مهاجرت به آلمان

پیدا کردن شغل مناسب در آلمان

چگونه در آلمان شغل مناسب پیدا کنیم؟ آیا برای داشتن شغل مناسبی در آلمان نیاز به دریافت ویزا است؟ این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند در جستجوی پاسخ به آن هستند. وب‌سایت‌های بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا شغل مناسبی را در آلمان پیدا کنید. اما پیدا کردن شغل در یک کشور خارجی به همین راحتی‌ها نیست، مخصوصاً برای کسانی که خودشان را محدود به شغل‌هایی می‌کنند که فقط به زبان انگلیسی در آن صحبت می‌شود. با این وجود، اگر دارای یک مدرک معتبر و سابقه کاری باشید و تا حدودی به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید، ممکن است فرصت‌های کاری خوبی در انتظار‌تان باشد.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

چگونه در آلمان شغل مناسب پیدا کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم که چگونه در آلمان شغل مناسب پیدا کنیم؟ قبل از هر چیزی باید بگوییم که آلمان بزرگ‌ترین کشور اقتصادی در اروپا و پنجمین کشور اقتصادی در دنیا است. در ادامه می‌خواهیم شما را با مراحل پیدا کردن شغل مناسب در آلمان آشنا کنیم.

سایت Expatica jobs

اگر به دنبال شغل‌هایی هستید که می‌توانید در آن شغل به زبان انگلیسی صحبت کنید، سری به وب‌سایت Expatica jobs بزنید. این سایت به‌طور دائم در حال به‌روزرسانی است و می‌توانید در آن شغل‌هایی پیدا کنید که به زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر نیاز دارند.

سایت‌های کاریابی دولتی

آژانس کاریابی آلمان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات بازار کار در آلمان دارای شبکه‌ای با بیش از ۷۰۰ آژانس و دفتر کاریابی در سراسر آلمان است. می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی  آژانس کاریابی آلمان، شغل‌های مناسبی را بیابید. برخی از دیگر وب‌سایت‌های کاریابی در آلمان عبارتند از:

شغل‌های عمومی

  • جاب استیرز (https://www.jobstairs.de/de/ )
  • کیمتا (https://www.kimeta.de/)
  • کونونو (https://www.kununu.com/)
  • مین استل بوئرسن (https://meinestellenboerse.de/)

شغل‌هایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌شوند

  • انگلیش جابز (https://englishjobs.de/)
  • لوکال (https://www.thelocal.de/jobs/)

شغل‌های تخصصی

  • آکادمیک (https://www.academics.com): برای شغل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی
  • جاب ویر (https://www.jobware.de/) : مدیریت و متخصص
  • استپ استون (https://www.stepstone.de/ )

 مقوله‌های مجوز کار در آلمان

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چگونه شغل مناسب در آلمان پیدا کنیم؟ باید بگوییم که برای داشتن شغل در آلمان نیاز به مجوز کار دارید. انواع متفاوت مجوزهای کاری در آلمان وجود دارند که بر اساس واجدین شرایط و استخدام متفاوت هستند.

اجازه کار عمومی

این نوع مجوز کاری برای افرادی صادر می‌شود که شغل مناسبی را در آلمان پیدا کرده‌اند که توسط اتباع اتحادیه اروپا پُر نشده‌اند. برای این شغل‌ها نیاز به مهارت‌های خاصی نیست.

اجازه کار برای افراد با مهارت بالا

در صورتی که دارای مهارت کاری بالایی هستید و تجربه زیادی هم در آن زمینه دارید، می‌توانید درخواست این نوع مجوز کار را داشته باشید.

بلوکارت آلمان

اگر جزو متقاضیان مشاغلی هستید که دچار کمبود نیرو در آن مشاغل وجود دارد، می‌توانید متقاضی دریافت بلوکارت آلمان باشید.

مجوز کاری برای فریلنسرها

اگر فریلنسر باشید و یا جزو افراد خوداشتغال باشید و بتوانید ثابت کنید که در زمینه‌های خاصی مشتری دارید می‌توانید این نوع مجوز کاری را دریافت کنید.

 مجوز کار در آلمان

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، برای اینکه شغل مناسبی در آلمان پیدا کنید، نیاز به مجوز کار خواهید داشت. به طور کل، همه افراد خارجی برای داشتن شغل در آلمان باید مجوز کار داشته باشند. افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه‌های اروپا زندگی می‌کنند دسترسی نامحدود به بازار کار آلمان دارند و همانند افراد مقیم آلمان می‌توانند تقاضای شغل در آلمان داشته باشند. این افراد نیاز به مجوز کار ندارند.

اما اگر مقیم یکی از کشورهای جهان سوم باشید، برای داشتن شغل مناسب در آلمان باید دارای مجوز کار باشید. با این وجود، استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد که در صورت داشتن شرایط زیر نیاز به دریافت مجوز کار در آلمان نیستید:

فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های آلمان باشید

اگر از یکی از دانشگاه‌های آلمان فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌توانید به مدت ۱۸ ماه در آلمان اقامت داشته باشید و مرتبط با رشته تحصیل‌تان شغل مناسبی را پیدا کنید. اما برای ماندن در آلمان باید قبل از تاریخ انقضای ویزایتان، تقاضای ویزای کاری پس از تحصیل را داشته باشید.

دارای مهارت شغلی باشید

اگر دارای مهارت‌های شغلی باشید، به‌راحتی می‌توانید به بازار کار آلمان دسترسی داشته باشید. با این وجود، اگر بالای ۴۵ سال داشته باشید ممکن است شغلی به دست بیاورید که در آن حداقل درآمد یعنی ۴۸ یورو به‌صورت سالانه پرداخت می‌شود.

ویزای جستجوی کار آلمان  

دانشجویان دانشگاه و همچنین افرادی که دارای مهارت‌های شغلی هستند ممکن است تقاضای ویزای جستجوی کار در آلمان داشته باشند. این ویزا برای مدت شش ماه صادر می‌شود. برای دریافت این نوع ویزا علاوه بر پاسپورت معتبر به مدرک دانشگاهی یا گواهی معتبر مهارت کاری در آلمان، گواهی تسلط به زبان آلمانی (حداقل سطح B1)، رزومه، انگیزه‌نامه و بیمه‌نامه مسافرتی نیاز خواهید داشت.

همچنین متقاضیان باید ثابت کنند که می‌توانند هزینه‌های زندگی خود در آلمان را به مدت شش ماه پرداخت کنند. یکی از شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان این است که به محض تمام شدن تاریخ انقاضای ویزا باید کشور آلمان را ترک کنند. این نوع ویزا را نمی‌توانید تمدید کنید و باید دوباره درخواست ویزای جستجوی کار دهید.

حرف پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که چگونه در آلمان شغل مناسب پیدا کنیم؟ پیدا کردن شغل مناسب مخصوصاً اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید امکان‌پذیر است. اما با تسلط به زبان آلمانی می‌توانید از فرصت‌های شغلی بهتری در آلمان بهره‌مند شوید.  با پیدا کردن شغلی مناسب می‌توانید مجوز اقامت دائم را دریافت کنید. فراموش نکنید که نباید مجوز کار آلمان را به‌صورت جداگانه از مجوز اقامت تقاضا کنید. افراد خارجی در آلمان که می‌خواهند در آلمان کار کنند باید از سفارت یا کنسولگری آلمان، ویزای کاری را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن