساپینزای رُم

دانشگاه ساپینزای رم دارای یک برنامه ۶ ساله برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا است. این برنامه شامل ۵۰۰۰ ساعت برنامه درسی تئوری و عملی در بخش‌های پزشکی، دندان  جراحی است. همچنین تا پایان دوره تحصیل، دانش و مهارت کافی را در رشته دندانپزشکی به دست خواهید آورد. شهریه سالانه این دانشگاه ۲۹۲۴ یورو است.

 شرایط تحصیل در دانشگاه ساپینزای رُم

  • دیپلم دبیرستان
  • حداقل امتیاز در آزمون پذیرش توسط وزارت علوم و تحقیقات (MUR)
  • امتیاز آزمون مهارت در زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل

 

دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا، برنامه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را با عنوان « دندانپزشکی و پروتزهای دندانی» ارائه می‌کند. در این دانشگاه دروس علوم پزشکی و همچنین دروس مرتبط با دندانپزشکی تدریس می‌شود. در سال آخر دانشجویان باید در کلینیک‌های دندانپزشکی به درمان بیماران بپردازند. شهریه سالانه دانشگاه سیه نا برای رشته دندانپزشکی ۴۴۹۶ یورو است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه سیه نا

  • دیپلم دبیرستان
  • کسب امتیاز لازم از وزارت علوم و تحقیقات
  • امتیاز مهارت زبانی (آیلتس، تافل، کمبریج و غیره)

 

دانشگاه یونی کامیلوس

دانشگاه یونی کامیلوس به‌طور منحصربه‌فردی در رشته دندانپزشکی و پروتز دندان دوره‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌کند. برنامه درسی این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا در بالاترین سطح از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. شهریه این دانشگاه ۲۱ هزار یورو در سال است.

 شرایط تحصیل در دانشگاه ینی کامیلوس

  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • دانش پایه در رشته‌های ریاضیات، فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی
  • به دست آوردن حداقل نمره در آزمون پذیرش
  • مهرت در زبان انگلیسی در سطح B2

بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی

دانشگاه یونی کامیلوس هر ساله بورسیه‌های متعددی را به دانشجویان بین‌المللی اهدا می‌کند که از طریق این بورسیه‌ می‌توانید به‌طور کامل شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. این بورسیه به دانشجویانی اهدا می‌شود که در آزمون پذیرش نمره لازم را کسب کرده باشند.

 

فرصت‌های شغلی در ایتالیا

فارغ‌التحصیلان رشته‌های دندانپزشکی در ایتالیا از فرصت‌های شغلی خوبی بهره‌مند خواهند شد، چرا که تقاضا برای استخدام دندانپزشکان ایتالیایی و بین‌المللی زیاد است. به‌عنوان یک دانشجوی دندانپزشکی در هنگام تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید در مورد بازار کار و میزان تقاضای دندانپزشکی در ایتالیا اطلاعات کافی را به دست آورید. خبر خوب این است که درآمد دندانپزشکان در ایتالیا بسیار بالا است.

فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی می‌توانند در بخش‌های خصوصی مانند کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها به دنبالل کار باشند. بنابراین، اگر نگران اشتغال پس از تحصیل هستید، باید بدانید که در یکی از بهترین رشته‌های دنیا تحصیل خواهید کرد.

 

کلام آخر

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که قصد دارند تحصیلات خود را در زمینه پزشکی ادامه دهند. اکثر دانشگاه‌های ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. اگر یادگیری این زبان برایتان سخت است می‌توانید دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در این مقاله تلاش کردیم دانشگاه‌های دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. شهریه دانشگاه‌های دنداپزشکی در هر دانشگاه متفاوت است. به‌طور متوسط، شهریه دانشگاه‌های دندانپزشکی بین ۱۵۰ یورو تا ۳۵۰۰ یورو در سال متغیر است. در برخی موارد می‌توانید از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن