مهاجرت به آلمان

ویزای دانش آموزی آلمان (راهنمای کامل ۲۰۲۴)

اگر شما نیز جزو پدر و مادرانی هستید که می‌خواهید فرزندتان دوران دانش آموزی‌اش را در آلمان سپری کند، باید به فکر دریافت ویزای دانش آموزی آلمان باشید. سیستم آموزشی کشور آلمان عده زیادی را به سوی تحصیل در این کشور سوق می‌دهد. اما سیستم آموزشی آلمان چگونه است؟ چگونه می‌توانیم ویزای توریستی آلمان را دریافت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ویزای دانش آموزی آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

سیستم مدارس در کشور آلمان

در کشور آلمان، کودکان از شش سالکی وارد مدرسه می‌شوند. ثبت نام در مدرسه برای کودکان دبستانی اجباری است. البته یک سری استثنائات نیز وجود دارد. برای مثال، وقتی کودکی به دلیل بیماری یا مشکلاتی از این دست، نتواند به موقع به مدرسه برود، می‌تواند دیرتر برای ثبت نام اقدام کند.

دوره دبستان یا ابتدایی در کشور آلمان از شش ساگلی شروع می‌شود و چهار مرحله دارد. فقط در برلین و برندنبورگ است که دوره ابتدایی شش مرحله دارد. در انتهای دوره ابتدایی، فرزندتان به همراه معلمش برای انتخاب نوع دبیرستان تصمیم می‌گیرند. این انتخاب بستگی به عملکرد کودک شما در دوره تحصیلش دارد.

بسته به عماکرد دانش آموزان در دوره تحصیل و تعداد حضورش در مقطع ابتدایی، وارد مدرسه جامع در کشور آلمان می‌می‌شود. در برخی از ایالت‌های فدرال، این مدارس نام مشخصی دارند، Mittelschule، Sekundarschule، Oberschule و غیره.

محدودیت سنی برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان

برای دریافت ویزای دانش آموزشی آلمان باید سن‌تان بین شش تا هجده سال باشد. در واقع، نباید هنوز به سن دانشگاه رفتن رسیده باشید.

هزینه تحصیل در مدرسه‌های کشور آلمان

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در مدرسه‌های آلمان متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی در مدارس آلمان، سالانه پانزده هزار یورو و هزینه تحصیل در مقطع بالاتر سالانه بیست هزار یورو است.

در مدرسه‌های آلمان، بر خلاف دانشگاه‌های این کشور، امکان تحصیل رایگان وجود ندارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی آلمان

برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان، باید یک سری اسناد و مدارک را به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید. برای ترجمه رسمی نیز، باید به دارالترجمه آلمانی مراجعه کنید. از مدارک و اسناد لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی آلمان می‌توان به پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه، بیمه‌نامه، گواهی سلامت دانش آموز و مدارک تحصیلی دوره‌های تحصیلی گذرانده شده اشاره کرد.

از دیگر اسناد و مدارک لازم برای اخذ این ویزا، می‌توان به تصویر دانش آموز و مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی اشاره کرد. البته برخی از مدارس آلمان از دانش آموزان انگیزه نامه می‌خواهند. در این صورت، باید انگیزه نامه را به زبان آلمانی ترجمه کنید و به مدرسه ارائه دهید.

تأییدات لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی المان

برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان، باید یک سری تأییدات را نیز دریافت کنید. از تأییدات لازم برای اخذ این ویزا می‌توان به تأییدات دادگستری و وزارت امور خارجه، تأییدیه سفارت آلمان و ویزامتریک اشاره کرد.

دریافت ویزای دانش آموزی آلمان چقدر طول می‌کشد؟

دریافت ویزای دانش آموزی آلمان یک تا سه ماه طول می‌کشد. از این رو، اگر می‌خواهید ویزا را زودتر دریافت کنید، باید خیلی زود برای دریافت آن اقدام کنید.

هزینه دریافت ویزای دانش آموزی آلمان چقدر است؟

برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان، باید یک سری هزینه‌ها را بپردازید. از هزینه‌های لازم برای دریافت این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک

هزینه دریافت تأییدات برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک (تأییدیه دادگستری، تأییدیه وزارت امور خارجه، تأییدیه سفارت آلمان، تأییدیه ویزامتریک و غیره)

هزینه هر کدام از این موارد در طول زمان تغییر می‌کند. از این رو، در زمان صدور درخواست‌تان، از قیمت‌ها مطلع شوید.

زبان آموزش برای دانش آموزان در آلمان

همانطور که گفتیم، دانش آموزان برای اخذ ویزای دانش آموزی آلمان، به مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیاز دارند. اما زبان آموزش در مدرسه‌های آلمان چیست؟ در مدارس آلمان، زبان آموزش آلمانی است، از این رو، دانش آموزان باید به این زبان تسلط داشته باشند. اگر قرار است دانش‌آموزان در مدرسه‌های شبانه‌روزی تحصیل کنند، داشتن مدرک زبان انگلیسی کافی است.

البته فرقی نمی‌کند دانش آموز قرار است در مدرسه آلمانی زبان تحصیل کند یا در مدرسه انگلیسی زبان، در هر صورت، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. به عبارت ساده، داشتن مدرک زبان آلمانی برای دانش آموزان نیز ضروری است.

سخن آخر

تا به اینجا، با ویزای دانش آموزی آلمان و شرایط دریافت آن آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای دریافت این ویزا، باید یک سری شرایط را داشته باشید. برای مثال، تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی یا زبان آلمانی، ترجمه رسمی اسناد و مدارک و غیره برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان ضروری هستند. شرایط سنی برای دریافت ویزای تحصیلی نیز شش تا هجده سال است. تحصیل در آلمان مزایای بسیاری در دانش آموزان دارد. دانش آموزان با تحصیل در این کشور، فرصت تحصیل در سیستم آموزشی عالی را پیدا می‌کنند و پس از آن نیز، می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن